PDA

View Full Version : Beginners gitaartje



Sjengske
7 juni 2006, 21:52
Hey mensen,

Ik ben van plan me binnen kort een elektrische te gaan kopen. Ik kan nog niet spelen en heb er ook helemaal geen verstand van. Weten jullie misschien een mooi gitaartje om mee te beginnen? Ik wil niet te veel geld uitgeven en was zelf aan het denken aan zo'n 250 Euro.

En weet iemand misschien een goede muziekwinkel in Zuid-Limburg?

Alvast bedankt mensen!

Rude Perception
7 juni 2006, 21:58
Wat wil je horen?

Meer dan een hele lijst met gitaren die wel goed zijn in die prijsklasse kunnen we niet geven. Maar ja, die staat hier vlak boven al, dus ALS JE EERST EENS UIT DE DOPPEN KIJKT EN EEN BEETJE LEEST!!!!

We kunnen er ook niet zo veel mee, want wat wil je gaan spelen? Welke stijl(en)? Dan kunnen we misschien nog iets gerichtere antwoorden geven dan de lijst die bovenaan dit subforum staat.

Herman
7 juni 2006, 21:59
Allereerst Welkom ;)

We kunnen je miscchien beter helpen als je ons wat informatie geeft :)
Wat voor stijlen wil je gaan spelen? Moet er ook een versterker bij voor dat geld? En zoniet, wat voor versterker ga je over spelen?

Zo nu zou ik je denk ik eerst wat instapmodelletjes van Ibanez en Yamaha aan kunnen raden. Of misschien een mooie squier/Epiphone (Als dat nog lukt van t geld) :)

Lies
7 juni 2006, 22:09
als ik jou was zou ik me er eerst even in verdiepen en dan veder kijken..

Sjengske
7 juni 2006, 22:15
Ik weet nog niet helemaal welke stijl ik wil gaan spelen. Ik wil eerst de basistechieken eens onder de knie krijgen op een simpel gitaartje. Ik zie dat Herman het nu over instapmodelletjes heeft. Dat klinkt mij wel goed in de oren.

Maar ik merk dat ik nog iets te vaag voor dit forum. Dus ik zal maar eens een keertje bij een muziekzaak langs gaan om te informeren.

Toch harstikke bedankt!

marter544
7 juni 2006, 22:16
Tjeeez... kijk eens bovenaan: Advies voor gitaren tot 250 euro, een heel topic vol.

Lies
7 juni 2006, 22:16
als je naar een muziekzaak gaat laat je geen stag aansmeren!

Neals
7 juni 2006, 22:26
Ik zeg een Gibson of Fender custom shop, beter kan je niet beginnen.

Tho
7 juni 2006, 22:27
Sjenkske, om basistechnieken onder de knie te krijgen heb je waarschijnlijk wel lessen nodig, niet enkel een gitaar

dirty-harry
7 juni 2006, 22:54
Kijk eens naar de start pakketen die ze aanbiden, er zit wel iets tussen dat je aanstaat.
Zo heb je meteen een gitaartje en een versterker.

EN GEEN STAGG ( STAGG ) ookal zien die gitaren er cool uit.

Welkom in de gitaarwereld :rockon:

MichaelSS
7 juni 2006, 22:59
Tja hoe serieus ben je. Ben je echt van plan het te leren, of wil je kijken hoe het bevalt. Welke stijlen ga je spelen? Wat is je budget MAX.? Wil je in de toekomst nog een beter gitaar? Heb je nu al een gitaar?

Als ik op al deze punten mijn eigen antwoord zou moeten geven, zou ik gaan voor een squier van fender. Mocht dit boven je budget liggen ( a 200 euro 2ehands ), zou ik gaan voor een ibanez ( nieuwere soort, a 150 a 200 euro 2ehands ).

Je kan zo'n beetje alles spelen met zo'n gitaar. Maar heb je wel een versterker? ( a 100 euro ).

Kaïn
7 juni 2006, 23:17
Jorien geeft wel een leuke beginnerscombo vind ik. Alhoewel ik zelf een 2e hands Ibanez zou aanraden maar dat is aan jou om te beslissen.
De hals van verschillende types gitaren voelen stuk voor stuk anders. Een les paul heeft een stevige nek, een Ibanez staat bekent om z'n smalle halsjes.
Daarom is het belangrijk om zelf de gitaar in je hand te hebben. Al is een gitaar nog zo mooi, als ze niet goed voelt moet je het niet doen.
Een roland Cube 15 is prima overigens als starter versterker. Kan je alle kanten mee op.

Succes ermee.