PDA

View Full Version : Ibanez TS 9 of 808



hanzeman
7 juni 2006, 16:07
Ik zoek een tubescreamer pedaaltje om een buizenversterker een klein beetje warm te laten oversturen. Nu zag ik bij Feedback de TS-9 voor 109 euro. Ik vond hem lekker klinken, maar van anderen hoor ik dat de 808 weer beter is, die heb ik nog niet kunnen proberen.

Is er een duidelijk verschil tussen de twee te horen?

Dirk_Hendrik
7 juni 2006, 16:18
Nee. Er is een minimaal verschil tussen de 2. Wat je veel ziet is dat de eigenaars van een 808 veel meer en duidelijker verschillen horen. Dat komt omdat ze zoveel meer betaalt hebben.

Mitch
7 juni 2006, 16:21
:seriousf:

Hè hè, dat was weer even lekker lachen. Vooral zo leuk omdat er een grote kern van waarheid in zit, al zijn er gelukkig tegenwoordig steeds meer mensen die niet meer de hype achterna lopen.

d'oh
7 juni 2006, 16:30
Nee. Er is een minimaal verschil tussen de 2. Wat je veel ziet is dat de eigenaars van een 808 veel meer en duidelijker verschillen horen. Dat komt omdat ze zoveel meer betaalt hebben.

De uitspraak, die ga ik inlijsten

interessander
7 juni 2006, 16:34
En mensen die over een digitech bad monkey spelen vinden dat geluid weer beter omdat ze er juist zo weinig voor betaald hebben.

Droffie
7 juni 2006, 16:39
Ik zoek een tubescreamer pedaaltje om een buizenversterker een klein beetje warm te laten oversturen. Nu zag ik bij Feedback de TS-9 voor 109 euro. Ik vond hem lekker klinken, maar van anderen hoor ik dat de 808 weer beter is, die heb ik nog niet kunnen proberen.

Is er een duidelijk verschil tussen de twee te horen?

Probeer eens een Boss OD-3. Die vind ik beter dat beide TS'ers. Een mooi rond/warm geluid met iets meer gain als 't je nodig hebt. Ook geen enkel laagverlies.

Just my 2 cents...succes iig...

Chris Winsemius
7 juni 2006, 16:39
En mensen die over een digitech bad monkey spelen vinden dat geluid weer beter omdat ze er juist zo weinig voor betaald hebben.

Mitch en ik zagen 'n tijdje geleden nog 'n gitarist met TS808 (origineel), TS9 reïssue en 'n Bad Monkey.... en die gozer gaf de voorkeur aan 'n Bad Monkey.....

edit: origineel bij TS808 gezet

Predator
7 juni 2006, 16:42
ROTFLMAO!!! Inderdaad een goeie... One for the books!

De TS9 is bij Feedback het weekend van 10 en 11 juni trouwens tijdelijk €99,- i.p.v. €149,-!!! Dus als je het over hebt om een paar voetbalwedstrijden te missen voor een goedkoop en extreem goed pedaal, koop er dan ook meteen één voor mij want ik moet heel het weekend werken! ;)

Droffie
7 juni 2006, 16:47
ROTFLMAO!!! Inderdaad een goeie... One for the books!

De TS9 is bij Feedback het weekend van 10 en 11 juni trouwens tijdelijk €99,- i.p.v. €149,-!!! Dus als je het over hebt om een paar voetbalwedstrijden te missen voor een goedkoop en extreem goed pedaal, koop er dan ook meteen één voor mij want ik moet heel het weekend werken! ;)

De TS is bij Dirk Witte al een tijdje 109 Euro. Dan is 10 euro goedkoper wel mooi meegenomen maar jij presenteert 't wel iets te mooi...;)

Mitch
7 juni 2006, 16:52
Nee, Feedback presenteert het iets te mooi, maar dat zoen ze standaard ;)

Inderdaad vergeet ik nog de gitarist van Mocambo Blues, die heeft ze inderdaad gewoon alle drie, hahaha ! De Slechte Aap kwam op mij iets donkerder over, in de zin van warmer/voller. Zal een beetje van de amp afhangen of dat goed combineert of niet.

Droffie
7 juni 2006, 16:56
Nee, Feedback presenteert het iets te mooi, maar dat zoen ze standaard ;)

Inderdaad vergeet ik nog de gitarist van Mocambo Blues, die heeft ze inderdaad gewoon alle drie, hahaha ! De Slechte Aap kwam op mij iets donkerder over, in de zin van warmer/voller. Zal een beetje van de amp afhangen of dat goed combineert of niet.

Oh, ik dacht dat hij een verkoper van Feedback was...Hij deed 't zo goed...:D

Lord Abortion
7 juni 2006, 16:58
Nee. Er is een minimaal verschil tussen de 2. Wat je veel ziet is dat de eigenaars van een 808 veel meer en duidelijker verschillen horen. Dat komt omdat ze zoveel meer betaalt hebben.

Ik heb juist een Maxon OD808 gekocht omdat die goedkoper was dan de 9 ...

Chris Winsemius
7 juni 2006, 17:07
Yo Mitch!

Veilig thuisgekomen?

Ed van MocamboBlues vertelde mij dat ie na de mod aan z'n tweed reïssue Bassman de "slechte aap" lekkerder vond dan z'n "buizen schreeuwers" :)

Ik heb (nu) in ieder geval sterk de indruk dat de buizenschreeuwers echt zijn ontworpen voor zwart- en zilvergezicht Fenders.

BartL
7 juni 2006, 17:53
Probeer eens een Boss OD-3. Die vind ik beter dat beide TS'ers. Een mooi rond/warm geluid met iets meer gain als 't je nodig hebt. Ook geen enkel laagverlies.

Just my 2 cents...succes iig...
OD-3 is imo totaal niet te vergelijken met een TS-9 hoor...mjah, zoals ik ze zou gebruiken dan :) (TS-9 als overdrive en de OD-3 als boost ervoor)

zoon van Piet
7 juni 2006, 18:10
Het is een kwestie van je oren gebruiken en kopen wat jou het best bevalt.
( beetje ene dooddoener, sorry...)
Maar mijn 2 centen is dat ik een boel Ts-en heb, oud en nw, en dat ik weinig verschil hoor. Met mijn kop zowat in mijn champ kan ik wel horen dat mn 808 anders klinkt dan een 9 of 10, maar in een band op oorlogssterkte hoor ik het echt niet.
Maar persoonlijk prefereer ik de TS9 die ik ooit -lang geleden, toen SRV nog niet gitaar speelde maar gewoon aan de deur kwam- nieuw kocht. Dat is degene die ik mijn oren gewend zijn, die ik blind kan afstellen en die ik het lekkerst vind klinken...

Speeddemon
7 juni 2006, 18:28
toen SRV nog niet gitaar speelde maar gewoon aan de deur kwam- nieuw kocht. .
Pas op, want mensen uit de grote stad snappen 'm misschien niet. :sssh: :satisfie:

DREAMMACHINE
7 juni 2006, 18:43
hahaha, die srv die ik herinner uit mijn jeugd kon iig scheuren als de gekste!!

hanzeman
7 juni 2006, 19:14
Leve de man van de SRV van je hieperdepiep hoezee!

Chris Winsemius
7 juni 2006, 19:18
Leve de man van de SRV van je hieperdepiep hoezee!

Ok! :)

Wie weet er nog ergens 'n SRV (rijdende melkboer) logo online te staan?

Mot 'n Start slagplaat opleuken :)

interessander
7 juni 2006, 19:21
http://www.bellehamel.nl/poppetje/beroepen/SRV_man.JPG

jero
7 juni 2006, 19:52
toen ik nog jong was :) en over ts-en speelde hoorde ik wel wat verschil. Ik had twee originele TS-808's en een dito TS-9 en er was zowel verschil tussen de TS-808's onderling als met de TS-9. De TS-9 was wat scherper dan de TS-808's en de ene TS-808 klonk wat ronder, de andere had wat meer gruis. Dit kan natuurlijk exemplarisch zijn, en ik weet ook niet of ik de blinddoektest had doorstaan. Wat betreft huidige reissues, geen idee of er verschil tussen zit :)

renier
7 juni 2006, 19:55
de TS-9 is nog altijd het enige pedaal op mijn board dat nooit ter discusie gestaan heeft. het is gewoonweg super. verschil met een 808 is alleen door je portemonnee op te merken.

jero
7 juni 2006, 20:08
oh, nog even een aanvulling, in de tijd dat ik ze kocht waren beiden spotgoedkoop :)

hanzeman
7 juni 2006, 20:42
Ga van de week maar eens een TS9 halen denk ik....

fullorder
7 juni 2006, 21:06
Ik heb (nu) in ieder geval sterk de indruk dat de buizenschreeuwers echt zijn ontworpen voor zwart- en zilvergezicht Fenders.

Wauw! doet me denken aan zo'n advertentie die door de vertaalmachine gehaald is :D

fullorder
7 juni 2006, 21:08
Pas op, want mensen uit de grote stad snappen 'm misschien niet. :sssh: :satisfie:

Juist! ik voelde me al een beetje dom...:???:

hanzeman
7 juni 2006, 21:48
http://img278.imageshack.us/img278/8292/achter97nz.gif (http://imageshack.us)

Leve de man van de SRV van je hieperdepiep HOEZEE!

Vrijdagmiddag: Toeter in de straat, de SRV komt eraan! Flesje melk, zakje piepers, potje rode kool en een pakje Raiders (wat? Raiders! Wat? Twixen voordat ze Twixen werden!) en het weekend kon weer beginnen!


Voor wie er een wil hebben (leuke mobiele oefenruimte!):

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dsrv+wagen%26meta%3D&url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/zakelijke_goederen/verkoopwagens/30452839.html

Inclusief krattenrek om je Mesa in te zetten!

bat
7 juni 2006, 22:38
http://img278.imageshack.us/img278/8292/achter97nz.gif (http://imageshack.us)

Leve de man van de SRV van je hieperdepiep HOEZEE!

Vrijdagmiddag: Toeter in de straat, de SRV komt eraan! Flesje melk, zakje piepers, potje rode kool en een pakje Raiders (wat? Raiders! Wat? Twixen voordat ze Twixen werden!) en het weekend kon weer beginnen!


Voor wie er een wil hebben (leuke mobiele oefenruimte!):

http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dsrv+wagen%26meta%3D&url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/zakelijke_goederen/verkoopwagens/30452839.html

Inclusief krattenrek om je Mesa in te zetten!
Ik had liever een zakje Treets, eerlijk gezegd.

Oh, en de SRV was natuurlijk alleen voor als je echt geen zin had om naar de ViVo of de Spar te lopen, want hij was best een stuk duurder.

savecracker85
7 juni 2006, 23:16
hoe krijg je die ooit op je pedalboard :stop:

nielsduursma
7 juni 2006, 23:47
En mensen die over een digitech bad monkey spelen vinden dat geluid weer beter omdat ze er juist zo weinig voor betaald hebben.

ik heb die bad monkey, en ik heb nog nooit een tubescreamer ermee vergeleken. ik vind de bad monkey behoorlijk goed klinken, dus mischien gaat er wel een wereld voor me open als ik een "echte" tubescreamer probeer.....

RedBuell
8 juni 2006, 00:29
Tijdje geleden stond er een test over tube screamers in de Gitarist, die met Katie Melua op de kaft.

Weet niet exact meer wat er stond maar geloof dat die Maxxon 808 het beste uit de test kwam, er stond geloof ik ook iets dat de binnenboel van de TS9 en de 808 ook door Maxxon gemaakt worden. Zal ff kijken of ik hem nog heb liggen, er stond ook een item in over "imitatie" LP's zoals de Tokais en Ibanezzen uit de jaren '70.

fullorder
8 juni 2006, 00:30
wel een geniale bandbus zo'n SRV wagen :rockon:

interessander
8 juni 2006, 00:53
Tijdje geleden stond er een test over tube screamers in de Gitarist, die met Katie Melua op de kaft.

Weet niet exact meer wat er stond maar geloof dat die Maxxon 808 het beste uit de test kwam, er stond geloof ik ook iets dat de binnenboel van de TS9 en de 808 ook door Maxxon gemaakt worden. Zal ff kijken of ik hem nog heb liggen, er stond ook een item in over "imitatie" LP's zoals de Tokais en Ibanezzen uit de jaren '70.

De oude ts-808 en ts-9 (en andere pedalen van die series) zijn inderdaad door maxon gemaakt, je kunt het zien op de printplaat en op het batterijklepje. Vraagje voor master/10 series kenners; zijn dat ook maxons? Heb er wel een paar maar niet bij de hand om open te schroeven.

Dirk_Hendrik
8 juni 2006, 08:41
De oude ts-808 en ts-9 (en andere pedalen van die series) zijn inderdaad door maxon gemaakt, je kunt het zien op de printplaat en op het batterijklepje. Vraagje voor master/10 series kenners; zijn dat ook maxons? Heb er wel een paar maar niet bij de hand om open te schroeven.


ja. Absoluut.

zoon van Piet
8 juni 2006, 08:47
De oude ts-808 en ts-9 (en andere pedalen van die series) zijn inderdaad door maxon gemaakt, je kunt het zien op de printplaat en op het batterijklepje. Vraagje voor master/10 series kenners; zijn dat ook maxons? Heb er wel een paar maar niet bij de hand om open te schroeven.

Ook die kwamen van maxon. bij mijn weten alle ibanezpedalen, totdat Iba in 2002 of zo overstapte naar een ander. Bij de 10-series staat de Maxon-M op de binnnenkant van de behuizing.

Overigens schiet me net te binnen dat mn broer de TS10 boven de 9 en 808 prefereert. Hij is gek, maar het scheelt hem wel ene boel goeld, want die dingen zijn nog steeds niet duur...

aart steekelenburg
8 juni 2006, 09:11
volgens mij werd die soundtank serie van ibanez ook niet door maxxon gemaakt.. en die is van voor 2002...

Chris Winsemius
8 juni 2006, 09:52
Wauw! doet me denken aan zo'n advertentie die door de vertaalmachine gehaald is :D

Ha ha!
Gisteren 'n sprekertje voor 'n Fender Kampioen opgestuurd, nu 'n BasMeneer aan het modden en later moet er 'n TweelingNagalm nagekeken worden.

Ook het letterlijk en woord voor woord vertalen van songteksten leidt tot grappige teksten...

BamBuFan1
8 juni 2006, 18:40
ja. Absoluut.

Zelfs degene uit de 10-serie die made in Taiwan zijn, daar staat ook gewoon de Maxon-M op zowel printplaat als op de behuizing.

En verrek, zelfs de soundtanks!
Van de Maxon site:
A) Nisshin Onpa Company (Maxon) is an audio electronics manufacturer that has been in business since the mid-1960s. In the early 1970's they developed a line of compact guitar effect units and marketed them in Japan (these models are currently available as the Maxon Reissue Series). The Hoshino Trading Company (Ibanez) soon took notice and licensed the designs from Maxon for distribution around the globe under the Ibanez brand name.

From that time up until early 2002 Maxon was responsible for the design and manufacture of many Ibanez products, including the legendary TS808 and TS-9 Tubescreamers, the rare and collectible Flying Pan, and the popular SoundTank series.

Over the years the companies did less and less business together, until the only unit being built by Maxon was the TS-9 Reissue. In early 2002 Maxon ceased manufacture of the TS-9 Reissue for Ibanez and began marketing several of the original Nine Series models under their own Maxon brand name.