PDA

View Full Version : Voor de liefhebbers van klassiek en film muziek...



bobby
8 juni 2006, 04:13
Van de retegave film "old boy"...


http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678


5e nummer, met de titel "The last waltz"...

Geniet, geen metal he, gewoon pure ontspanning.. ;)

Bloodline
8 juni 2006, 08:07
jeetje !!!!!!!!!!!!!
dit is uber phat. die film moet ik ook nog checken.
hoe laat jij edirol ( NEEM IK AAN ) zo echt klinken ?

bobby
8 juni 2006, 15:35
Mendel!

Bedankt... gaaf dat je dit kunt waarderen..

Belangrijk in edirol is het pannen van de instrumenten.. hoeft niet overdreven veel te zijn of zo, maar laat niet alles in het midden staan, dat voorkomt al veel ellende...
Noten... ik laat ze meestal overlappen, zodat het wat slordiger klinkt, maar wel realistischer..
Je kunt je voorstellen als de noten invult in de MIDI sequencer en je laat ze allemaal op hetzelfde moment afkappen, dan klinkt het gewoon wat nep, ik hoor dit zelf nog steeds een beetje, maar stukken beter toen ik er mee begon.. dus gewoon overlappen, en wat slordiger invullen, soms de noten wat langer, en soms wat korter... als je het inspeelt via de keyboard krijg je dit effect automatisch al...

Velocity! heel belangrijk.. niet elke noot moet dezelfde velocity hebben, in ieder geval niet degene die vlak bij elkaar staan...

En als laatste expression... een goed voorbeeld is het stuk op 0:15.. hoe de violen daar inkomen zonder expression is heel lomp, maar met expression kun je die noten trapsgewijs erin laten komen.. steeds harder.. expression gebruik ik op bijna alle noten.

Dit bevalt me in ieder geval wel.. ik zal binnenkort de east west orchestral en symphonic choirs weer uit de kast pakken en weer installeren, moet toch wachten tot ik mijn gitaar top en isocab klaar heb... ;)

Bloodline
10 juni 2006, 00:07
hoppakee, weer wat geeleerd van de meester, wanneer gaan we eens wat samen doen ?!

Gitaro
10 juni 2006, 04:41
Prachtig! Erg mooi, sublieme overgangen hier en daar. Tijd om de soundtrack eens naarbeneden te laden.

Basseytje
10 juni 2006, 21:58
wow klinkt wel egt stoer. supermooi word er helemaal rustig van. maar hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen? waarmee heb je t gespeeld of gemaakt?

iwamoto
11 juni 2006, 02:55
ik vond dit nummer ook heel mooi en super vet :D, en de film vond ik een beetje eng, maar wel super vet, van mij mag die vechtscene in dat gangetje echt alle oscars krijgen :D

bobby
11 juni 2006, 17:39
Gaaf... toch nog mensen die de film hebben gezien!

Het is inderdaad een rustgevend stuk..hou ik wel van op z'n tijd..

Basseytje:

Dit is allemaal gedaan met een programma genaamd "edirol orchestra"... allemaal synth dus, geen opgenomen samples zoals "east west orchestral"... die heb ik hier ook liggen, maar dat is rond de 30 GB aan samples, en die moet ik nog installeren, maar voor dit werkt edirol prima, net wat minder echt, maar ook stukken makkelijker...

Deze keer alles ingevuld met een MIDI sequencer, staat hier wel een midi keyboard, maar zo ging het ook prima... vrij simpele opzet, 6 patches maar, dat is best wel weinig, maar het heeft ook niet meer nodig vindt ik zelf...

Mendel:

"wanneer gaan we eens wat samen doen ?!"

Alles op z'n tijd mijn zoon... alles op z'n tijd... ;)

Gitaro
6 juli 2006, 02:58
Ik heb old boy nu gezien, WAT EEN FILM!!!! En je cover lijkt sprekend!