PDA

View Full Version : Kan je uit een AC15of30 een metal geluid halen(met pedalen)



Mr Joe
7 juni 2006, 13:36
Hey,
Mijn vraag is of je met de AC30of15 goeie gain sounds kan maken, met behulp van pedalen, voor als je zin hebt voor eens wat metal ofzo te spelen?

jonesd
7 juni 2006, 14:30
lijkt mij moeilijk...

misschien met een eq-pedaaltje en stevig distortion pedaal, heb het zelf nog niet geprobeerd...

marc_o
7 juni 2006, 15:23
Geen enkel probleem.

Ik heb van de week een AC-15 gekocht, maar heb ook met onze drummer wat Tool en Fear Factory gespeeld......maar wel met een pedaal, en in mijn geval was dat een Jeckyll&Hyde.....meer dan genoeg gain en je hebt direct een 3 kanaals versterker...

ieme
7 juni 2006, 16:24
kan met een Mi-audio crunchbox distortion pedaal!

Mitch
7 juni 2006, 16:54
Met het juiste pedaal kun je in principe dik scheuren met elke versterker, het is alleen een kwestie van zoeken. Het is wel een beetje jammer van de heerlijk romige mids uit een AC om die te scoopen, dat wel. :)

d'oh
7 juni 2006, 16:58
Ik heb van de week een AC-15 gekocht

What? showen dat ding man, wij willen foto's zien!!!

echt gaaf!

marc_o
7 juni 2006, 16:59
Ik moet nog een fotootje nemen, maar zo spannend ziet dat er natuurlijk niet uit...

d'oh
7 juni 2006, 17:15
Ik moet nog een fotootje nemen, maar zo spannend ziet dat er natuurlijk niet uit...

nee oke, maar elke ac30 of ac15 is gewoon zo mooi!

brunodb
7 juni 2006, 19:16
perfect mogelijk, heb het ook nog gedaan. heb vorig jaar nog met een jekyll & hyde over een vox ac30 gespeeld.

je kan er prima een metal sound uithalen. een leuke en goede metalsound is geen probleem. maar een fantastische metalsound: NOOIT!

hou dat in gedachte. je moet jezelf afvragen wat je het meest speelt natuurlijk. als je af en toe metal speelt, prima. maar ga niet in een metal groep spelen met een vox ac en een pedaaltje. dan kan je beter iets anders kopen.

was laatst nog in een winkel waar iemand metal pedaaltjes kwam testen. en er zijn er een paar die heel goed zijn, maar ik blijf ervan overtuigd dat je met pedaaltjes nooit zo vet kan klinken qua metalsound als een bulderende bogner übershall op volle toeren ofzo (of iets vergelijkbaar).

en ik kan het weten, want die kerel die pedaaltjes kwam testen heeft ze allemaal op het clean kanaal van de übershall getest en daarna vergeleken met het high gain kanaal van de übershall

blijf toch een wereld van verschil hoor! met pedaaltjes is natuurlijk wel een stuk goedkoper natuurlijk, dat spreekt.

mayniac
7 juni 2006, 21:08
Ik heb zelf een AC15 en heb ook wel eens een poging in die richting ondernomen.
Waar je, denk ik, ook rekening mee moet houden is dat je bij de (traditionele) AC15/30 met een open back cabinet te maken hebt. Dat klinkt dus automatisch wat minder strak in het laag, vergeleken met een willekeurige 2x12 of 4x12 die meestal bij metal gebruikt worden.

BLOK182
7 juni 2006, 21:16
En verder is metal soms een beetje relatief, ligt natuurlijk ook een beetje aan je spel, gitaar, en wat je speelt. Voor een bepaalde power/lompheid heb je niet perse een keistrakke highgain metalamp te hebben, maar voor sommige dingen kan het vaak niet anders:p

Hector_Tsolodimos
7 juni 2006, 21:33
zeker met de juiste pedaaltjes en gitaar kun je er metal op spelen
op welke elektrische gitaarversterker niet?

Hector_Tsolodimos
7 juni 2006, 21:37
What? showen dat ding man, wij willen foto's zien!!!

echt gaaf!

haha, of typt AC15 VOX (als ik me niet vergis) in op google :P

marc_o
7 juni 2006, 22:23
Dat is uiteraard waar. Wanneer ik met een metalband speel, dan gebruik ik mijn Rivera Knucklehead, maar dat wil niet zeggen dat je met een goed pedaal geen prima scheur uit een AC-15 kan toveren....beetje tweaken en je komt een heel eind. Uiteindelijk moet je kopen wat je nodig hebt..

Mr Joe
8 juni 2006, 17:55
ooh okay , maar dus als ik even wat metal met 'n cdtje wil meespelen is dit dus perfect mogelijk met de ac30,

Question solved thanks

Anders Destium
8 juni 2006, 18:01
Dat is geen probleem, je kunt dan ook een modeler of een effectprocessor ofzo overwegen!

Metoshade
8 juni 2006, 18:18
@Marc: Welke blouse doe je eigenlijk aan als je in een metalband speelt?

marc_o
8 juni 2006, 22:23
@Marc: Welke blouse doe je eigenlijk aan als je in een metalband speelt?

Eentje van maagdenhuid, doordrenkt met bloed en behangen met ingewanden natuurlijk....duh....zijn er nog andere metalblousjes dan??????

brunodb
9 juni 2006, 00:02
ja, die van metaal. zitten iets minder comfortabel maar kan je een dag langer aanhouden eer het gaat stinken :p