PDA

View Full Version : Wiring probleem #5731



BartL
6 juni 2006, 17:10
Ik ben bezig de electronica van mijn Charvel in mijn Fender te knallen. Alles werkte prima (getest voordat ik de slagplaat in de gitaar schroefde), maar toen hij erin zat, kwam er geen geluid uit! Ik haalde de slagplaat dus weer eruit, en het werkte weer. Waarschijnlijk betekent dit dus dat 2 draadjes elkaar raken op het moment dat ik de slagplaat terug in de gitaar zet. Maar ik heb geen idee welke 2 draadjes dit kunnen zijn. Iemand een i-d?

rammybully
6 juni 2006, 17:19
Misschien maakt het condensatortje contact.....Doordat je de slagplaat er indrukt, dat er 1 van de 2 "beentjes"bijvoorbeeld op een tonepotje komt.

Misschien de 2 "beentjes" van de condensator aftapen, zodat als hij ergens tegenaan komt, hij geen contact maakt.

:start:

BartL
6 juni 2006, 18:16
Hmm...lukt niet echt.

Weet niet precies wat het probleem is. Ik ga morgen overnieuw beginnen. Krijg er echt de schijt van.

Toch bedankt...Morgen zal ik wat nieuwe fotootjes posten van hoe de spaghetti eruit ziet met waarschijnlijk nog wat vragen.

BartL
7 juni 2006, 10:38
Heb het al gevonden. De aardedraad van het middelste element raakte het middelste pootje van de volumepot...dom dom dom :)