PDA

View Full Version : Hammond XB-1 probleem



gjlp
6 juni 2006, 21:07
Een vriend van mij en tevens toetsenist in de band heeft een probleem met zijn XB-1. Tijdens een optreden afgelopen weekend is er een glas bier over het drawbar gedeelte heen gegaan met als gevolg dat de eerste 6 toetsen niet meer werken. Verder lopen de drawbars enorm stroef en alles plakt als de oudhollandsche typhus. Ook is het knopje waar je de leslie mee bediend afgebroken.

Is er misschien iemand die een reparateur weet in de omgeving Den Haag (of elders), want hij ziet het niet zitten om hem via rockpalace naar de importeur te laten verdwijnen voor langere tijd.

Alvast bedankt.

Robbert
6 juni 2006, 21:10
Ik heb als kind zijnde het ijzerdraadje van een ijzerzaag tussen de toetsen laten vallen. Orgel was zo dood als een pier. Is volgens mij de kliko ingegaan.

Maar er zitten een aantal technische jongens op dit forum (dirk_hendrik bijvoorbeeld). Het lijkt me dat zo'n orgel electronisch geen onvervangbare componenten bevat.

bert k
6 juni 2006, 21:18
Hm, een XB-1 is toch een digitale Hammond? Dan zou het wel eens lastig kunnen worden...

Robbert
6 juni 2006, 21:21
Hm, een XB-1 is toch een digitale Hammond? Dan zou het wel eens lastig kunnen worden...

:nervous:

Heb ik niks gezegd! :sssh:

bert k
6 juni 2006, 21:38
Post ook ff in de Werkbank, daar zitten de techneuten!

gjlp
6 juni 2006, 21:40
Ja hij is digitaal, en ik zal dit verhaal ook even in werkbank posten.

hoofd
6 juni 2006, 21:41
Ik verplaats het topic wel even naar de werkbank, en daarnaast zou je misschien Han S een PM kunnen sturen, die is nogal van de Hammonds.

AntY
6 juni 2006, 21:52
aaah!! das kut! doet me denken aan een ongeval wat ik met mijn keyboard had... met digitale drawbars ;)

we hadden een optreden op een schoolfeest in bob's saloon en toen kwam er opeens tijdens de eerste set voor de onderbouw een vochtige substantie vanaf t balkon naar beneden vallen op de monitoren en 1 van de gitaren en op mijn keyboard... damn dat was een duur keyboard ook! dus ik als de dood. toch maar doorgespeeld en gelukkig bleef ie t doen. heb ik m op kosten van school door spanjaard laten schoonmaken van binnen, dat wel.

MatthijsBlom
7 juni 2006, 20:23
Je zou je vraag ook eens op het Synthforum kunnen posten.
Daar zitten veel jongens die verstand hebben van dat soort dingen.

www.synthforum.nl


succes iig