PDA

View Full Version : Beurt voor de versterker



Kaboemba
7 juni 2006, 12:40
Mijn versterker wil ik is goed laten nakijken, hij maakt ergens contact in de voorversterker en valt daar ook soms uit. Verder wil ik hem laten controleren op buizen en soldeer enz enz.
Op wat voor bedragen moet ik minimaal rekenen, uiteraard is dat nogal afhankelijk van wat er moet gebeuren, moet ik op 100/200 euro rekenen of meer richting de 500 of nog veel meer.

En ik zoek nog goede adressen in de buurt van Apeldoorn/Deventer/Zwolle.

Van weelden valt al af btw.
Waarschijnlijk wordt het FNS/Marble maar is er nog meer in de buurt, mag ook een handig hobby-mannetje zijn als hij maar goed is.

Chris Winsemius
7 juni 2006, 13:56
Mijn versterker wil ik is goed laten nakijken, hij maakt ergens contact in de voorversterker en valt daar ook soms uit. Verder wil ik hem laten controleren op buizen en soldeer enz enz.
Op wat voor bedragen moet ik minimaal rekenen, uiteraard is dat nogal afhankelijk van wat er moet gebeuren, moet ik op 100/200 euro rekenen of meer richting de 500 of nog veel meer.

En ik zoek nog goede adressen in de buurt van Apeldoorn/Deventer/Zwolle.

Van weelden valt al af btw.
Waarschijnlijk wordt het FNS/Marble maar is er nog meer in de buurt, mag ook een handig hobby-mannetje zijn als hij maar goed is.

In Zwolle zou je MISSCHIEN deze kunnen proberen: technicus van Big One

PeeVee
7 juni 2006, 17:38
Mijn versterker wil ik is goed laten nakijken, hij maakt ergens contact in de voorversterker en valt daar ook soms uit. Verder wil ik hem laten controleren op buizen en soldeer enz enz.
Om wat voor versterker gaat het?


Op wat voor bedragen moet ik minimaal rekenen
Puur de buizen; tel maar 15 - 20 Euro voor eindbuizen en tussen de €7 en €12 Euro voor de preamp buisjes. Uitgaande van een 50W versterker met 4 preamp buisjes en 2 einbuizen moet je zo op €80 - €100 voor de buizen rekenen. Wanneer de versterker van buitenaf gebiassed kan worden dan is het een kwestie van omprikken en afregelen en ben je met een kwartiertje klaar. Aangezien je aangeeft dat hij soms uitvalt zal hij toch open moeten. Het kan meevallen, maar je bent toch al snel een uur kwijt met in- en uitbouwen van het chassis en het localiseren van het probleem. Dan moet het probleem ook nog opgelost worden natuurlijk. Tijd die daar voor nodig is, is afhankelijk van het type versterker; oude handwired versterkers is wat gemakkelijker aan te werken dan nieuwere printplaat modellen (vaak moet je eerst printje demonteren en daarvoor moet je vaak weer andere dingen demonteren; later alles weer monteren). Materiaal misschien paar euro tot paar tientjes.

Reken dus min. op €100 voor vervangen van buizen (uitgaande van bovenstaand voorbeeld) €50 voor localiseren van probleem en nog eens €50 voor het oplossen ervan. Tussen de €100 en €200 zou is dus wel reλel. E.e.a. is natuurlijk zeer afhankelijk van wat er precies aan de hand is.

Vraag om een "fixed price" prijsopgaaf (dus geen bijkomende kosten) en spreek van te voren de max. onderzoekskosten af wanneer je besluit de versterker niet te laten repareren. Vraag ook om een redelijke garantie termijn op de reperatie (b.v. 3 maanden). Vraag evt. onderdelen die vervangen moesten worden retour en bewaar die gewoon bij de versterker.

In de buurt van Apeldoorn ken ik inderdaad alleen Van Weelden en Arie-Jan Folkerts (FNS). Van Weelden zit toch in Apeldoorn, waarom valt die af dan?

Negative K3 fan
7 juni 2006, 18:03
waarom zou een buisje vervangen niet binnen een paar minuten gebeurd kunnen zijn?

gitaarnet
7 juni 2006, 20:00
aantal berichten zijn verwijderd vanwege privevete. Chris, je hebt PB

Kaboemba
8 juni 2006, 12:27
Van wwelden valt af omdat hij op mijn mail reageerde met:


wordt waarschijnlijk te duur, zoek maar een ander.

Zeg dan gewoon dat je er geen trek in hebt, ik maak potdomme zelf wel uit of het mij te duur wordt.

jacky
8 juni 2006, 15:23
Das inderdaad luxe als je je dat kan permiteren.

Om wat voor amp gaat het trouwens

Frits van Mourik
10 juni 2006, 01:46
aantal berichten zijn verwijderd vanwege privevete. Chris, je hebt PB

Sorry, call me stupid, maar wat is dat: "PB" ?
Enge ziekte ofzo?
De search-functie van het forum kon er niets mee...

Frits van Mourik
10 juni 2006, 12:19
Oh... ik ben er zo aan gewend, dat hier een hoop interessantdoeners voor van alles-en-nog-wat een engelse term bezigen ,
dat ik de mogelijkheid van ene nederlandschen term geheel over 't hoofd heb gezien. :satisfie:

Frits