PDA

View Full Version : beginnersvraagje



flying-man
4 juni 2006, 23:07
Ik speel nu een paar maanden elektrische gitaar en dat vlot vrij goed. Nu heb ik hier ook nog een akoestische gitaar liggen en heb deze ook eens ter hand genomen. Wat ik nu voorheb als ik speel is dat er ongeloofelijk veel ruis is als ik van snaar of akkoord wissel. Is dit normaal als je net begint op een akkoestische, of kan het misschien aan de snaren of de gitaar liggen? Het instrument ligt hier wel al een paar jaar en is niet echt een topmerk. Dom vraagje misschien :)

Tho
4 juni 2006, 23:22
Een akoestische gitaar is inderdaad even wennen dan! Ik denk inderdaad dat ie sowieso nieuwe snaren nodig heeft, maar het ligt er ook maar heel erg aan hoe je je vingers neerzet, en of je wel hard genoeg "drukt". Druk je te licht, gaat ie zoemen :)
Welk merk is het eigenlijk, en wat voorn gitaar is het?

flying-man
4 juni 2006, 23:28
Wel, in de gitaar staat " Guitarras de Artesania"-Cuenca
En ja, het is inderdaad meer een zoemen als ik van snaar wissel. Dus ik zal harder moeten drukken dan. Het is precies of je een nieuw instrument leert spelen. :)

Tho
4 juni 2006, 23:34
Ja het is écht heel anders! maar aan de naam te horen is het een klassieke gitaar, en dat wéér iets heel anders dan een elektrische gitaar. Ik vind het amper vergelijkbare instrumenten.. Misschien is het handig om een model (niet klassiek) met stale snaren aan te schaffen, dat komt wat dichter in de buurt :hippie:

flying-man
4 juni 2006, 23:41
Is er dan veel verschil tussen een klassieke en een niet-klassieke?

Tho
4 juni 2006, 23:51
ja zeker weten, om te beginnen is de klankkast van een dreadnought veel groter, en zitten daar stalen snaren op. De klassieke gitaar heeft nylonsnaren en die bespeel je ook heel anders. Ik heb zelf 2 jaar klassiek gespeeld, en het is echt super mooi! maar je kan er onmogelijk rock op spelen oid.

flying-man
4 juni 2006, 23:53
oké, bedankt voor de antwoorden. Ik zal dan nog maar even oefen en zien of het soepeler gaat na een tijdje :)