PDA

View Full Version : Goed klein mengtafeltje voor live gebruik in rack



paulusdeBKB
5 juni 2006, 16:58
Misschien kan ik het beter in recording posten maar ik doe het hier toch maar. Ik speel sinds afgelopen weekend in een amusementsorkest/showband... De drummer regelt het zaalgeluid- en monitorgeluid vanaf het podium maar dat werkt niet lekker. Nu zit ik erover te denken om zelf mijn electrische gitaar, akoestische gitaar en zang te versterken met een powered monitor (Sound Projects X-Act) en hem vier lijntjes door te geven. Er moet dus een mengtafeltje komen.

Ik heb een Behringer Eurorack tafeltje maar die is niet goed genoeg, en ik wil het allemaal liefst zo klein mogelijk. Verder wil ik ook nog een MIDI looper, dus toen dacht ik aan een digitaal tafeltje of iets met MIDI Mute van de kanalen, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.

- Wie heeft er ervaringen met het gebruik van digitale mengtafels voor instrumentversterking live?
- Kunnen jullie me iets aanraden?

future2future
5 juni 2006, 17:18
Ik heb geen ervaring met digitale tafels, maar ik weet niet of dat zo slim is om in een rack te stoppen..analoog werkt op het podium denk ik makkelijker. Ik weet alleen dat mackie een goeie keus is, maar wel prijzig

paulusdeBKB
5 juni 2006, 18:27
Klopt idd. Mackie is mooi spul. Heb ondertussen nog even doorgesurfd: de enige analoge tafels met MIDI mute die ik heb kunnen vinden zijn veel te groot en veel te duur. Dan maar een klein analoog mixertje. Topic is wmb klaar.