PDA

View Full Version : leren handvat versterker



hanzeman
7 juni 2006, 21:01
Wie weet waar ik een leren handvat kan kopen zoals dat op oude tweed Fender versterkers zat?

Frits van Mourik
7 juni 2006, 23:44
Bedoel je deze?

http://www.tubetown.de/ttstore/product_info.php/info/p999_Fender-Vintage--Strap--Leather-brown.html

jacky
8 juni 2006, 15:57
Ik denk dat hij een echt lederen handvat bedoeld

Frits van Mourik
8 juni 2006, 18:37
ik ook :satisfie:

jacky
8 juni 2006, 22:43
Klinken beter :-)

Frits van Mourik
9 juni 2006, 01:43
Dat kan je zó niet zeggen; hangt absoluut af van het soort leer en of dit wil matchen bij de gebruikte Tolex, en vooral de grootte en het type van de gebruikte bevestigingsschroeven ( om van de bevestigingsbeugels nog maar te zwijgen ).

Vóór je het weet heb je een 1/5 dB dip rond 12 kHz ( Limousin leder staat erom bekend! ) en je herkent je eigen spel niet meer.

H.Manback
9 juni 2006, 11:38
DOH! Ik heb er een van Limousin leder!

Ik ga gelijk een nieuwe halen! Ik herkende m'n eigen spel ook inderdaad niet meer!!!111

bert k
9 juni 2006, 11:51
En goed invetten. Ledervet voor een vette sound.

BLOK182
9 juni 2006, 12:24
Sinds ik een amp heb met zo'n heerlijk leren handvat neem ik em overal mee naartoe, naar de uni, naar het werk, naar feestjes, naar de stad, heerlijk!! En nu ff zonder gekheid: FNS/Marble amps zullen ze wel los verkopen, en zo ook verelec. Zal geen links geven ivm spam, mag je ff googlen;-)

peter_heijnen
11 juni 2006, 11:32
Ik heb een ouder combo met leren handvat en zo'n nieuwe ac15cc met plastic. Het soepele leren handvat geeft ietsjes mee en past zich enigszins aan de vorm van je hand aan. Het harde plastic van de vox doet dat helemaal niet.
Als je drie verdiepingen en honderd meter met je amp mag lopen merk je het verschil wel.