PDA

View Full Version : Digi 001



TIMBER
6 juni 2006, 22:09
Mensen ik sta op het punt om een digi 001 van digidesign te kopen.... werk nu met een Terratec EWS88 MT.... verstandig of..???? Bedoel kan ik veel vooruitgang verwachten of.....

bert k
6 juni 2006, 22:54
Nou, met mijn boerenverstand zeg ik dat het voor het geluid niet veel scheelt. Allebei 24/96 kaarten. Maar met Digi001 kan je wel Protools draaien.

Ic3gl0vE
6 juni 2006, 23:57
de digi001 zal waarschijnlijk wel wat betere convertors hebben maar of je dat zomaar merkt? waarom wil je upgraden?

TIMBER
7 juni 2006, 08:27
Tja... zoals Bert al zegt dan kan ik Protools draaien... dus misschien is de achterliggende vraag... is Protools per definitie beter dan Cubase SX waar ik nu mee draai.!!!

p.s. doe weinig met MIDI en vooral audio recording en mixing..!!!

guhlenn
7 juni 2006, 10:15
nee niet beter. wel anders. maar je kan alleen maar oude versies draaien, geen updates voor digi001 bezitters (bedank digidesign maar). Dus waardeloos als je het mij vraagt.

TIMBER
7 juni 2006, 11:35
Ook geen updates kopen..??? of zijn ze er gewoon niet voor de Digi 001..???

Ic3gl0vE
7 juni 2006, 11:51
nee niet beter. wel anders. maar je kan alleen maar oude versies draaien, geen updates voor digi001 bezitters (bedank digidesign maar). Dus waardeloos als je het mij vraagt.


Wat dat soort dingen betreft ben je denk ik toch het beste af met cubase SX. Bij Logic halen ze namelijk ook van dit soort grappen uit: logic pro 7 kost ongeveer 800 euro, 7.2 kost 1050 euro! 250 euro voor een paar bugfixes!
Cubase werkt tenminste met alle systemen en een *echte* upgrade van SX1 naar SX3 kost 150 euro.

TIMBER
7 juni 2006, 12:08
Ok.... maar uiteindelijk gaat het me om het optimale te halen uit de recordings en eindmix..!!!

Solidkick
7 juni 2006, 13:28
Ok.... maar uiteindelijk gaat het me om het optimale te halen uit de recordings en eindmix..!!!

Klinkt misschien wat wijsneuzerige maar:
Heb je je afgevraagd wat op dit moment de zwakste schakel is in je opname keten?

bert k
7 juni 2006, 13:29
Ik heb wel met ProTools gewerkt, af en toe, maar ik gebruik zelf Cubase SX. Ik zat bij Protools wel te vloeken vanwege de onwennigheid, maar op zich is het natuurlijk goed. Maar ik kon nou niet echt een voordeel ten opzichte van Cubase ontdekken.

Ic3gl0vE
7 juni 2006, 14:19
Een ding aan protools is misschien wel dat er aardig wat (prijzige) plug-ins zijn die alleen in RTAS (protools) formaat leverbaar zijn.

TIMBER
7 juni 2006, 14:30
Klinkt misschien wat wijsneuzerige maar:
Heb je je afgevraagd wat op dit moment de zwakste schakel is in je opname keten?

Als mengpaneel gebruik ik de Behringer Eurorack UB2442FX Pro. Weet dat veel mensen het niet in Behringer zien zitten maar ben zelf uitermate tevreden over het ding...!!! Zowel qua geluid als qua mogelijkheden..!!!! Verder kan ik zekers wat betere mics gebruiken en ben ook op dat vlak aan het vernieuwen..!!!! Misschien kan ik beter even een PC klaar maken met WinME en daar even met wat al opgenomen sporen in ProtoolsFree gaan stoeien..!!!! Dan weet ik in elk geval het vrschil tussen beide paketten..!!!

fullorder
7 juni 2006, 15:24
Als mengpaneel gebruik ik de Behringer Eurorack UB2442FX Pro. Weet dat veel mensen het niet in Behringer zien zitten maar ben zelf uitermate tevreden over het ding...!!! Zowel qua geluid als qua mogelijkheden..!!!! Verder kan ik zekers wat betere mics gebruiken en ben ook op dat vlak aan het vernieuwen..!!!! Misschien kan ik beter even een PC klaar maken met WinME en daar even met wat al opgenomen sporen in ProtoolsFree gaan stoeien..!!!! Dan weet ik in elk geval het vrschil tussen beide paketten..!!!

Je hoeft niet zo te schreeuwen..!!! ;)

Maar ik zie al een potentiele zwakste schakel: WinME (of welke Win dan ook)

TIMBER
7 juni 2006, 15:57
Win XP indien ik hem zou kopen en over die discussie zijn de meningen verdeeld..!!!

Solidkick
7 juni 2006, 16:23
Als mengpaneel gebruik ik de Behringer Eurorack UB2442FX Pro. Weet dat veel mensen het niet in Behringer zien zitten maar ben zelf uitermate tevreden over het ding...!!! Zowel qua geluid als qua mogelijkheden..!!!! Verder kan ik zekers wat betere mics gebruiken en ben ook op dat vlak aan het vernieuwen..!!!! Misschien kan ik beter even een PC klaar maken met WinME en daar even met wat al opgenomen sporen in ProtoolsFree gaan stoeien..!!!! Dan weet ik in elk geval het vrschil tussen beide paketten..!!!


Als je de verbetering zoekt in de audio interface dan vraag ik me af of het de moeite is om de Terratec in te ruilen voor de Digi.
Wellicht iets betere conversie door de Digi maar daar ga je geen sprongen voorwaarts mee maken.
De keus tussen PT en Cubase is een kwestie van smaak en "hond leert trucje".
Eenmaal gewend aan een bepaald pakket groei je daar me verder.
Nooit verkeerd om iets nieuws te proberen natuurlijk maar ook hier verwacht ik geen wonderen.

Investeren in goede mics is de basis imho.

TIMBER
7 juni 2006, 16:33
Als je de verbetering zoekt in de audio interface dan vraag ik me af of het de moeite is om de Terratec in te ruilen voor de Digi.
Wellicht iets betere conversie door de Digi maar daar ga je geen sprongen voorwaarts mee maken.

Qua hardware hoop ik dat wel.... indien niet zo dan schiet ik op dat vlak niet veel op.... behalve dan dat de Digi duurder is.



De keus tussen PT en Cubase is een kwestie van smaak en "hond leert trucje".
Eenmaal gewend aan een bepaald pakket groei je daar me verder.
Nooit verkeerd om iets nieuws te proberen natuurlijk maar ook hier verwacht ik geen wonderen.

Ok.... zal dat dus zelf effe gaan proberen op mijn oude PC.... maar denk wel dat je gelijk hebt..!!!!



Investeren in goede mics is de basis imho.

Eens...!!!!

guhlenn
8 juni 2006, 09:16
dus koop mics en vergeet die digi. ik denk dat je het evrschil niet eens gaat horen. Nou misschien omdat je de berrie kan omzeilen. (001 had twee preamps meen ik) .

0.02 :)

harrie-beton
8 juni 2006, 09:32
ik ben het ook eens met bovenste heren.

Trouwens Windows ME is een van de slechtste windows versies ooit gemaakt. Heeft ook maar kort bestaan door de vele klachten.
Als je hardware het toestaat graag XP, anders windows 2000.

TIMBER
8 juni 2006, 09:53
Draai normaal (de Terra) onder WinXP en dat gaat prima. Heb de Protools Free versie getest onder Win98 en WinME maar kan ook niet zeggen dat dat nu allemaal zo super werkt en gaat..!!! Natuurlijk zullen de nieuwste versies het beter doen maar als ik de Digi 001 koop zit ik aan een vergelijkbare versie vast zonder upgrade mogelijkheden..!!! Bedankt voor de tips en denk idd dat ik mijn budget voor nieuwe mic's maar verhoog en de Digi 001 laat voor wat hij is..!!!!

guhlenn
8 juni 2006, 12:59
goede keus ;)