PDA

View Full Version : wie heeft dit ook al meegemaakt.



dirty-harry
7 juni 2006, 12:27
Ik weet dat dit eigenlijk geen vraag is voor op dit forum onderwerp, maar omdat het mischien iedereen aangaat WAAROM NIET.

Ik heb het al voorgehad dat is mijn jackfiche uit mijn boxen speel door de trilling van mijn boxen.
Zoals je weet mag een marshalltop en de andere toppen ( die voorzien zijn van lampen )niet zonder boxen worden aan gezet.
Ook het snoer dat de spanning voorziet ( en wat ik een wafelijzersnoer noem-of fritketelsnoer) laat ten wensen over.
Bij dit heb ik het al meegemaakt dat door trillingen het snoer losser in de houder zat en vonkvorming gaf, met als gevolg de hele fiche gesmolten.

Nu vraag ik me af wie deze dingen test, en dat ze niets anders kunnen geven ( de prijs is al hoog genoeg )

Nu heb ik alles vervangen door neutrik speakon voor de boxen en neutrik power connectors voor de netspanning.
Ik ben dan ook geen leek in het elekrisch gedeelte van deze dingen maar voor de jonge gebruikers kan dit zuur opbreken.

Zijn er mensen die deze dingen ook hebben meegemaakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dick Wolkendeck
7 juni 2006, 12:57
Ik zorg er altijd voor dat de speakerjacks nog goed functioneren, dus niet slap aanvoelen als je het speakersnoer aansluit. Niet? Dan vervangen. Verderzet ik mijn top nooit op de speakerkast, dat is slecht voor de buizen.

future2future
7 juni 2006, 13:03
Ik zet mijn top altijd op de speaker, bijna iedereen doet dit toch?

SimonS
7 juni 2006, 13:08
nee hoor, Dick Wolkendeck niet.

future2future
7 juni 2006, 13:22
Haha, staat ook bijna he ;p

bert k
7 juni 2006, 13:25
Gaat naar Moderne versterkers.

paulusdeBKB
7 juni 2006, 13:50
Speakerkabels losgetrild? Eurostekker losgetrild? Buizentop op kast slecht voor de buizen (ivm trillingen neem ik aan)?