PDA

View Full Version : welke is beter?



provisus
6 juni 2006, 15:03
Ik kom er niet meer uit, ik heb pas besloten van plaats een cap een goede delay te kopen ik denk dat ik daarmee meer plezier mee zal beleven, ík heb namelijk 2 delay's op het oog maar ik weet niet welke beter is en misschien kunnen jullie me daarmee helpen (ik ben weer zo'n iemand die meteen een super ding wil kopen)
Het gaat namelijk om de :
T-rex replica en de TC electronic Vintage delay
Ik heb er ontzettend veel research over gedaan maar ik kon er niet op uit halen welke beter is.
Dus wie weet welke beter is, en of weet een andere goede Delay?
En deze zijn trouwens digitaal, zullen ze dan niet snel van waarde dalen wanneer er een andere delay komt met een beter converter?
Alvast bedankt

almarvk
6 juni 2006, 15:12
Als het goed is, zijn het allebei dezelfde! :)

yellowsun
6 juni 2006, 15:38
Ik heb zelf net gekozen voor de Delay Modeler van Line 6, en daar ben ik heel erg blij om. Ben je daar niet voor te vinden: de Diamond Memory Lane klonk fan-tas-tisch!

Angel
6 juni 2006, 15:47
Ik zou voor de T-rex replica gaan. Ik heb hem vorige week gehoord en dit wordt ook mijn eerst volgende aankoop. Zeer goed, ik heb momenteel de DL4. Deze is ook goed, maar de T-rex replica is warmer en duidelijker.

provisus
6 juni 2006, 18:13
ah bedankt, de T-rex ziet er ook wel stoerder uit ^^
mare ik vetrouw de DL4 niet echt (slechte dingen over dit pedaaltje gehoord)
En de memory lane (diamond) gaat maar dor 500ms,
Maar de t-rex en de tc electronic zijn dus gewoon hetzelfde netzoals de tripled functie en de tape echo functie?!
hmm vreemd (heb alleen toch een vreemd gevoel dat die tc electronic wat degelijker is maar dat zal wel aan mij liggen haha)

provisus
6 juni 2006, 18:51
En is het trouwens niet beter om zo'n pedaaltje in Amerika te kopen bijv op musictoys.com?! Dan heb je em wel een stuk goedkoper.
En omdat deze pedaaltjes digitaal zijn, gaan ze dan flink van waarde dalen over een paar jaar? want digitale zooi verbeterd snel.

Lucluc
6 juni 2006, 19:16
Ik zou zeggen: zoek de verschillen!

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/tctrex.jpg

Ik heb de replica weggedaan omdat er een te groot verschil zat tussen je gewone gitaarsignaal als je de het effect aan of uit had staan. True bypass kan handig zijn, maar de replica zou vast beter klinken als hij een buffer had. Gek genoeg heeft de nieuwste versie memory man, die ook true bypass is, daar geen last van.

Nog een groot nadeel: als je aan de delay knop draait, worden de delay's tijdelijk gemute. De handleiding spreekt over een handige truc, maar ik wil juist landende ufo's nadoen. Een digitale delay als de DD-3 kan dat toch ook? Hij kan sowieso niet lekker oscilleren. Naar mijn mening moet een delay dat kunnen, dus weer een nadeel.

Ik schat ook in dat de maximale delaytijd geen 1500 ms is zoals in de handleiding staat, maar ongeveer 900 ms, evenveel als een DD-3.

En over in de VS kopen: beide pedalen kosten daar 400 dollar. Ik heb hem bij vd Haar gekocht voor 350 euro.

provisus
6 juni 2006, 21:36
Bedankt voor de hulp!
Ik hoef niet zo nodig een ufo die land na te doen haha
Hoe bedoel je kwa buffer?
Trouwens het is volgens mij niet zo handig om dit pedaaltje te bestellen in de USA, want je krijgt er een adapter bij maar die is natuurlijk voor de USA, en het is een 12 V adapter of zijn deze ook in Nederland verkrijgbaar? het pedaaltje is 340 euro inclusief verzenden als ik hem bij musictoys bestel.

Speeddemon
6 juni 2006, 22:14
Als ik 't zo lees is een DD-3 met Analog Mod misschien nog wel vetter dan zo'n T-rex... :sssh:

provisus
7 juni 2006, 12:07
Dat is misschien wel een zeer goed idee, namelijk
bij analogman hebben ze een dd-3 plus 2 mods een kill switch (hierdoor blijft de delay door klinken wanneer je hem uitzet) en een hi cut mod (zelfde als de brown/filter switch op de T-rex en tc electronics).
Heb ik dan dezelfde kwaliteit delay of beter? In iedergeval kom ik dan wel goedkoper uit.

Lucluc
7 juni 2006, 20:12
Als ik 't zo lees is een DD-3 met Analog Mod misschien nog wel vetter dan zo'n T-rex... :sssh:

Die is het geld in ieder geval wel waard :cooler:

hanzeman
7 juni 2006, 20:45
Of gewoon een Memory Man Deluxe?
True bypass en je hebt geen analog mod nodig want hij is al analoog...
Is nog altijd ene van de warmste delays (als ze het doen, dat wel...;-)

Lucluc
7 juni 2006, 21:11
Ik vind de memory man een superapparaat. Niet voor slaapkamergebruik, maar ideaal in de band. Ik heb dat ding pas een jaar en ik beprijp niet dat ik hem tien jaar geleden niet heb gekocht. Dat had me een aantal delays gescheeld. :)

Je kan een DD-3 ook true bypass krijgen als je dat per se wilt. De mod hier weet hoe. En misschien is de delay van Buildyourownclone ook wel iets. Die wil ik nog eens voor mezelf gaan maken als ik de pedalen in m'n sig eindelijk eens af heb.

hanzeman
7 juni 2006, 22:08
Waarom niet voor slaapkamergebruik? Vanwege de ruis?

provisus
7 juni 2006, 22:11
Is de Black box Quicksilver goed?
die kan onwijs vette dingen en ontzettend veel

Lucluc
7 juni 2006, 22:32
Waarom niet voor slaapkamergebruik? Vanwege de ruis?

Ja, een beetje wel. Vooral als je het delaysignaal hard zet. Maar, ga hem vooral zelf testen. Mij is ie heel erg goed bevallen!