PDA

View Full Version : Neck voor Ibanez



Nickname
7 juni 2006, 11:01
Weet iemand toevallig hoe ik aan een hals kom voor een Ibanez SA serie? Ik heb namelijk een GSA staan die ik wil upgraden met zon hals. Bij de importeur kan je volgens mij namelijk alleen een hals krijgen als je een kapotte inlevert.

Gr, Nick

idno
7 juni 2006, 11:17
misschien een stom idee: maar als je de hals nou opzettelijk kapot maakt? of zou je dan dezelfde terugkrijgen?

almarvk
7 juni 2006, 11:18
Dan krijg je 'm niet terug, omdat de halzen niet op de markt mogen komen. En het geintje gaat je minimaal 6 maanden kosten en nog eens 170 euro!

Als je slim bent had je gewoon een andere gitaar moeten kopen, maar das mijn mening...

Nickname
7 juni 2006, 11:18
misschien een stom idee: maar als je de hals nou opzettelijk kapot maakt? of zou je dan dezelfde terugkrijgen?

Dan kan ik hem inleveren voor een andere GSA hals.. maar ik wil juist een SA hals omdat die veel fijner spelen vind ik :)

G.G.
7 juni 2006, 12:38
Zelfbouwen dus....

Minda
7 juni 2006, 12:54
Uh, als ik op de Ibanez site kijk, bij de SA's en bij de GSA, zie ik exact dezelfde halsmaten.
Breedte bij nut 42mm.
Breedte bij laatste fret 56mm.
Dikte bij eerste fret 19,5mm.
Dikte bij twaalfde fret 21,5mm.
Mensuur 648mm.
Radius fretboard 400mm.

Wat is het verschil?

Mijn GSA speelde minder prettig dan een SA, totdat ik hem van in hoogte verstelbare zadeltjes op het tremelo voorzag en een keer goed afstelde. Toen was de actie (bijna) perfect.

Nickname
7 juni 2006, 13:31
Uh, als ik op de Ibanez site kijk, bij de SA's en bij de GSA, zie ik exact dezelfde halsmaten.
Breedte bij nut 42mm.
Breedte bij laatste fret 56mm.
Dikte bij eerste fret 19,5mm.
Dikte bij twaalfde fret 21,5mm.
Mensuur 648mm.
Radius fretboard 400mm.

Wat is het verschil?

Mijn GSA speelde minder prettig dan een SA, totdat ik hem van in hoogte verstelbare zadeltjes op het tremelo voorzag en een keer goed afstelde. Toen was de actie (bijna) perfect.

Het verschil is dat de hiel op een sa neck anders is afgewerkt en dat de headstock naar achteren is gekanteld. Die hiel vind ik veel fijner in de hand liggen en die headstock is dan puur iets wat ik gewoon mooi vind... Ook vind ik het Ibanez GIO logo op de headstock van de gsa niet mooi.. heb liever de V vorm met ibanez erin :hippie: