PDA

View Full Version : Laney LC15



ssj3goku
6 juni 2006, 00:20
Ik zat eraan te denken een klein buizenbakje te kopen om er een mic voor te hangen en op te nemen. Aangezien ik helemaal gek ben op het geluid van Opeth, keek ik dus gelijk naar Laney's. Een Laney LC15 kost niet bijster veel maar nu weet ik niet of ik daar vette geluiden uit kan krijgen. Ik speel zelf gewoon metal a la Opeth. Ik heb een aantal topics over deze versterker gelezen maar niet de informatie gevonden die ik zocht.

Kan ik met deze amp fatsoenlijke opnames maken (met een goede mic uiteraard) en zou ik er een Opeth-achtige sound uit kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

Unicron
6 juni 2006, 13:03
Ja, er zit meer dan genoeg gain in mijn LC15R voor metal.

De speaker klinkt niet zo mooi, ik gebruik een 4x12" met G12H30's eronder, lekker warm...

ssj3goku
6 juni 2006, 14:33
Tjah een 4x12 zit er voor mij niet in aangezien ik het alleen voor opname wil gebruiken, maar als ik er bijv. een 2x12 onder zou zetten zou het dus wel lekker scheuren neem ik aan dan.

Jimwoud
6 juni 2006, 15:22
ik ken die Laney niet, maar denk niet dat je het geluid van Opeth eruit krijgt. Lijkt me een beetje naief. Het zal best 'metal' klinken maar die sound van Opeth krijg je denk ik alleen benarderd met een wat duurdere top(die van Akerfield en mede gitarist), of misschien moddeling.

interessander
6 juni 2006, 15:29
Het geluid van Opeth is een combinatie van een Laney top en een boss gt-6/gt-5, ik weet niet of ze daar alleen effecten uithalen of hem als preamp gebruiken. Ik heb de Laney LC15r van unicron gehoord (ondere andere met een maxon sd-9 ervoor) en dat klonk erg lekker, de distortion is vrij droog maar je kan er met een booster of overdrive veel geluiden uithalen denk ik.

ssj3goku
6 juni 2006, 15:35
Uiteraard ga ik er niet van uit dat ik precies hetzelfde klink als Opeth met die versterker, maar goed een basis mag er toch wel zijn. Ik denk dat Opeth de GT's gebruiken voor effecten, maargoed ik begrijp dat je er vette geluiden uit kan halen. Als het metal en strak ik, moet het goed zijn ;)

interessander
6 juni 2006, 15:41
Ik zou zeggen, zoek uit waar er eentje bij je in de buurt staat en probeer hem uit, eventueel op een 2x12 cab. De LC15 heeft overigens geen external speaker jack, de LC15r wel.