PDA

View Full Version : Acoustisch, maar welke



Herman
5 juni 2006, 21:12
Hey!

Ik heb dus hetvolgende probleem:
Ik wil erg graag een acoustische gitaar hebben, maar ik heb maar heel weinig verstand van acoustische gitaren, en wil dus graag jullie hulp! Ik speel nu bijna een jaar elektrisch en dat gaat toch wel vrij goed. Een vereiste zou sowieso zijn dat de gitaar stalen snaren heeft, en een cutaway zou eventueel(!) ook mooi zijn. Mijn budget is rond de €800,- (misschien nog iets meer). Wat raden jullie mij aan?

Greetz Herman

*Ps, ik heb vrij kleine handjes, dus graag geen gitaren met n boomstam van een hals ;)

kornelius
5 juni 2006, 21:24
moetie ook versterkt kunnen worden? ofwel, elementjebij?

Eko
5 juni 2006, 21:26
Volgens mij zit er in Stadskanaal een hele leuke zaak. Ga er eens naar binnen en vraag gewoon of je wat mag uitproberen. De eigenaar is een leuke vent die je met veel plezier te woord zal staan.
Simon en Patrick, Yamaha en Seagull zijn vaak gitaren met een prettig halsprofiel voor kleinere handen. Qua kwaliteit zul je dan ook niet verkeerd zitten. Of hij goed klinkt hangt van je eigen oren af.

Herman
5 juni 2006, 21:38
moetie ook versterkt kunnen worden? ofwel, elementjebij?
Geen semi-acoustische...maar stel...STEL...dat ik later toch een versterkte wil, is dat een kwestie van een piezo oid op de gitaar bouwen? en dan een versterker erbij? Stel dus he ;) Want gewoon acoustisch is in principe genoeg

Herman
5 juni 2006, 21:41
Volgens mij zit er in Stadskanaal een hele leuke zaak. Ga er eens naar binnen en vraag gewoon of je wat mag uitproberen. De eigenaar is een leuke vent die je met veel plezier te woord zal staan.
Simon en Patrick, Yamaha en Seagull zijn vaak gitaren met een prettig halsprofiel voor kleinere handen. Qua kwaliteit zul je dan ook niet verkeerd zitten. Of hij goed klinkt hangt van je eigen oren af.

In stadskanaal ken ik Muziekhuis Leo, opzich goeie service en best een fijn winkeltje...alleen de keus is niet ontiegelijk groot (ook acoustisch niet, heel veel blueridge (?) en ook erg veel semiacoustisch)...en ze zijn daar over het algemeen wle vrij duur, in musselkanaal zit ook een nieuw winkeltje, maar verkoopt zo goed als alleen maar Richwood. Echt een zaak om even goed te testen is hier niet in de buurt..wat dus nog het beste inderdaad wil wat dat betreft is Leo, en dat doe ik dan ook al regelmatig. Ik hoop binnenkort weerr naar Musik-Produktiv te gaan, en dan weer flink te testen.

*btw, als je een andere muziekzaak bedoeld, meld het even, want dan ken ik hem niet, en wil ik er graag eens naar toe, want ik kom bijna elke dag in stadskanaal...

Bedankt voor de reacties al :)

Herman
6 juni 2006, 14:44
Niemand nog wat informatie of tips voor me? Aanraders?

Tho
6 juni 2006, 17:29
Kees Dee heeft een fantastische en enorme akoestische afdeling! staan een paar mooie alvarezjes en Lakewoods voor een fijn prijsje ;)

Wimvds
6 juni 2006, 18:17
Ik zou verschillende winkels binnenstappen en kijken (en vooral proberen) wat ze daar hebben staan. Voor 800 euro moet je iets moois vinden. In België hebben de meeste grote zaken een apparte acoestische shop en daar is altijd iets te vinden. Ik zou vooral naar een Seagull op zoek gaan (kleine handjes schreef je). www.seagullguitars.com

kornelius
6 juni 2006, 21:07
Nou ja, voor 800 euri, zonder element, kun je best leuke dingen kopen. ik zou inderdaad eens bij een ruim voorziene shop binnenlopen zoals keesdee.
de cort parkwood series schijnen erg goed te zijn, blueridges inderdaad, furch, ayers, maar voor die 800 heb je ook een instap taylor of martin en misschien is dat wel jouw favoriete geluid. toch ff uitproberen.

Herman
6 juni 2006, 22:00
Kees Dee heeft een fantastische en enorme akoestische afdeling! staan een paar mooie alvarezjes en Lakewoods voor een fijn prijsje ;)
Waar zit die precies? *beter dan Musik-Produktiv? Want dat is mijn ultieme test plek, alleen is nog redelij kver weg voor mij (onderin groningen).

En die Seagulls, waar te krijgen/testen in Nederlands(/Duitsland?)

Nog meer tips mensen?

Daniël_san
6 juni 2006, 22:03
Kees Dee zit in Amersfoort. De winkel heeft 2 verdiepingen en de ''kelder'' staat dus vol met akoestische planken.

kornelius
6 juni 2006, 22:19
the america guitar store in enschede heeft ook wel eea staan, maar veel minder dan keesdee.
en over de 31 ben je zo in enschede, de enige beperking daar is de maximum snelheid van je auto :)

Herman
6 juni 2006, 22:26
American Guitar Store nooit meer aan gedacht, zit naast Popacedemie waar mn broer elke week heen moet, dus dat is 'n eitje...

*Ps, wij gaan via Duitsland, dus gewoon vol gas ;)

Tho
6 juni 2006, 22:57
Kees Dee, Amersfoort (prov. Utrecht) aan de Leusderweg.
Het is absoluut de moeite waard om daar een keer heen te gaan! plak je er een dagje amersfoort aan vast ;)

kornelius
6 juni 2006, 22:57
probeer daar zeker even de tanglewoods, verrassend goed..

kornelius
6 juni 2006, 22:57
bij the american guitar store bedoel ik dus

Herman
7 juni 2006, 15:19
Dank voor de tips :)