PDA

View Full Version : Backing Track voor juni 2006



LordRiffenstein
6 juni 2006, 19:19
Zoals ik beloofde bij mijn 'aanstelling' als mod, hier de eerste backing track. Bedoeling is dat ik elke maand een backing post zodat niemand nog een excuus heeft om aan de jams mee te doen.

Als je een jam gemaakt heb, probeer deze in minstens 128bits als MP3 weg te schrijven zodat de geluidskwaliteit degelijk blijft. Bij het wegschrijven van je jam, zorg ervoor dat je hem een duidelijke naam geeft waaruit af te leiden is over welke jam het gaat en van wie hij komt bv. LordRiffensteinJuni06Jam.mp3. Ik ga alle Jams bewaren en misschien kunnen we later eens denken aan een compilatie CDītje of zo.

Als je zelf geen webspace hebt om een mp3 online te zetten dan kan je er bij een van de vele sites als Soundclick.com eentje aanmaken OF je kan de mp3 op mijn webspace zetten. Dit kan via een FTP-programma (vb Filezilla) en dan gebruik je onderstaande gegevens:

server: www.lordriffenstein.com
user: lordriffenstein.4
passw: 494eba

Dit kan ook via onderstaande link en dan copy paste:
ftp://lordriffenstein.4:494eba@www.lordriffenstein.com

Ga naar de folder van de correcte maand en drop daar je mp3. Om deze dan te posten op het forum gebruik je volgende link die je aanpast:

http://www.lordriffenstein.com/Jam/[maand+jaartal]/[naam van je file].mp3

LET OP, de link is hoofdletter-gevoelig, kijk dus uit bij de naamgeving of verander hem eventueel achteraf. Ook opletten met spaties!

Voor zover enkele kleine afspraken en tips!!

De lente is eindelijk inīt land, de bloemen staan in bloei, de eerste rock-festivals liggen achter de kiezen dus mag er stevig van jetje gegeven worden op een lekker rockende track.

Backing Track Juni 2006 (http://www.lordriffenstein.com/Jam/juni06/BTJuni06.mp3)

Stitch
6 juni 2006, 20:07
whaaaat inspiration inspiration!!

Te coole actie! Ik weet niet of je van mij veel volledig jams kan verwachten, maar ik zal er zeker vaak gebruik van maken om zelf over te spelen!

Jeroenvanhulsteijn
6 juni 2006, 20:25
is die backing idd maar 6 seconden of heb ik iets anders gedownload?

Fumi SG
6 juni 2006, 20:28
Je hebt vast wat anders gedownload.;) Hij is fijn Youri! Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan, verwacht geen scheurende solo's ofzo en ik verzeker niks.

Gitaro
6 juni 2006, 20:29
Ruige backingtrack, jammer dat ik geen opname apparatuur heb! En hij duurt langer dan 6 seconden. Opnieuw downloaden?

Stitch
6 juni 2006, 20:30
is die backing idd maar 6 seconden of heb ik iets anders gedownload?

moet je em ff opnieuw aangooien, ik had eerst ook maar 300 kb te pakken

LordRiffenstein
6 juni 2006, 21:02
is die backing idd maar 6 seconden of heb ik iets anders gedownload?

Right Click, Sava As!!

Stitch
6 juni 2006, 21:32
mogen er ook tussen resultaten gepost worden voor op/aan merkingen verbeteringen etc. of wil je het een clean topic houden?

iwamoto
6 juni 2006, 21:47
man o man, dit is echt een vette BT, maar ik weet aleen niet goed, met welke ladder ik m moet spelen, ik kan m wel met (volgens mij)e blues pentatonisch, maar is er geen andere? :p

MichaelSS
6 juni 2006, 22:00
Whaha zalig !

Ok nu ff wat proberen. En dan nog is kijken hoe ik ga opnemen.

LordRiffenstein
6 juni 2006, 22:30
mogen er ook tussen resultaten gepost worden voor op/aan merkingen verbeteringen etc. of wil je het een clean topic houden?

Nee hoor, post maar zo veel je wil en op het einde beslis je dan zelf welke je wil bij houden.

Stitch
6 juni 2006, 22:55
okee gaaf want ik luister em nu net via mijn computer speakers af en dat klinkt toch al heel anders dan door mn koptelefoon.

http://home.student.utwente.nl/r.j.b.pieper/gitaarnet/StitchJamJuni06-01.mp3

Mod-edit: heb er even een link van gemaakt

LordRiffenstein
7 juni 2006, 09:32
Stitch, klinkt in elk geval al lekker!!

Anders Destium
7 juni 2006, 10:29
Long live rock & roll :hippie:

Binnenkort eens kijken wat ik er van kan fabrieken!

MichaelSS
7 juni 2006, 12:36
Ik verwacht veel van je ....... :sneaky:

Anders Destium
7 juni 2006, 22:37
Speciaal voor jou dan maar vast een preview (http://rapidshare.de/files/22480564/juni_2006_intro_AD.mp3.html)

NielsW
7 juni 2006, 22:42
Speciaal voor jou dan maar vast een preview (http://rapidshare.de/files/22480564/juni_2006_intro_AD.mp3.html)Allemachtig. Doet ie ff hoor :) Ik ga dit weekend maar eens een Audigy 4 halen en ook wat proberen.

MichaelSS
7 juni 2006, 23:04
Speciaal voor jou dan maar vast een preview (http://rapidshare.de/files/22480564/juni_2006_intro_AD.mp3.html)

Ok leuk. maar morgen ben je van mij :cooler:. lol. Bereid je voor :gitarist:

Als ik tenminste kan opnemen. :rockon: kijken hoe ik dat weer ga fixen.

Moet wel eerlijk toegeven dat het goed klinkt ( uniek. Zeg ik maar 1 keer tegen je :sssh:

nielsduursma
7 juni 2006, 23:11
ik kijk wel of ik ook is wat van mij kan laten horen. kan je anders niet 2 verschillende backings maken? eentje metal/rock gericht en de ander wat meer blues/jazz weet ik veel wat. deze is mij net iets te heavey.

ik ben gister bij han in de studio geweest om wat drumdingetjes op te nemen, en nu pas realizeer ik me hoe K*DT de gitaar eigenlijk klink hier, met m'n crappy microfoontje. :satisfie:

Anders Destium
7 juni 2006, 23:36
Bedankt voor de positieve reacties, hier is wel een avondje prutsen aan vooraf gegaan hoor!

>Niels
Volgens mij is het idee dat het elke maand een ander soort stijl is. Zoals ik al eerder zei is de riff een variant op Long Live Rock & Roll, als fan van Rainbow had ik dat gelijk door :rockon:

nielsduursma
7 juni 2006, 23:39
aha, ik kijk wel. morgenavond vertrek ik voor een week naar tsjechie. (zullen jullie wel niet zo erg vinden:p ) dus als ik terug ben kijk ik wel. en anders post ik het morgen in dit topic.

[edit] klopt het dat de track "maar" 23 seconden duurt:???:

Anders Destium
7 juni 2006, 23:43
Je moet hem nog een keer downloaden/opslaan, hij is ergens in de 2 minuten!

MichaelSS
8 juni 2006, 09:33
ik kijk wel of ik ook is wat van mij kan laten horen. kan je anders niet 2 verschillende backings maken? eentje metal/rock gericht en de ander wat meer blues/jazz weet ik veel wat. deze is mij net iets te heavey.

ik ben gister bij han in de studio geweest om wat drumdingetjes op te nemen, en nu pas realizeer ik me hoe K*DT de gitaar eigenlijk klink hier, met m'n crappy microfoontje. :satisfie:

Je kan hem toch gewoon in de versterker pluggen? Gewoon in pc en dan in versterker. Doe ik in ieder geval wel.

nielsduursma
8 juni 2006, 11:01
ligt eraan, mijn is een 50 watt buizen eindtrap. die kan je niet zomaar even op de pc aansluiten anders brand er vanalles door. ik heb nog wel een klein transistor dingetje maar die klinkt weer ontzettend slecht. ik denk dat je ook beter een goede microfoon voor je versterker kan zetten. als je het direct in de pc prikt heb je niet de acoustiek van je kamer en van je speakers. (niet dat dat heel erg veel verscheel maakt met die microfoon die ik nu heb. maar als je dat met een goede microfoon doet krijg je een beter resultaat denk ik)

iwamoto
9 juni 2006, 00:01
http://www.lordriffenstein.com/Jam/juni06/iwamoto.mp3
nou, hier die van iwa in E blues, dit is een one run, dus gewoon, opnemen, converten, klaar, nix opnieuw, vandaar 1 á 2 foutjes, maar dat houd het authentiek, en het heeft erin zitten wat ik wil, voor 2 jaar vind ik hem wel lekker klinken, aleen de tapping had beter gekund, enne, mocht cris dit lezen, ik gebruik wel de whammy :D

LordRiffenstein
11 juni 2006, 18:55
FF met wat nieuw speelgoed zitten testen van morgen, is ook maar een halve jam maar wil hem hier al even neerploffen.

Wie de gear kan raden, heeft een biertje te goed!

Test-clip (http://www.lordriffenstein.com/Jam/juni06/LordRif0606.mp3)

future2future
12 juni 2006, 19:04
Ik vind het echt leuk! Ik ga er zeker een posten!

iwamoto
12 juni 2006, 19:43
FF met wat nieuw speelgoed zitten testen van morgen, is ook maar een halve jam maar wil hem hier al even neerploffen.

Wie de gear kan raden, heeft een biertje te goed!

Test-clip (http://www.lordriffenstein.com/Jam/juni06/LordRif0606.mp3)
ey riff, die tap-trem techniek(tappen en de trem naar beneden, ik noem het de sirene sound), is die erg voorkomend of werd je door mij geinspireerd? :)

ik gok trouwens op een pod xt ofzo ;)

LordRiffenstein
12 juni 2006, 21:10
ey riff, die tap-trem techniek(tappen en de trem naar beneden, ik noem het de sirene sound), is die erg voorkomend of werd je door mij geinspireerd? :)

ik gok trouwens op een pod xt ofzo ;)

Niet van jou want ik heb je clip nog niet gehoord maar ik zag laatst Lukather dat doen op een of andere DVD en het leek me wel een leuk 'kunstje' dus gelijk ook ff proberen. Ik ben nl. helemaal geen tapper :)

Squier4ever
12 juni 2006, 23:56
Ik gok een Haar strat met humbucker en een ENGL amp :D:D

of je hebt zon kloterig V-amp iets oid gebruikt, klinkt hetzelfde :D

rocker_71
13 juni 2006, 09:58
Goed initiatief LordRiffenstein!
Lekker pielen over een goede BT is altijd leuk en leerzaam. Als ik wat acceptabels heb geproduceerd :listen: , dan zal ik het wel posten.

Veel succes iedereen! :zz:

-=JEROEN=-
29 juni 2006, 12:50
ik ben niet zoīn solo gitarist en na īt beluisteren van jullie inzendingen, ben ik blij dat ik de mijne nog niet geplaatst had :dontgeti:

ik weet wel wat van ladders enzo, maar kan er nog niet snel genoeg mee uit de voeten

en wat dachten jullie van wat gypsy ladders:

a bes cis d e f gis (A gypsy)
e f gis a b c dis e (E gypsy)

Stitch zīn Am harmonic intro klinkt gewoon te vet!!!

-=JEROEN=-
29 juni 2006, 13:07
man o man, dit is echt een vette BT, maar ik weet aleen niet goed, met welke ladder ik m moet spelen, ik kan m wel met (volgens mij)e blues pentatonisch, maar is er geen andere? :p
backing track speelt Am D Em, dus ik zou Am penta (a c d (dis) e g) gebruiken over Am en D, en Em penta (e g a (bes) b d) over Em

Am (a b c d e f g) of Em (e fis g a b c d) past ook prima natuurlijk

Stitch
3 juli 2006, 17:14
Stitch zīn Am harmonic intro klinkt gewoon te vet!!!


heej thanks :) nog geen tijd gehad er verder mee te gaan helaas