PDA

View Full Version : Skunk Anansie



Aciid dA3m0n
6 juni 2006, 00:41
Welk merk en soort gitaren gebruikt Skunk Anansie? :gitarist: Ik probeer een beetje t zelfde soort geluid te krijgen, maar t lukt nog niet echt... Please, help me...

vester86
6 juni 2006, 01:22
http://guitargeek.com/rigview/336/

wietse
6 juni 2006, 07:39
welkom hier, maar probeer zulke vragen voortaan in het juiste subforum te posten.

Mithrandir
6 juni 2006, 08:08
Ik verplaats deze naar Electrische Gitaren, dat lijkt me de meest logische plek voor deze vraag.

krieke
6 juni 2006, 09:32
gisteren op ned3 kom je stukken van pinkpop zien, waaronder ook skin, stijl verschilt mss wel een beetje van in skunk anansie
zij zelf speelde met een fender tele, de andere gitarist heb ik niet gezien waarmee hij mee speelde

Koekje
6 juni 2006, 13:54
paar telecasters gezien, ook een Gibson ES ...
overigens geen slechte band, maar komt wel niet in de buurt van het oude skunk anansie vind ik

Seth
6 juni 2006, 16:32
paar telecasters gezien, ook een Gibson ES ...
overigens geen slechte band, maar komt wel niet in de buurt van het oude skunk anansie vind ik

Wel, ivm die ES, kan het niet dat het een Epiphone was ipv een Gibson? (Die donkerrode toch hé)
Via 3voor12.nl kan je nog een nummer van Skin bekijken en daar zie je de ronde E op de pickguard, wat toch typisch is voor Epiphone?

schizo910
6 juni 2006, 16:38
In de Skunk Anansie periode speelde ze ook regelmatig op een Gretsch White Falcon... ik meen over een Vox versterker maar die vertserker weet ik niet zeker...

Firebird
6 juni 2006, 17:08
eehmm... volgens mij speelde Ace (was toen de gitarist van Skunk Anansie) over JCM800's of 900's met een shitload aan effectjes erbij. En zn cleane sound kwam van een Fender Prosonic (geloof ik).

Koekje
6 juni 2006, 18:14
Wel, ivm die ES, kan het niet dat het een Epiphone was ipv een Gibson? (Die donkerrode toch hé)
Via 3voor12.nl kan je nog een nummer van Skin bekijken en daar zie je de ronde E op de pickguard, wat toch typisch is voor Epiphone?

dat kan zeker, zo goed is mijn zicht ook niet :)

DREAMMACHINE
6 juni 2006, 18:29
twas idd een epiphone

ACSlater
6 juni 2006, 22:05
Iig geval is de Skunk Anansie sound hoofdzakelijk een Les Paul volgens mij. Als ik me de clips goed herinner tenminste. Gebruikt Ace niet een Flanger in de intro van Hedonism?

Braindead
6 juni 2006, 22:11
Sooo hey wat een tone suc met al die pedalen.......