PDA

View Full Version : Marc aan de VOX AC-15



marc_o
7 juni 2006, 22:28
Een aantal weken geleden was ik al zeer onder de indruk geraakt van deze kleine dondersteen die het erg lekker deed met pedalen.
Ik kon me afgelopen zaterdag dan ook niet meer inhouden en ging even voor een nieuwe blouse naar Terneuzen....die kocht ik ook daadwerkelijk en daarna nog even de VOX gehaald.
Mijn setup ziet er nu best leuk uit.
Hij doet het erg goed in samenwerking met m'n Jeckyll&Hyde, waardoor je er een prima 3-kanaals setup van maakt. Het volume wat ie voortbrengt is schrikbarend hoog overigens, mocht iemand zich nog af willen vragen of 15 watt hard genoeg is voor een band.....eh.....ja dus!
Mijn andere pedalen, de Hot-Cake en de TS-808 vond ik er neit zo indrukwekkend op eigenlijk, die doen het veel beter op m'n Rivera's..

Foto van de voller wordende gitaarkamer in huize Odijk.
http://i47.photobucket.com/albums/f192/marc_odijk/Muziek/100-0094_IMG.jpg

Erikt
7 juni 2006, 23:03
is dat stopcontact wel geaard? :hippie:

Erikt
7 juni 2006, 23:04
hehe, gefeliciteerd man! ik vind het toffe dingetjes, ook om te zien! :cooler:

marc_o
7 juni 2006, 23:06
is dat stopcontact wel geaard? :hippie:

Jazeker!!!!!

Negative K3 fan
7 juni 2006, 23:28
leuk nog best wel een groot ding trouwens!

Punt
8 juni 2006, 00:09
Geinig, ik heb een zwak voor die Voxjes !
Heb in de 70's jarenlang op een ac30 gespeeld vandaar :)
Soundclipjes????

Satriani
8 juni 2006, 00:58
Heel mooi, lijkt me ook zeker een intressante amp. Beter als de delta blues? :satisfie:

LordRiffenstein
8 juni 2006, 07:59
Mijn andere pedalen, de Hot-Cake en de TS-808 vond ik er neit zo indrukwekkend op eigenlijk, die doen het veel beter op m'n Rivera's..[/IMG]

Marc, proficiat met de nieuwe aanwinst!!! Wel grappig over die hotcake want voor vele mensen is die net een van de weinige pedalen die lekker klinkt op een Vox.

marc_o
8 juni 2006, 08:47
Marc, proficiat met de nieuwe aanwinst!!! Wel grappig over die hotcake want voor vele mensen is die net een van de weinige pedalen die lekker klinkt op een Vox.

Nou, inderdaad, en ik had daar ook meer van verwacht, maar moet zeggen dat ik de combinatie Hotcake Vox alleen bij slaapkamervolume heb geprobeerd, want dochterlief lag te slapen...en zoals we allemaal weten, moet het wel een beetje blazen natuurlijk. Wat me in de winkel opviel was dat marshall-pedalen er erg goed over klinken....daar stond zo'n display met de hele serie en daarvan was ik echt wel onder de indruk, terwijl ik die normaal niet eens zou proberen, maar ze stonden er nu eenmaal naast...



@Satriani: beter? Dat weet ik niet hoor, ik ben wel een fan van de Deltablues eigenlijk. Er zit een heel kenmerkende clean/clean met randje sound in die je gewoonweg niet zo snel uit andere versterkers krijgt. Clean met veel sustain. Echt, ben zeer onder de indruk. Het enige wat echt wel wat beter zou kunnen is de reverb. Is zeker niet slecht, maar voorbij standje 9 uur eigenlijk niet meer mooi. Tremelo is wel weer te gek, maarja, we hebben het over een ampje van 599 euro he?

DREAMMACHINE
8 juni 2006, 11:10
mooie amp, maar die grootte valt me eigenlijk nog best wel tegen. Dat hij hard genoeg gaat is natuurlijk weer een bijzonder pluspunt.

....trouwens, die 62 reissue strat ziet er erg netjes uit! .... dus mocht die in de weg staan ....

Metoshade
8 juni 2006, 11:33
Gefeliciteerd Marc!!!

Ik heb zelf die Vox AC15 laatst geprobeerd met een Gibson ES135, je weet wel, met P90's, maar toen vond ik de overdrive toch wel behoorlijk scherp klinken... Het clean was dik in orde, maar met die ES135 leek ie toch niet lekker overweg te kunnen. Hoe ervaar je dat met je eigen Marc'O'caster?

J&H is een lekker pedaal he? Ik gebruik m zelf ook al weer een tijdje met een Voxje in Groningen (AD30). In Zwolle staan er een MI-Audio Blues Pro en een Crunch Box bij mij Shiva... LEKKERRRRRRR!

peter_heijnen
8 juni 2006, 11:36
Ik ging vorige week dus voor een Jeckyl & Hyde de deur uit en kwam uiteindelijk thuis met het pedaal en een AC15. Ik heb gekozen voor de versie met blue alnico en wat ben ik er allejezus ontzettend blij mee.
Die reverb is inderdaad niet te pruimen, maar voor de rest hulde.

marc_o
8 juni 2006, 11:37
Gefeliciteerd Marc!!!

Ik heb zelf die Vox AC15 laatst geprobeerd met een Gibson ES135, je weet wel, met P90's, maar toen vond ik de overdrive toch wel behoorlijk scherp klinken... Het clean was dik in orde, maar met die ES135 leek ie toch niet lekker overweg te kunnen. Hoe ervaar je dat met je eigen Marc'O'caster?

J&H is een lekker pedaal he? Ik gebruik m zelf ook al weer een tijdje met een Voxje in Groningen (AD30). In Zwolle staan er een MI-Audio Blues Pro en een Crunch Box bij mij Shiva... LEKKERRRRRRR!

Ik gebruik eigenlijk niet de drive die de VOX maakt, ik zet 'm op standje SRV (wat ie prima aankan) en dan vul ik 'm aan voor drive met een pedaal, en dan gaat ie lekker zingen.

fullorder
8 juni 2006, 11:42
Hoe speelt de AC-15 met je nieuwe blouse? :soul:

marc_o
8 juni 2006, 11:43
Hoe speelt de AC-15 met je nieuwe blouse? :soul:

Nog niet gedaan...ben benieuwd hoor...

vulvasonic
8 juni 2006, 12:13
Heb je geen foto van de blouse?

marc_o
8 juni 2006, 13:46
Heb je geen foto van de blouse?

Ja, daar heb ik geen foto van

Daniël_san
8 juni 2006, 16:37
Mooie versterker ;)

jacky
8 juni 2006, 16:42
Ik zeg het nog een keer als jullie de kans krijgen probeer dan die AC15 RI met 2 x 10 speaker uit engeland werkelijk een top ding.

Succes

Nocki
8 juni 2006, 17:10
Leuk! gefeliciteerd!
Ik hoop m nog eens te horen als je ergens speelt in de buurt.
Nocki

pint
8 juni 2006, 17:46
mooi mark
veel plezier er mee , ziet er een gaaf bakkie uit

Negative K3 fan
8 juni 2006, 21:07
Die reverb is inderdaad niet te pruimen, maar voor de rest hulde.

ik denk dat een beetje amptech daar wel raad mee weet...

guitartub
8 juni 2006, 22:04
LEUK,

Vox met Jekyll&Hyde
Bijna NIET te verslaan. TE GEK!

Veel plezier!!!

polysix
8 juni 2006, 22:15
zijn de reeks vox versterkers door korg eigenlijk te vergelijken met de voxjes van welleer? En is er behalve de moddeling reeks die vooral voor beginners gemarket wordt ook een serie voor "het serieuzere werk"? zoja is dat nog meer moddeling geweld of zijn dat remakes van de oudjes?

guitartub
8 juni 2006, 22:28
Speel zelf over de modeller AD60. Dat is dus de eerste serie modelling van VOX. Ik kan je verzekeren dat je dit ding serieus mag nemen, zeker zoals gesteld met de J&H ertussen.
Ter verduidelijking: Na eerst een hele poos met de presets gestoeid te hebben gebruik ik het ding in de meeste gevallen handmatig. Ik kies dan voor Boutique Clean (gemodelled naar Howard Dumble en een overtuigende sound)en maak spaarzaam gebruik van de aanwezige effecten. Voor de heavy sounds gebruik ik dan de J&H. JE WEET NIET WAT JE HOORT, klinkt werkelijk OKAY!!

peter_heijnen
9 juni 2006, 08:15
Die reverb is inderdaad niet te pruimen, maar voor de rest hulde.


ik denk dat een beetje amptech daar wel raad mee weet...


Hoe kan een amptech die reverb dan verbeteren?
Ik heb ook nog een goede galm in mijn tech combo. Zou ik die zonder gevaar kunnen aansluiten op de vox?

jonesd
9 juni 2006, 08:27
Hoe kan een amptech die reverb dan verbeteren?


Er kan bv een kortere tank worden geplaatst om de lange "nagalm" tegen te gaan. Kijk maar eens op het voxforum van vintageamps.com, is al zeer veel over de reverb gepost (ook voorstellen voor type nieuwe tank)

Negative K3 fan
9 juni 2006, 09:47
Hoe kan een amptech die reverb dan verbeteren?

dat hangt natuurlijk van de situatie af, misschien de verentank vervangen, misschien wat tweaks in het circuit, misschien het hele huidige circuit vervangen voor iets compleet anders.....

BLOK182
9 juni 2006, 10:07
Congrats man, gave Vox! Veel plezier dermee! (leuke aanvulling ook op de "moderne" Rivera's)

marc_o
9 juni 2006, 12:25
ja, het kan ermee door he? :)

Globetrotter
9 juni 2006, 13:09
Mooie Vox! Ik zit zelf al een tijdje te GASsen op een Vox AC30CC... Nu dacht ik misschien met die AC15 wat goedkoper af te zijn, maar dat is precies toch niet het geval, scheelt maar een 100€ ofzo... is die AC15 dan zo evenwaardigh, want heeft toch een pak minder features als ik goed geïnformeerd ben? En heb je voor dat 'kleine' prijsverschil geen AC30 gekocht als ik vragen mag?
Cheers,

Bart

Mitch
9 juni 2006, 13:12
Prijsverschil is iets groter ;)

marc_o
9 juni 2006, 13:18
Mooie Vox! Ik zit zelf al een tijdje te GASsen op een Vox AC30CC... Nu dacht ik misschien met die AC15 wat goedkoper af te zijn, maar dat is precies toch niet het geval, scheelt maar een 100€ ofzo... is die AC15 dan zo evenwaardigh, want heeft toch een pak minder features als ik goed geïnformeerd ben? En heb je voor dat 'kleine' prijsverschil geen AC30 gekocht als ik vragen mag?
Cheers,

Bart




Ik wilde deze gewoon hebben, is geen kwestie van geld hoor, heb een meer dan goede baan en als ik een AC-30 wil, dan koop ik die. Het ging me om het geluid wat me aansprak.

FruscianteFan
9 juni 2006, 13:44
Prijsverschil is iets groter ;)Niet als je op Thomann kijkt naar de duurste AC15 tegenover de goedkoopste AC30: dan zit je op een verschil van slechts 60 euro.

Josdevos
9 juni 2006, 13:55
Nouja das appelen met peren vergelijken...

Trouwens, Vox is goedkoper in Belgie/Nederland dan in Duitsland...

marc_o
13 juni 2006, 11:42
In de nederlandse winkels onderling is ook wel veel verschil hoor....je ziet de AC-15 zelfs voor € 750,- staan in de simpelste uitvoering...

FruscianteFan
13 juni 2006, 13:51
hihi.. binnenkort heb ik ook een 15 watt Vox

..alleen is dat wel een Pathfinder, transistor dus.

marc_o
13 juni 2006, 14:42
Goedkoop??

FruscianteFan
13 juni 2006, 14:46
wat, die Pathfinder?

adviesprijs: 179 euro
korting eraf: 150 euro
aanbetaling (ik had bijna geen geld bij en mn moeder wel): 50 euro.

Dus ik ben met 100 euro lekker goedkoop uit.

Mitch
13 juni 2006, 15:50
Niet als je op Thomann kijkt naar de duurste AC15 tegenover de goedkoopste AC30: dan zit je op een verschil van slechts 60 euro.
Ja zo lust ik er nog wel een paar :D Het prijsverschil zit 'm puur in de speaker, die gewoon erg duur is. Gewoon de twee CC's met de twee CCx's vergelijken, dan heb je het prijsverschil.

d'oh
13 juni 2006, 19:17
mooi ding die AC15!
en die riviera combo (smiley die kwijlt)

erg leuke setup

marc_o
14 juni 2006, 09:18
Yup, ben er ook erg mee in mijn nopjes....

Globetrotter
21 juni 2006, 21:11
Hoi!

Die AC15 staat nu bij Muziek en Visie in Antwerpen voor 599€... is dat een redelijke prijs of niet? Ik heb al gezien waarom ik eerder dacht dat hij zoveel duurder was (bijna zo duur als de standaard AC30CC met gewone speakers); ik had de prijs van een AC15CC met Alnico Blue speakers gezien... Die is toch iets van een 890€ niet? Ik denk dat ik hem wel even ga uitproberen 1 dezer...
Cheers,

Bart

Mitch
21 juni 2006, 22:59
Hèhè, ik heb mijn collega-gitarist bij Cantrip al bijna een AC15 aangepraat :rockon:

FruscianteFan
21 juni 2006, 23:00
Mijn 15 watt Vox is binnen en hij is geweldig :)

Wat een combi met mijn Les Paul zeg!

waix
21 juni 2006, 23:00
Hoi!

Die AC15 staat nu bij Muziek en Visie in Antwerpen voor 599€... is dat een redelijke prijs of niet? Ik heb al gezien waarom ik eerder dacht dat hij zoveel duurder was (bijna zo duur als de standaard AC30CC met gewone speakers); ik had de prijs van een AC15CC met Alnico Blue speakers gezien... Die is toch iets van een 890€ niet? Ik denk dat ik hem wel even ga uitproberen 1 dezer...
Cheers,

Bart


Jup voor veel minder zul je hem waarschijnlijk niet vinden.

Punt
21 juni 2006, 23:01
Zijn er egens clips te horen van de ac15?

waix
21 juni 2006, 23:12
zie deze link: http://vintageamps.com/plexiboard/viewtopic.php?t=42845&highlight=ac15cc+clip
:)

Chris Winsemius
21 juni 2006, 23:17
Hèhè, ik heb mijn collega-gitarist bij Cantrip al bijna een AC15 aangepraat :rockon:

Wat?

Grapje!!!

Groetjes uit regenachtig maar ook soldeerlijk Vleuten :)

Mitch
21 juni 2006, 23:31
Wat?


[inside-info modus]
Ja, da's weer niet Leon van Electric Co die op de AC30 van Agnes speelt, maar René van Cantrip heeft een Kitty Hawk Junior, tijdens dat -ie bij Xavié was voor een retube tijdelijk over de Vox gespeeld en is nu verziekt :D
[/inside-info mode]

Moraal van dit verhaal: wees voorzichtig als je er aan begint, het werkt verslavend :sssh:

Wizz
21 juni 2006, 23:38
Ik heb zelf die Vox AC15 laatst geprobeerd met een Gibson ES135, je weet wel, met P90's

Dus niet. Een 135 heeft P 100's en daarom waren ze aan de straatstenen niet te verkopen. Hadden ze er bij de Gibson maar P 90's in gezet, dan was dat een heel ander verhaal geweest. P 100's zijn alleen geschikt voor punk.

Wizz

Wizz
21 juni 2006, 23:41
wat, die Pathfinder?

adviesprijs: 179 euro
korting eraf: 150 euro
aanbetaling (ik had bijna geen geld bij en mn moeder wel): 50 euro.

Dus ik ben met 100 euro lekker goedkoop uit.

Is die niet al heel lang uit produktie ? Winkeldochtertje van Thomann zeker...

Wizz

tillens
22 juni 2006, 08:36
Die is al tijdje uit de running die amp ja. . dacht ik zo..


ow ja wizz je hebt pm.

marc_o
22 juni 2006, 09:06
Zat de gebruiksaanwijzing eens te lezen bij het versterkertje, en wat me daarin opviel is dat de versie met de duurdere speaker geen extra speaker output heeft en daardoor ook geen Ohm-keuze-schakelaar. Apart.

In de "goedkope" versie zit dus die 16 Ohm Wharfdale, en in de dure een 8 Ohm Blue Alnico (toch).
Lijkt me die goedkopere een fijnere keuze.....je kunt de speaker ooit nog vervangen, als je dat al zou willen, klinkt prima zo. En je kunt er een cabinet extra aan hangen zonder kunstgrepen of aanpassingen.

Althans, dit zegt de gebruiksaanwijzing me...

waix
22 juni 2006, 11:23
Volgens mij heeft de duurdere versie wel een extra output.
Maar kan je er geen extension cabinet + de interne speaker gebruiken wegens de ohmage van de interne speaker.

Dat is tenminste mijn interpretatie van de handleiding.

marc_o
22 juni 2006, 11:28
Volgens mij heeft de duurdere versie wel een extra output.
Maar kan je er geen extension cabinet + de interne speaker gebruiken wegens de ohmage van de interne speaker.

Dat is tenminste mijn interpretatie van de handleiding.

Het nut van de extra aansluiting is er dan niet. In de beschrijving staat dat je de interne speaker los moet koppelen en die uitgang moet gebruiken voor een * ohm cabinet aan te sturen. Er is geen Ohm schakelaar...volgens mij zit er dan toch maar 1 outputjack...even aan een eigenaar vragen...


Peter Heijnen, licht ons in!!!

FruscianteFan
22 juni 2006, 11:47
Is die niet al heel lang uit produktie ? Winkeldochtertje van Thomann zeker...

WizzNope. Schreeven heeft hem voor me besteld. Kijk eens op www.voxamps.co.uk, daar staat de Pathfinder 15R gewoon. Het leuke is dat je op deze ook nog eens een cabinet kunt aansluiten :)

peter_heijnen
22 juni 2006, 11:54
Zat de gebruiksaanwijzing eens te lezen bij het versterkertje, en wat me daarin opviel is dat de versie met de duurdere speaker geen extra speaker output heeft en daardoor ook geen Ohm-keuze-schakelaar. Apart.

Althans, dit zegt de gebruiksaanwijzing me...

Er zit wel een tweede speakerout en keuzeschakelaar op. De gebruiksaanwijzing zegt dat je de interne blue alnico niet kunt gebruiken als je een tweede speaker of cab aan sluit.

Je kunt net als bij jouw versie kiezen uit 8 en 16 ohm en als je een tweede speaker aansluit, wordt deze ook paralel geschakeld.
Met een tweede 8 ohm speaker erbij zou je, samen met de interne 8 ohm alnico, dan op 4 ohm uitkomen en met een tweede 16 ohm speaker erbij op iets van 5.33 ohm. Daarin voorziet de keuzeschakelaar dus niet.

Als ik twee speakers of cabs 100% veilig op mijn ac15 wil aansluiten, zal ik de interne alnico eerst moeten ontkoppelen, de keuzeschakelaar op 8 ohm moeten zetten, en 2 cabs/speakers met 16 ohm moeten gebruiken.
Een interne 16 ohm blue alnico was dus stukken handiger geweest, maar helaas is het anders.

Wizz
22 juni 2006, 12:12
Nope. Schreeven heeft hem voor me besteld. Kijk eens op www.voxamps.co.uk, daar staat de Pathfinder 15R gewoon. Het leuke is dat je op deze ook nog eens een cabinet kunt aansluiten :)

Mijn excuses, ik had het ook al gezien...
Vox heeft de afgelopen jaren ook wel èrg veel versterkertjes geïntroduceerd, vervolgens weer gediscontinueerd, en daarna weer gereissued. Wordt het allemaal niet duidelijker op !
De Pathfinder is een reissue die de gediscontinueerde, nog geen jaar geleden geintroduceerde, VR-serie opvolgt...
Het doet me deugd te horen dat je hem bij een Nederlandse winkel gekocht hebt, ik trek het me (iets te)persoonlijk aan hoe hier op het forum reclame gemaakt wordt voor Duitse mega-internetstores die wat mij betreft al groot en machtig genoeg zijn.
Heel veel plezier met je versterkertje, maar dat zal wel lukken, 't is een te gek ding !
Groetjes,

Wizz

Metoshade
22 juni 2006, 12:38
Dus niet. Een 135 heeft P 100's en daarom waren ze aan de straatstenen niet te verkopen. Hadden ze er bij de Gibson maar P 90's in gezet, dan was dat een heel ander verhaal geweest. P 100's zijn alleen geschikt voor punk.

Wizz

Inderdaad! Stacked humbuckers, even niet goed genoeg gekeken! Toch vond ik die gitaar echt niet slecht klinken, clean was op die Vox erg lekker. (het is ook gewoon een lekker bakkie!)

marc_o
22 juni 2006, 15:24
Er zit wel een tweede speakerout en keuzeschakelaar op. De gebruiksaanwijzing zegt dat je de interne blue alnico niet kunt gebruiken als je een tweede speaker of cab aan sluit.

Je kunt net als bij jouw versie kiezen uit 8 en 16 ohm en als je een tweede speaker aansluit, wordt deze ook paralel geschakeld.
Met een tweede 8 ohm speaker erbij zou je, samen met de interne 8 ohm alnico, dan op 4 ohm uitkomen en met een tweede 16 ohm speaker erbij op iets van 5.33 ohm. Daarin voorziet de keuzeschakelaar dus niet.

Als ik twee speakers of cabs 100% veilig op mijn ac15 wil aansluiten, zal ik de interne alnico eerst moeten ontkoppelen, de keuzeschakelaar op 8 ohm moeten zetten, en 2 cabs/speakers met 16 ohm moeten gebruiken.
Een interne 16 ohm blue alnico was dus stukken handiger geweest, maar helaas is het anders.

Ah dank, daar was de handleiding niet zo duidelijk in.
In mijn combo zit een Wharfdale 16 Ohm, en zodoende kan ik er mijn 2 keer 12 "Riveraspeakerkast ,die ook 16 Ohm is, mee aansturen en kom zo tot een flinke sound.

waix
22 juni 2006, 16:52
Mijn excuses, ik had het ook al gezien...
Vox heeft de afgelopen jaren ook wel èrg veel versterkertjes geïntroduceerd, vervolgens weer gediscontinueerd, en daarna weer gereissued. Wordt het allemaal niet duidelijker op !
De Pathfinder is een reissue die de gediscontinueerde, nog geen jaar geleden geintroduceerde, VR-serie opvolgt...
Het doet me deugd te horen dat je hem bij een Nederlandse winkel gekocht hebt, ik trek het me (iets te)persoonlijk aan hoe hier op het forum reclame gemaakt wordt voor Duitse mega-internetstores die wat mij betreft al groot en machtig genoeg zijn.
Heel veel plezier met je versterkertje, maar dat zal wel lukken, 't is een te gek ding !
Groetjes,

Wizz


hmm raar dat Vox de VR liet vallen om de pathfinder te reissuen. Ik had veel goede dingen over die VR gehoord.

Globetrotter
22 juni 2006, 16:53
Hoi!

Ik ben hem vandaag ook gaan testen in bij de lokale gitaarboer... Man man, wat een sound dat ding!!!!!!! En best nog compact ook! Ik heb hem eerst wat verkend met een Strat, daarna met een Les Paul. Had gevraagd om er met een Mex Strat op te mogen spelen, gezien ik der zo één heb, en die LP omdat ik die 1 dezer ga halen (Gib studio). Zowel beide gitaren kwamen clean als overstuurd enorm goed tot hun recht. De Strat had iets meer sparkle wat je van een strat mag verwachten en liet zich ook een pak moeilijker oversturen in Top Boost dan de LP. Wel een prachtig sprankelend hoog waarin je toch voldoende elke noot kon horen. Van de Gib vond ik het clean goed, maar niet geweldig. Eenmaal Top Boost opengedraaid, scheurde hij fenomenaal. Het volume is ook meer dan goed genoeg en de spreiding is voldoende (r.h.m. dat 't een 1 x 12 is). De effecten zijn bruikbaar, zeker de tremolo, doch sloeg de reverb me wat tegen... Ik ben spring reverbs gewoon, deze klonk iets te schel en zelfs op de laagste mix stand was dit voor mij al wat te veel. Ik zou me dus moeten beroepen op een pedaaltje voor ietwat Reverb naar mijn zin.
Ik ben der sterk over aan 't twijfelen om dit bakje in huis te halen... Kost iets van een 599€, dus das een redelijk scherpe prijs en 't is misschien een goed instapmodel om over te schakelen op een lichte, draagbare maar toch snoeiharde buizenbak. Anderzijds stond ik net op 't punt om morgen dus een Gib te kopen, dus ik ga der waarschijnlijk nog een nachtje van wakker liggen. Aan de andere kant was het plan om nu een Gibson LP Studio te kopen, zodat ik toch ietwat degelijke gitaar heb (naast mijn MIM Strat, waarover geen slecht woord :) ) en in de ietwat verdere toekomst een AC30CC te kopen...
Nou zit ik dus wel met een 2strijdje!
Anyway, ik hou jullie wel op de hoogte!!!

Cheers,

Bart

peter_heijnen
22 juni 2006, 23:36
In mijn combo zit een Wharfdale 16 Ohm, en zodoende kan ik er mijn 2 keer 12 "Riveraspeakerkast ,die ook 16 Ohm is, mee aansturen en kom zo tot een flinke sound.

Mazzelaar! Zal best erg vet klinken.

marc_o
23 juni 2006, 08:57
Mazzelaar! Zal best erg vet klinken.


Uiteraard.....kijk, talent, dat heb ik niet, maar het klinkt allemaal moddervet!
:seriousf:

peter_heijnen
23 juni 2006, 11:24
Niet zo bescheiden Marc :)!

marc_o
23 juni 2006, 11:46
Niet zo bescheiden Marc :)!


Okay, okay, nou....talent heb ik in overvloed en met dit moddevette geluid erbij is het wel een héél aantrekkelijk plaatje, en sexy bovendien!

peter_heijnen
23 juni 2006, 12:09
Okay, okay, nou....talent heb ik in overvloed en met dit moddevette geluid erbij is het wel een héél aantrekkelijk plaatje, en sexy bovendien!

Ah, bescheidenheid siert de mens!

Wizz
23 juni 2006, 13:49
Ah, bescheidenheid siert de mens!

(valse)Bescheidenheid is heel Nederlands, maar niet rock 'n' roll.

Wizz

peter_heijnen
23 juni 2006, 14:39
(valse)Bescheidenheid is heel Nederlands, maar niet rock 'n' roll.

Wizz

Dan is Yngwie superrock?

Tristan
23 juni 2006, 15:09
Dat is zeker waar, Yngwie is een SUPERROCKER...
Maar dat komt ook omdat hij de tonen met de snelheid van het licht uit zijn gitaar katapulteert door een Marshall Super Lead, dat kunnen alleen echte mannen... Kokosnoten moet het hebben, maar dat hebben die Voxjes gelukkig ook wel...

peter_heijnen
23 juni 2006, 15:19
Dat is zeker waar, Yngwie is een SUPERROCKER...
Maar dat komt ook omdat hij de tonen met de snelheid van het licht uit zijn gitaar katapulteert door een Marshall Super Lead, dat kunnen alleen echte mannen... Kokosnoten moet het hebben, maar dat hebben die Voxjes gelukkig ook wel...

En ik heb gehoord dat ie God gitaarles heeft gegeven!

Tristan
23 juni 2006, 15:39
Wie is dat dan, bestaat 'ie wel?

Wizz
23 juni 2006, 15:51
Dan is Yngwie superrock?

Je kunt je inderdaad afvragen of de weerzin die Yngwie oproept iets over hem of over "ons" zegt.
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" is niet bepaald een voedingsbodem voor rock 'n' roll. Nederlanders hebben ook vaak moeite met "de amerikaanse mentaliteit" oftewel : niet onder stoelen of banken steken dat je vindt dat je ergens erg goed in bent.
Ik ben opgegroeid in Oost-Afrika en moest toen ik terugkwam erg wennen aan die voor mij onbegrijpelijke volksaard : Je tien jaar te pletter oefenen en dan roepen dat je geen goede gitarist bent. Kap er dan mee, als je dat echt gelooft !

Wizz

Tristan
23 juni 2006, 16:26
[off-topic bijdrage]
Voor mij is Rock 'n Roll eigenlijk meer er helemaal voor gaan...
Als ik op het podium sta dan ben ik op dat moment de beste gitarist die ik kan zijn, want ik ga dan voor het moment en gooi mijn volledige klootzak erin, maar als iemand aan mij vraagt of ik gitaar kan spelen dan zeg ik meestal dat ik geen supergitarist ben...
Er zijn ook zoveel dingen die ik niet kan, technisch speel ik niet super, ik kan niet heel snel spelen, ik kan niet door elke Jazzstandard heen improviseren, laat staan op tempo 140, etc. etc.
Uiteindelijk maakt dat ook allemaal geen zak uit, als je er maar helemaal voor gaat zodra je op het podium staat... Je kan wel blijven zeiken dat je foutjes maakt, maar als je je daarop blijft concentreren, dan heb je nooit een leuk optreden... Sinds ik mijn attitude heb omgegooid en ik al mijn energie richt op het feit dat ik lol wil hebben op het podium en me in de muziek wil kunnen verliezen en er helemaal voor gaan ben ik veel beter gaan spelen, daar kan geen miljoen jaar studeren tegenop... Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor mens je bent en wat voor jou het beste werkt, sommige mensen worden juist wel beter van studeren, maar dat worden dan ook vaak sessiemuzikanten, als ze succes hebben in hun vak...
Yngwie is gewoon een SUPERROCKER omdat hij de ballen uit zijn broek speelt op het podium, dat hij dat toevallig ook doortrekt in zijn dagelijkse leven en zijn attitude buiten het podium heeft daar eigenlijk weinig mee te doen, dat is jammer, maar ja, sommige mensen hebben dat nou eenmaal nodig...
[tot zover mijn off-topic bijdrage]

marc_o
23 juni 2006, 16:28
Goed, dan kunnen we nu verder met het vereren van m'n nieuwe Vox AC-15.....ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, wat issie moooooooooooooooooooooooooiiiiiiiii!!!!!


:seriousf:

Tristan
23 juni 2006, 16:30
En ballen als kokosnoten... :seriousf:
Waarom heb je overigens voor de AC15 gekozen en niet voor de AC30? (die zijn toch ook niet mis)

peter_heijnen
23 juni 2006, 16:36
Ik kocht de mijne specifiek voor in het theater, en daar is ie ook snel te hard (vinden vooral anderen btw).

Ik neem hem morgen mee naar een bruiloft, kijken of ie dat clean ook trekt.

En inderdaad, hij is wonderschoon!

marc_o
23 juni 2006, 16:39
En ballen als kokosnoten... :seriousf:
Waarom heb je overigens voor de AC15 gekozen en niet voor de AC30? (die zijn toch ook niet mis)

Zeker niet mis, wellicht dat die er ook nog wel komt...

Tristan
23 juni 2006, 16:40
Laatst sprak ik ook een andere gitarist die veel in theaters speelt en bij hem was een 15 watt ampje ook al te hard... Er zijn tegenwoordig overigens zat mooie/interessante ampjes te koop met minder dan 15 watt i.m.o...

Negative K3 fan
23 juni 2006, 17:19
ja tja, maar als je eenmaal zo laag gaat met het vermogen houdt een versterker nauwelijks punch in het laag meer over... zeker niet voor iedereen geschikt!!

peter_heijnen
23 juni 2006, 17:42
Je kunt je inderdaad afvragen of de weerzin die Yngwie oproept iets over hem of over "ons" zegt.
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" is niet bepaald een voedingsbodem voor rock 'n' roll. Nederlanders hebben ook vaak moeite met "de amerikaanse mentaliteit" oftewel : niet onder stoelen of banken steken dat je vindt dat je ergens erg goed in bent.
Ik ben opgegroeid in Oost-Afrika en moest toen ik terugkwam erg wennen aan die voor mij onbegrijpelijke volksaard : Je tien jaar te pletter oefenen en dan roepen dat je geen goede gitarist bent. Kap er dan mee, als je dat echt gelooft !

Wizz

Nee, ik zal zeker niet kappen, maar ik geloof en roep dus ook niet dat ik een slechte muzikant ben, in tegendeel. Maar alles liever dan doorschieten naar het niveau Malmsteen.
En waarom zou ik ook roepen dat ik zo'n goede gitarist ben. Dat mag de luisteraar zelf bepalen. Die amerikaanse mentaliteit is in mijn ogen voornamelijk een verkoopstrategie.

Negative K3 fan
23 juni 2006, 17:46
nederlandse mentaliteit is nuchterder, rationeler en eerlijker, de amerikaanse mentaliteit is erg pretentieus en impulsief van aard

Tristan
23 juni 2006, 19:25
ja tja, maar als je eenmaal zo laag gaat met het vermogen houdt een versterker nauwelijks punch in het laag meer over... zeker niet voor iedereen geschikt!!

Dat wordt inderdaad wel vaker gezegd... Ik heb zelf nog nooit een buizenampje van onder de 15 watt getest, maar bij die 15 tot 20 watters vind ik het zelf wel meevallen... Scheelt dat dan echt zoveel met een buizenampje van onder de 15 watt? Komt dat dan omdat ze single ended klasse A zijn?

Wat betreft het verschil tussen de Nederlandse (Europese) en Amerikaanse mentaliteit ben ik het wel met je eens... Bij Amerikanen is het vaak juist veel geschreeuw en weinig Rock 'n Roll... Er is een verschil tussen Rock 'n Roll zijn en net doen alsof je een SUPERROCKER bent, je kan natuurlijk niet meer Rock 'n Roll zijn dan je bent, dat is dan ook de pure Rock 'n Roll en heeft niets te maken met hoe je overkomt of wenst over te komen op je publiek...
Bij Yngwie is het zo grappig dat hij het allebei to the max heeft... Hij doet alsof hij een SUPERROCKER is, maar tegelijkertijd is hij het ook, hij is volgens mij trouwens een Zweed, dus je kan niet zeggen dat wij Europeanen deze kwaal niet kennen...