PDA

View Full Version : Smikkelbek



Jay75
6 juni 2006, 14:20
Ik zag gister Nickelback op pinkpop en vroeg me af op welk merk/soort gitaren de zanger speelt.

Het leek op een Les Paul, maar dan met F-holes? Of zag ik het verkeerd?
Zeker geen Gibson in ieder geval...

Herman
6 juni 2006, 14:27
inderdaad geen les paul OF Gibson, maar PRS, maar wat voor een weet ik ook precies niet, hij is wel schitterend :o

Anders Destium
6 juni 2006, 14:31
Volgens mij is het een Hollowbody II met piezo.

http://prsguitars.com/showcase/current/guitars/lg_hb2.jpg

http://dane.sound.pl//news/2003-02/nickelback-main1.jpg

future2future
6 juni 2006, 14:50
Ja is een Hollowbody met piezo. Ik moet zeggen, een beauty De enige PRS die ik echt graag zou willen hebben!

Hector_Tsolodimos
6 juni 2006, 15:01
mooie gitaar, alleen jammer dat het z'n kutband is
ze hadden gister btw ook coole mesa versterkers

zeppo
6 juni 2006, 15:09
Ha! Julie letten ook vooral op de gear ?
Ik wel ..

idno
6 juni 2006, 15:22
ik ook. maar ik vraag me af: dr stonden voor ieder van de gitaristen 9(!) mesa cabs, in totaal dus 18 stuks. maar er was geen head te zien.
misschien dat er backstage dus een valvetronix stond te blazen?

Luke-wannabe
6 juni 2006, 15:48
Waarschijnlijk stonden de tops gewoon backstage omdat ze dat cooler er uit vonden zien.
Maar ze hadden zon dik geluid dat dat echt niet uit een valvetronics komt hoor :chicken:.
Ik vond ze echt goed trouwens!

Jay75
6 juni 2006, 16:02
PIEZO? krijg je daarmee dat je akoestisch kan spelen ( sound benaderen dan ) met je elektrische gitaar?

Ja ik ken eigenlijk heel dat merk niet, PRS, duur? Deze is wel erg mooi en ziet er voornamelijk ook erg comfortabel uit!

DUUR??

ZO 2 vragen in 1 post!

Bram+
6 juni 2006, 16:06
ik ook. maar ik vraag me af: dr stonden voor ieder van de gitaristen 9(!) mesa cabs, in totaal dus 18 stuks. maar er was geen head te zien.
misschien dat er backstage dus een valvetronix stond te blazen?
Heel veel bands hebben de heads gerackmount 'naast' de stage staan, en alleen de cabs op het podium.

Herman
6 juni 2006, 16:10
PIEZO? krijg je daarmee dat je akoestisch kan spelen ( sound benaderen dan ) met je elektrische gitaar?

Ja ik ken eigenlijk heel dat merk niet, PRS, duur? Deze is wel erg mooi en ziet er voornamelijk ook erg comfortabel uit!

DUUR??

ZO 2 vragen in 1 post!
Ja, hoewel ik het nog nooit echt gehoord heb volgens mij, ze zijn niet echt goedkoop nee :P

Bram+
6 juni 2006, 16:13
De gitaar in kwestie, die loopt in de 4 ruggen dacht ik? Of overdrijf ik nu?