PDA

View Full Version : Vox ac30 aansluiten



tijs12
5 juni 2006, 21:01
ik ga het proberen te formuleren hoe ik mij gitaar rig zou maken

VAn gitaar naar boss tu 2 tuner , dan van de tu naar een A/B box en van de A uitgang Naar een fx ( bv distortion pedaaltjes etc) en dan naar de vox top boost ingang ,,
en van de B uitgang naar de andere ingang op de vox ac 30 voor een cleane sounds (dus zonder distortion pedaaltjes en zo tusse , mss een chorus om de clean af te werken )

Is dit mogelijk? mss wel een veelzijdige constructie?

Fumi SG
5 juni 2006, 21:14
Wil je echt de twee aparte ingangen gebruiken of gaat het je er om dat je met één trap als ware alle effecten in/uit schakelt?? In het geval van het laatste kun je eens kijken naar een looper of iets dergelijks. Die schakelt tussen zijn eigen loop (met je pedalen en dergelijke) of tussen bypass (rechtstreeks naar je amp). Als je een beetje handig bent kun je zelf heel goedkoop en makkelijk zelf maken!;)

tijs12
5 juni 2006, 21:18
om door de topboost ingang men hevigere rig te steken om te scheuren maar dan kan ik op de andere ingang men cleane rig laten ,
geengoed idee dan?

vulvasonic
5 juni 2006, 21:41
Zou zomaar kunnen. Maar ik denk dan wel dat je in je cleane setting nog een extra clean boost nodig zult hebben. Het Top Boost kanaal gaat pas bij hardere settings oversturen, maar dat doet het cleane kanaal ook. Dus om de volumes naar elkaar te trekken moet je dus een extra boost voor het clean hebben.

Ik heb zelf ook een CC, maar ik bezit tevens een oude AC30. En ik moet zeggen dat ik daarmee altijd heb gewerkt met een eenvoudige overdrive (een boss pedaaltje) om een geluid eruit te krijgen waar ik nu nog steeds een kick van krijg. Gewoon als basis bedoel ik dan. Het is dus niet per se noodzakelijk om de scheur uit de versterker zelf te halen.

Maar als je de oversturing van een pedaal overweegt, dan hoef je niet zo moeilijk te doen. Dan kun je volstaan met een AB loopding geval. Speeddemon kan zo'n ding perfect voor je bouwen voor een paar tientjes.
In de ene loop zet je dan je overstuurde spul en in de andere loop zet je je cleane spul. Het voordeel is dat je signaal beter en 'cleaner' blijft en dat je gewoon 1 ingang blijft gebruiken van je Vox.

tijs12
5 juni 2006, 21:51
je bedoelt 1 ingang gebruiken van de vox maar wat is dan het verschill met de top boost op gewone settings je hoort hier dan toch wel een verschilll?
een deel van je oplossing volg ik wel dat ik twee loops maak met een ab switch en dan tusse men fx loop en men clean loop ,

ongeveer zoiets

Gitaaar -- Ab Switch ---- Dirty signaal ------ Top Boost ingang
-
----Clean signaal ----- Gewone ingang

natuurlijk kan ik dan ook nog voor ik het signaal in de ab box split nog enkele effecten zetten die ik eventueel op bijde signalen wil gebruiken

vulvasonic
5 juni 2006, 23:19
je bedoelt 1 ingang gebruiken van de vox maar wat is dan het verschill met de top boost op gewone settings je hoort hier dan toch wel een verschilll?
een deel van je oplossing volg ik wel dat ik twee loops maak met een ab switch en dan tusse men fx loop en men clean loop ,

ongeveer zoiets

Gitaaar -- Ab Switch ---- Dirty signaal ------ Top Boost ingang
-
----Clean signaal ----- Gewone ingang

natuurlijk kan ik dan ook nog voor ik het signaal in de ab box split nog enkele effecten zetten die ik eventueel op bijde signalen wil gebruiken

Er is inderdaad een verschil in klank tussen die twee kanalen en de ene overstuurd wat eerder dan de ander, maar het verschil zit 'm vooral in de klank zelf, niet zozeer in de mate van oversturing.
Dus twee loops en die beide naar 1 ingang sturen.

Speeddemon
6 juni 2006, 00:18
Als je 't helemaal goed wil doen, zou je 't volgende hebben;

Input, Tuner Out (met footswitch), Loop 1 (voor je cleane zooi), Loop 2 voor je distortion zooi, en A/B Outputs. Zo kan je beide loops gebruiken en naar beide inputs van je Vox sturen.

En effe voor de duidelijkheid, bij A/B splitsings is er geen sprake van Loops, want 't signaal komt niet terug de 'loopbox' of 'ab box' in.

Het voordeel van een Tuner Out op je Loopbox is
a) dat je tuner niet in je signaalpad zit
b) dat je stil kan tunen, doordat 't signaal in z'n geheel naar de tuner wordt gestuurd en niet meer naar de effecten en amps.

tijs12
6 juni 2006, 07:07
enig idee?

tijs12
6 juni 2006, 07:20
En welk apparaat heb ik hier voor nodig? naam ? Misschien merk?

jonesd
6 juni 2006, 08:30
Is het niet makkelijker om 1 van beide kanalen (ik prefereer zelf het normal kanaal, klinkt iets donkerder) ongeveer half open te zetten en een boost pedaaltje ervoor te zetten voor oversturing? clean kan dan makkelijk door volumepot gitaar iets terug te draaien (of door volume pedaal met instelbaar minimum volume).

voor het betere solowerk kan je dan desnoods nog een tweede boost gebruiken.

ik werk zelf zo met een tele, een ts9 en een ds-1

edit: woeps, moet natuurlijk sd-1 zijn (boostertje)

Angel
6 juni 2006, 08:59
Even een ander vraagje, het gaat toch over de Vox AC30 CC.
Is het mogelijk om op één top, 2 speakerscabs aan te sluiten?
Ik heb momenteel één cab(2x12") en zou nog graag een tweede erbij aansluiten.
Kan dat?
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/Vox.jpg

Negative K3 fan
6 juni 2006, 09:44
ja dat kan sowieso...

als de head maar 1 speakeruitgang heeft kun je hem zelf ook wel splitsen (opw at voor manier dan ook), mits je aan de impedanties denkt!

Angel
6 juni 2006, 09:51
ja dat kan sowieso...

als de head maar 1 speakeruitgang heeft kun je hem zelf ook wel splitsen (opw at voor manier dan ook), mits je aan de impedanties denkt!

De head heeft 2 uitgangen:
# Loudspeaker output jack x 2 (Extension & External);
# Output (O/P) Impedance Select (8 or 16 Ohm);

De cab heeft een uitgang van 16 ohm mono.

future2future
6 juni 2006, 10:22
Zo'n AC 30 met 2 2x12's ziet er wel stoer uit! Mooie klassieke setup

Negative K3 fan
6 juni 2006, 17:52
De cab heeft een uitgang van 16 ohm mono.

een ingang van 16 ohm mono lijkt me :) dan kun je 2 van die cabs op je amp aansluiten, moet de amp op 8 staan!

Angel
8 juni 2006, 11:56
een ingang van 16 ohm mono lijkt me :) dan kun je 2 van die cabs op je amp aansluiten, moet de amp op 8 staan!

Dus de amp op 8ohm en dan de 2 cabs gewoon aansluiten en dat moet werken? Dan heb ik heden mijn 2de cab besteld. :cooler:
Dat zal een mooi zicht worden achter me, 2 VOX-cabs en Vox-top en een lekkere tele erop aangesloten en maar scheuren. :rockon: