PDA

View Full Version : Reeds geoliede body stainen?



Jeanken
6 juni 2006, 13:38
Is er een probleem om een body die reeds geolied is nog te stainen?
Of zouden lichtjes opschuren en eventueel ontvetten genoeg zijn?
By the way, iemand een adresje voor goedkope tortoise blanks?

fred dons
6 juni 2006, 14:25
ja dat kan een probleem zijn, met name als je met een stain op waterbasis werkt. je zult hem dus moeten opschuren
hou er wel rekening mee dat de kleur blijft afgeven als je hem vervolgens niet sealed

wat zijn tortoise blanks (anders dan schildpad) ?

Jeanken
6 juni 2006, 15:16
wat zijn tortoise blanks (anders dan schildpad) ?
tortoise slagplaat materiaal, ongevormd.
Ik wil een tortoise slagplaat model Fender Tele Custom (of toch in grote lijnen) maar dan zonder de voorgeboorde gaten voor 4 knoppen (komen 2 schuin als bv de Thinline met schakelaar ook) , zonder voorgefreesde pickupholtes (gewone Tele brug+pickup en P90 in de hals) en gewoonweg in tortoise wat ook niet zo evident is.

hou er wel rekening mee dat de kleur blijft afgeven als je hem vervolgens niet sealed
Dus opschuren => beitsen => sealen en dan weer waxen/olieën?
Ik wil hem wit/blond hebben, maar mag heel transparant zijn, dus misschien kan het wel met witte sealer?

EDIT: Deze slagplaat dus, maar zonder gaten (en die prijzen..): http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-188344.html

fred dons
6 juni 2006, 15:52
bas van de broek verkoopt slagplaat material (verschillende turtles) je gitaarwinkel in de buurt kan die daar voor je bestellen (alle andere opties zijn veel te duur)

voor een witte transaparante kleur zou ik white wash beits gebruiken (o/a verkrijgbaar bij de praxis) die is eigenlijk voor meubels maar kun je ook prima voor bodies gebruiken (mits je niet aflakt want daar kan die niet goed tegen)

clou heeft helaas geen white wash beits, ik heb een witte stain gevonden in engeland maar ik heb daar nog niet mee geoefend (staat nog steeds in de kado verpakking)

Jeanken
6 juni 2006, 18:38
bas van de broek verkoopt slagplaat material (verschillende turtles) je gitaarwinkel in de buurt kan die daar voor je bestellen (alle andere opties zijn veel te duur)

voor een witte transaparante kleur zou ik white wash beits gebruiken (o/a verkrijgbaar bij de praxis) die is eigenlijk voor meubels maar kun je ook prima voor bodies gebruiken (mits je niet aflakt want daar kan die niet goed tegen)

clou heeft helaas geen white wash beits, ik heb een witte stain gevonden in engeland maar ik heb daar nog niet mee geoefend (staat nog steeds in de kado verpakking)

K thanks, super.
Eens checken wat die Bas van den Broek plaatjes kosten.