PDA

View Full Version : 2x Yamaha DS60 of 1x Peavey ValveKing 212



ketja
5 juni 2006, 11:54
Wat zouden jullie doen?
Het volgende gaat gebeuren. Ik ga me een multi-fx-modelingplank aanschaffen, waar ik alle geluiden uit wil halen, dus preamp en FX. Welke dat wordt doet niet terzake, GT-8, G9.2tt, POD Live XT, het kan allemaal. Het gaat om de eindversterking.
1. ik kan stereo spelen met twee Yamaha DS60 satelietcombo's (60 watt transistor met 1x12" Celestion Seventy 80 speaker en 3-bands toonregeling), of
2. ik kan mono spelen met een Peavey ValveKing 212 combo (100 watt buizen met 2x12" speakers), waarvan ik het preamp-gedeelte dus niet gebruik.
Voor beide oplossingen ben ik rond de 550 euro kwijt.
Nogmaals, het gaat alleen om de eindversterking, dat in de Peavey ook een preamp zit maakt me niets uit, die ga ik in principe niet gebruiken. Ook goedbedoelde adviezen over welk board ik moet kopen mogen achterwege blijven.
Wat zijn voor's, wat zijn tegen's?

iam
5 juni 2006, 12:40
waarom dan niet eens kijken naar atomic amps? is gemaakt voor modeling...

iam
5 juni 2006, 12:42
http://www.thomann.de/thoiw7_atomic_reactor_112_podxt_gitarrencombo_prod info.html

MjS
5 juni 2006, 14:33
Gewoon één of twee floormonitors!

thefox
5 juni 2006, 14:51
ben zelf niet zo'n van van floormonitors, omdat die toch op een of andere manier niet als een gitaarversterker reageren. (heb een hele tijd direct op PA gespeeld, maar na een tijdje ga je toch wel en echte versterker missen voor je geluid) Zelf speel ik nu op xt live icm een Tech21 Power Engine 60, en dan heb je al meer het gevoel dat je op een 'echte' versterker speelt. Ik vind het ook wel leuk van die dingen dat ze er ook nog een beetje mooi uitzien, hehe. En ik lus ze met de xlr out direct door naar de PA voor het zaalgeluid..

ketja
5 juni 2006, 15:00
Ik wil in ieder geval twee 12" speakers. Twee monitoren vallen af vanwege het budget, een paar goede powered monitors zijn duur. In het geval van alleen gitaarversterking prefereer ik dan ook een coaxiaal speaker. Dat i.c.m. flink vermogen ben ik voor één monitor al meer kwijt dan € 550,-.
Twee Atomic's zijn te duur, één is "te weinig". Bovendien vind ik ze qua formaat nogal lomp.

vosarnout
5 juni 2006, 18:27
Ik heb zelf een tech21 power engine. In combinatie met een Vox tonelab SE. ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De yamaha ken ik niet, maar zie wel dat dezelfde celestion wordt gebruikt. Zal dus vrij vergelijkbaar zijn. Ik zou dan ook zeker voor die setup gaan. Je bent flexibeler dan met die peavey. Ik speel zelf mono op het podium, maar ga stereo naar de PA.

Ik hoor van anderen ook alleen maar goede verhalen over de tech21.. Het groote voordeel is dat die tech21 niet kleurt. Thuis je presets maken, inpluggen en spelen maar. (evt iets eq bijstellen..)

paulusdeBKB
5 juni 2006, 19:28
edit: ik dacht dat die Yamaha DS60 veel duurder is dan 275 per stuk? Peavy Valveking zou ik niet doen vanwege het gewicht in combinatie met het feit dat die 'slechts' mono is. Als je toch stereo kunt dan zou ik het lekker doen.

Mmm, Tech 21 Power Engine ziet er idd keurig uit, maar met twee van die kastjes ben je toch heel wat pegels kwijt denk ik. Uit eigen ervaring weet ik dat een Rocktron Velocity eindtrap met twee Velocity 112 speakers erg goed werkt icm buizenpreamp en modeling. Als je die tweedehands op de kop kunt tikken dan ben je de king!

Als andere opties zou ik ook versterkers overwegen die bedoeld zijn om keyboards of akoestische gitaar te versterken. Die dingen zijn standalone ook geschikt voor andere toepassingen en ze hebben vaak handige features zoals een ingebouwd linemixertje of toonregeling, DI, galmpje etc.

Galm op je combo is wel degelijk handig, ook al speel je met Modeling eindtrappen. De hoeveelheid galm die je in je presets wilt is vaak erg afhankelijk van het podium/zaal waar je staat. Als je je presets wat aan de droge kant houdt dan kan je altijd nog extra overall galm toevoegen.

ketja
6 juni 2006, 00:00
De opmerking van Arnout over de sounds die je thuis kan maken is een goeie, dat gaat je met een 100 watt buizenbak niet snel lukken. De DS60 is inderdaad vergelijkbaar met de Powerengine. Ik wil niet zeulen met nog eens een losse eindtrap en twee speakers, dus het Rocktron-verhaal valt af. Die DS60's zijn vrij zeldzaam maar als je goed zoekt kom je ze nieuw tegen voor nog geen 300 euro.
Galm hoeft niet, ik speel nu ook nooit met galm. Daarbij komt dat bijvoorbeeld een GT-8 een Global reverb-instelling heeft.