PDA

View Full Version : Zeldzame gitaar !?



MrLewis
5 juni 2006, 12:21
Hoi hoi

Ik ben al enkel jaren op zoek naar de herkomst van mijn gitaar. Ik heb ze ongeveer 7 jaar geleden tweede hands gekocht, de verkoper had er geen idee van waar ze vandaan kwam.

Speciale kenmerken: serienummer (als enigste referentie), geen doorlopende hals, de elementen werden door mij vervangen door Gibson Humbuckers, de topkam is van koper of messing. De originele brug heb ik vervangen door een STM model met meer sustain als resultaat.

De gitaar is tot in de puntjes afgewerkt maar door de jaren heeft de lak zijn beste tijd gehad en begint hier en daar af te bladderen.

Iemand enig idee waar en wanneer deze gitaar het licht zag? En als we dan toch bezig zijn: wat zou de waarde kunnen zijn?

http://www.lexlewis.be/gitaar/dlewis01.jpg

http://www.lexlewis.be/gitaar/dlewis08.jpg

http://www.lexlewis.be/gitaar/dlewis07.jpg

Orpheo
5 juni 2006, 12:26
wat nu in mij opkomt qua leeftijdsindicatie is eind jaren 70,begin jaren 80, en met als 'oorsprong' matsumoko of ibanez/fuji.. maar kheb er eigenlijk geen concreet idee van. in die hoek moet je t zoeken denk ik...

tis dus ff wachten op wietse of wouter_j..

mark verhoef
5 juni 2006, 12:28
ziet er leuk uit jammer van die bolt - on neck, dit zal de waarde flink verminderen denk ik.

Luca P
5 juni 2006, 12:35
Een D Lewis!
Ik had er ook ooit één!
Maar dan een Stratocaster kopie. Die heb ik alweer zo'n 21 jaar geleden verkocht.
Het was geen top instrument.
Maar leuk om een D Lewis terug te zien.
Ik dacht dat ik de enige op de wereld was die er ooit een bezat.
Speelt het nog een beetje?

Veekeren
5 juni 2006, 12:51
Wel grappig, die bakstenen neckplate...

wietse
5 juni 2006, 12:51
je kan wel wachten maar ik weet het ook niet, de bronzen topkam duidt op een betere kwaliteit gitaar, maar zowel matsumoku als ibanez gebruikten dit wel.
die topkam kan er natuurlijk ook altijd later nog opgezet zijn.

Luca P
5 juni 2006, 12:59
mm...die top kam lijkt me niet origineel inderdaad.
Zo wie zo vraag ik me af of dat de kwaliteit verbeterd.
Ik ken niet 1 Gibson, laten we zeggen, met een bronzen top kam.
De waarde?
Geen idee. Zal iig geen €1000 opleveren.

wietse
5 juni 2006, 13:29
Ik ken niet 1 Gibson, laten we zeggen, met een bronzen top kam.
De waarde?


heeft met de productie kosten te maken een bronzen topkam vijlen is veel meer werk dan 1 van been.
brons heeft wel het voordeel dat als je het wat vettig maakt het opneemt en een zelfsmerende werking heeft zodat de snaren niet snel blijven hangen.
en voordat je een bronzen topkam uit hebt geleefd dan ben je wel even heel wat jaren bezig, om niet te zeggen een leven.

vulvasonic
5 juni 2006, 13:40
mm...die top kam lijkt me niet origineel inderdaad.
Zo wie zo vraag ik me af of dat de kwaliteit verbeterd.
Ik ken niet 1 Gibson, laten we zeggen, met een bronzen top kam.


Ik wel. De Gibson ES 347 heeft een tijd lang een bronzen (koperen?) topkam gehad als standaard feature.

MrLewis
5 juni 2006, 14:04
@ Luka P: Ben ik toch ook niet de enige die een D Lewis heeft (had) en ja ze speelt nog steeds lekker, zelf met een C# op de laagste snaar blijft er voldoende body en finesse inzitten...

bentium
5 juni 2006, 14:16
die doet mij heel erg denken aan mijn frut harimu les paul


is qua afwerking nagenoeg identiek. de vorige pickups: waren dat van die fake humbuckers (een kap met eronder een single coil, die niets waard is).
ik denk dat deze gitaar hoop en al 75-100e zal opbrengen (met de gibson buckers mss 200)

ze is hoogst wss van multiplex, die in meer lagen op elkaar gelijmd is

MrLewis
5 juni 2006, 15:13
die doet mij heel erg denken aan mijn frut harimu les paul


is qua afwerking nagenoeg identiek. de vorige pickups: waren dat van die facke humbuckers (een kap met eronder een single coil, die niets waard is).
ik denk dat deze gitaar hoop en al 75-100e zal opbrengen (met de gibson buckers mss 200)

ze is hoogst wss van multiplex, die in meer lagen op elkaar gelijmd is


ik moet je teleurstellen ;-) het is een massieve body en ook de pickups waren effectief humbuckers (geen idee of het de originele waren die ik eruit heb gehaald... )