PDA

View Full Version : Schakeling testen voor Tele



jarninho
7 juni 2006, 17:30
Hallo,

Ook ik ben bezig met wat zelfbouw, alleen niet vanaf 0, maar ik heb her en der verspreid over de wereld onderdelen gekocht.

Om jullie een beeld te geven:
-Body met brug en slagplaat uit Duitsland (butterscotch blonde)
-Hals uit USA (birds eye maple)
-Elementen en pots uit USA (GFS lil punchers= voor hals en brug)

Ik heb alle onderdelen binnen behalve de hals. Ik denk dat die ergens bij de douane ligt (damnit!).

Ik zou dus de rest wel al klaar kunnen maken. Bijvoorbeeld elementen erin zetten en de boel solderen. Alleen, hoe kan ik dan testen of het allemaal werkt? Is daar een methode voor? Ik heb nog geen nek, dus ik kan geen snaren spannen. Iemand een idee?

B_2_the_a
7 juni 2006, 17:45
met schroevendraaier erop kloppen, dat geluid hoor je dan door je amp

DarknessAwaits
7 juni 2006, 18:24
Stemvork erboven houden (aangeslagen dan wel ;)) werkt ook goed, maar tikken kan ook voldoende zijn.

MichaelSS
7 juni 2006, 19:20
1 snaar tussen de bankschroef en body hard aan trekken.

Ow ja als het verkeerd gaat, heb ik niks gezegd

jarninho
8 juni 2006, 08:42
Hmmmmmmm,

Die stemvork is opzich wel een goeie, alleen heb ik natuurlijk niet zo'n ding... Eens kijken of ik iets anders kan vinden wat wil trillen. Bedankt voor de tips. Ik zal wat foto's posten als ik klaar ben, als die hals eindelijk binnen is...

vdgraaf
8 juni 2006, 09:07
Wat ook goed werkt is de oordopjes van je mp3/disc/walk/cd/MD-man voor een element houden terwijl er muziek op speelt. Je hoort dan de muziek door je amp.

En minder kans dat je je bankschroef stuk trekt... ;)

no 1 hops
8 juni 2006, 11:17
als je nog een gitaar hebt, kan zelfs een acoustice steelstring, de body met de pickups richting die gitaar houden (bv als deze aan de muur hangt) en dan even over de snaren gaan.
als je de body er goed voor hebt zul je geluid horen via de pickups.

jarninho
8 juni 2006, 13:14
als je nog een gitaar hebt, kan zelfs een acoustice steelstring, de body met de pickups richting die gitaar houden (bv als deze aan de muur hangt) en dan even over de snaren gaan.
als je de body er goed voor hebt zul je geluid horen via de pickups.

't Is natuurlijk een vlakke plaat, dus ik kan er gewoon een andere gitaar voor hangen, duh! Die oordopjes is ook een leuke trouwens. Ben vooral benieuwd of de single coil schakeling gaat werken met de push pull en de TBX. Als de pickups zo goed zijn als ik hoop, heb ik straks een hele veelzijdige gitaar.

Damnit douane, laat die hals door!

Dirk W
8 juni 2006, 13:31
Ik vind het tikken met een schroevendraaier het lekkerste werkte (of iets anders van metaal dat toevallig voorhanden is). Zo controleer je ook echt welk element het doet en welke niet. Als een andere gitaar ervoor houd (deed ik eerst altijd) dan weet je niet zeker welke elementen dat geluid maken.

Mitch
8 juni 2006, 15:37
Een hard tikkend horloge kan al genoeg zijn....