PDA

View Full Version : Buckethead en Slash zijn dezelfde!!!



Nocki
4 juni 2006, 23:02
Buckethead en Slash zijn dezelfde!!!


kijk maar!

http://www.dvdweb.co.uk/reviewsgfx/gnr11.jpg
http://www.geocities.com/ronnie_stradlin/buckethead_rio.jpg

Hij is gewoon weer terug... mij maak je niks meer wijs!

ArpeggioKing
4 juni 2006, 23:05
is allang bekend wie buckethead is hoor. zijn naam weet ik niet meer , maar het is geen slash (en ook geen paul gilbert)

Javaca
4 juni 2006, 23:08
Brian Carroll

Anders Destium
4 juni 2006, 23:12
Dit is toch vooral een bewijs dat Buckethead niet Slash is?

Misschien is het wel Yngwie!
http://www.guitarchina.com/yngwie/pic/photo/Yngwie-Hames.jpg

Of Zakk!

http://zebro.everperfect.com/allman/players/images/zakkw.jpg

robert-gitarist
4 juni 2006, 23:15
Of ik :D

Wie het ook is,het ziet er niet uit maar het kan wel erg goed spelen!

Nocki
4 juni 2006, 23:17
Sorry. ik was mis... dit is m...

http://www.mccullagh.org/db9/10d-3/naked-guitarist.jpg

Orpheo
4 juni 2006, 23:23
de foto van buckethead doet t niet...


en slash is niet buckethead of andersom. slash is een kansloze wanker vergeleken bij buckethead...

Rewind
4 juni 2006, 23:24
zou me niks verbazen :D


Bij grotere shows verbergen achter een masker. Maar bij kleinere intiemere shows kan je natuurlijk wel jezelf helemaal blootgeven.

Anders Destium
4 juni 2006, 23:24
Ik zag de foto wel, en Buckethead mag hopen dat hij ooit zonder emmer op zijn kop mag spelen zodat hij in de schaduw van de schaduw van slash mag staan.

Orpheo
4 juni 2006, 23:29
Ik zag de foto wel, en Buckethead mag hopen dat hij ooit zonder emmer op zijn kop mag spelen zodat hij in de schaduw van de schaduw van slash mag staan.

slash mag eerst eens zn haar gaan stijlen voor hij in de schaduw van buckethead's emmer mag staan. buckehead heeft veel meer klasse, veel meer finesse, en is veel vooruitstrevender en innovatiever als het gaat om muziek schrijven. slash haalt alleen maar ouwe koeien uit de sloot, en maakt er alleen maar zeurmuziek van met zeursolo's

Tho
4 juni 2006, 23:30
de foto van buckethead doet t niet...


en slash is niet buckethead of andersom. slash is een kansloze wanker vergeleken bij buckethead...

Dan ga ik daar even tegenin! Slash is een vreselijk uitslover, maar spelen met gevoel doet hij wel. Buckethead vind ik een beetje een slappe lul, tuurlijk kan hij spelen, anders zat hij niet bij GNR, maar ik vind die bucket en dat maskertje echt aandachttrekkerij, ik kan er gewoon niet zo goed tegen :satisfie:

Orpheo
4 juni 2006, 23:30
nu zie ik de foto opeens wel...

damn das n oudje (de foto dan) :D zie ik aan de layout van de les paul :sssh: :chicken:

Orpheo
4 juni 2006, 23:31
Dan ga ik daar even tegenin! Slash is een vreselijk uitslover, maar spelen met gevoel doet hij wel. Buckethead vind ik een beetje een slappe lul, tuurlijk kan hij spelen, anders zat hij niet bij GNR, maar ik vind die bucket en dat maskertje echt aandachttrekkerij, ik kan er gewoon niet zo goed tegen :satisfie:

dat laatste is zeker waar.

maar ik vind dat buckethead ook met heel veel gevoel speelt. maar de solo's van slash die raken mij niet, die grijpen me niet naar mn strot. bucketheads solo's wel. stuk voor stuk zonder uitzondering eigenlijk (behalve dat extreem pielende geshred van 'm, en dat doet ie gelukkig niet superfrequent, alleen als effectje in n nummer, en dan met z'n whammy erover)

Orpheo
4 juni 2006, 23:45
Gelukkig bewijs je gelijk dat het volkomen subjectief is, Slash heeft een aantal solo's geschreven die ik het liefst zou inlijsten :)

absoluut. tis allemaal subjectief. maar als mijn 'voorgeschiedenis' met slash+gnr niet zo klote was geweest (niet de personen zelf, alswel de muziek, nja lang verhaal) wellicht vond ik t dan geweldig ipv dat ik ervan walg.

ik ken maar 1 solo van slash die ik enigszins acceptabel vind om naar te luisteren, en die is niet eens van hemzelf (wild horses, in tokio).

future2future
4 juni 2006, 23:46
Ze kunnen allebei spelen, wie je beter vind ligt aan smaak

Orpheo
4 juni 2006, 23:53
Ze kunnen allebei spelen, wie je beter vind ligt aan smaak

precies. zoiets zei ik ook al :P

Dolf
4 juni 2006, 23:53
Slash heeft een aantal solo's geschreven die ik het liefst zou inlijsten :)

Ik vind ook dat hij pareltjes heeft gemaakt.

Dat zoiets subjectief is, is zeker. En smaken kunnen verschillen. Maar om Slash te mogen afbreken moet je veel in je mars hebben. Het kan je ding niet zijn, maar hij doet dat wel ontzettend goed.

future2future
5 juni 2006, 00:00
Ik was vroeger echt helemaal weg van slash. Ik had zo'n levensgroot kartonnen ding van gibson van hem in mijn kamer! haha

Maja ben beetje uit die fase hoewel ik het nog wel cool vind

Cris
5 juni 2006, 00:05
Ze kunnen allebei spelen, wie je beter vind ligt aan smaak

helemaal mee eens.

Cris
5 juni 2006, 00:20
Maar ff tussendoor. Buckethead speelt toch niet meer voor axel gay?

future2future
5 juni 2006, 00:21
Nee volgens mij is hij er al weer vandoor

Cris
5 juni 2006, 00:25
Axel had als het goed is ook een zooitje optredens gecancelled. Ze moesten toch ook wat op rock am ring doen? Of hebben ze dat ook afgeblazen?

Speeddemon
5 juni 2006, 01:45
slash mag eerst eens zn haar gaan stijlen voor hij in de schaduw van buckethead's emmer mag staan. buckehead heeft veel meer klasse, veel meer finesse, en is veel vooruitstrevender en innovatiever als het gaat om muziek schrijven. slash haalt alleen maar ouwe koeien uit de sloot, en maakt er alleen maar zeurmuziek van met zeursolo's
-1.

Slash deed z'n 'ouwe koeien' wel 20 jaar geleden en heeft toen een album afgeleverd wat zo'n beetje de 'DSOTM' van de sleeze/hard rock is geworden!

Buckethead heeft mijns inziens nog geen één 'klassieker' geschreven.

Over 10 jaar draaien radiostations nog steeds Welcome To The Jungle, Paradise City, Sweet Child O' Mine, etc.

En Buckethead? :stop:
Dat die kerel technisch virtuoos is, zeker. Maar meer 'klasse' dan de gitarist die een flinke vinger had in de DEFINITIE van een stijl?.... hell no!

Gitaro
5 juni 2006, 03:01
Liever de funeral emmer dan die domme hoed.

:cheerup:

Harry
5 juni 2006, 09:24
ik weiger te luisteren naar een debiel met een emmer op zijn kop. En zeker niet als hij zich naar die idioterie vernoemd.

Bloodline
5 juni 2006, 09:26
ik weiger te luisteren naar een debiel met een emmer op zijn kop. En zeker niet als hij zich naar die idioterie vernoemd.
ik moet toegeven hj heeft best een aardige techniek, ik heb die dvd van hem eens gedownlad ( WAAR WEET IK NIET MEER !!?!?!?! ) vette shit.

hoofd
5 juni 2006, 11:00
Topic opgeschoond en verplaatst. Graag ontopic blijven, en niet elkaar gaan bashen.

woutB
5 juni 2006, 18:15
Tja, Qua techniek/snelheid zal Buckethead wel beter zijn. Qua componeren is Slash natuurlijk de betere. Ik geloof dat Slash ook wel een paar plaatjes meer verkocht heeft ( wat ook een maatstaf is natuurlijk )

Dat Buckieboy samen met ome Axl in een GNR coverbandje zat zegt wel genoeg denk ik.

p.s. Slash is de eerste die toe zou geven dat hij technisch niet de meest begaafde speler is. Zo zei hij lang geleden over Zakk Wylde " Ik speelde laatst met die nieuwe gitarist van Ozzy en die doet zo'n beetje hetzelfde als ik alleen 4X zo snel"

brunodb
5 juni 2006, 22:51
slash speelt met veel meer soul dan buckethead. slash gebruikt meer bends dan buckethead waardoor het allemaal vloeiender en iets minder shredderig overkomt. vind buckethead wel heel goed. maar is te klinisch.

en buckethead heeft de stagepresence van een driejarige kleine die net in zn speelbak met fisher price getuimeld is. slash is way cooler!

naar mijn mening ofcourse! no offence naar de bucket fans

Pegasus
10 juni 2006, 00:30
Nee volgens mij is hij er al weer vandoor

Inderdaad. Als vervanger hebben ze Ron Thal (o.w.b.a. Bumblefoot) aangetrokken. Dit op voorspraak van Joe Satriani.

Zo wordt het nieuwe Guns 'n Roses opeens een stuk interessanter.

Luke-wannabe
10 juni 2006, 00:41
Ik vind Buckethead een tè gepolijst geluid hebben. Ik vind Slash 100 keer beter + fijner.

Das Schaap
10 juni 2006, 15:05
Inderdaad. Als vervanger hebben ze Ron Thal (o.w.b.a. Bumblefoot) aangetrokken. Dit op voorspraak van Joe Satriani.

Zo wordt het nieuwe Guns 'n Roses opeens een stuk interessanter.
Ik krijg bijna zin om GnR te gaan zien. :o
Kijken wat voor solo´s daaruit komen. :satisfie:

Roy K.
10 juni 2006, 16:24
Bumblefoot heeft daar maar héél kort gespeelt en speelt daar allang niet meer...

BLOK182
10 juni 2006, 20:40
Ik kan Slash vooral waarderen buiten zijn GNR-werk, de solo's van November Rain en Sweet Child 'o Mine kennen we nu wel. De muziek van Slash's Snakepit vind ik te gek! Erg brute nummers met gave solo's ook (bijv. serial killer van ain't life grand).

Scali
10 juni 2006, 21:07
en buckethead heeft de stagepresence van een driejarige kleine die net in zn speelbak met fisher price getuimeld is.

Ik vind het wel wat hebben. Je moet het natuurlijk niet serieus nemen, dat doet hij zelf ook niet. Het is wel heel origineel, vind ik.
En ik heb enorm respect voor buckethead als gitarist. Niet alleen omdat ie technisch gezien absoluut top is...
Maar vooral ook omdat hij tijdens een GnR-concert bij z'n 'solo-spot' ineens een stukje bluegrass (http://www.youtube.com/watch?v=hUWakUtxq2o&search=buckethead) ging spelen, op een Flying V notabene. Dat vind ik geweldig. Je verwacht het totaal niet, en daar is ie ineens. Getuigt van een goed gevoel voor humor, en een technische veelzijdigheid... dat chicken-picken is helemaal niet makkelijk, en niet iets wat een normale rock/metalgitarist dagelijks doet (en wat is die sukkel met die Les Paul aan het eind van het filmpje tenenkrommend slecht zeg).
Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik z'n solo's niet zo super vind. Technisch is het wel knap, maar het is wel altijd wat rommelig, vind ik. Hij heeft niet die perfectie van een Vai, Gilbert of Angelo. En aan de andere kant heeft hij ook niet dat 'lyrische' van een Satriani, of van Slash natuurlijk.

En over Slash... tsja... in de hoogtijdagen van GnR vond ik hem super, aantal legendarische nummers+solo's gemaakt... maar Velvet Revolver vind ik van een veel lager niveau. De laatste jaren heb ik eigenlijk niks goeds van Slash meer gehoord.

Rewind
10 juni 2006, 22:42
Bumblefoot heeft daar maar héél kort gespeelt en speelt daar allang niet meer...

Oh? Ron scheen een vriend van m'n gitaarleraar te zijn (ontmoet op engels conservatorium ofzo) en die kwam er laatst pas mee dat ie in g'nr speelt (dus niet speelde)

Nickname
10 juni 2006, 23:15
Nu hebben jullie het steeds over wie er beter is.. slash of buckethead.. maar heeft er nou echt niemand enig idee wie die halve zool met zn emmer nou eigenlijk is :???:

Scali
10 juni 2006, 23:17
Nu hebben jullie het steeds over wie er beter is.. slash of buckethead.. maar heeft er nou echt niemand enig idee wie die halve zool met zn emmer nou eigenlijk is :???:

Brian Carroll (http://www.geocities.com/stringcheese242001/), zoals al eerder gezegd.

Pegasus
11 juni 2006, 19:52
Bumblefoot heeft daar maar héél kort gespeelt en speelt daar allang niet meer...

Dit is een foto van het GNR-concert van 9 juni in Dublin:
http://www.newgnr.com/pix/ontour/photos/dublin/12694886a1056746777b804365939l.jpg

Bumblefoot zit dus nog steeds in Guns 'N Roses. Dat hij daar allang niet meer speelt is sowieso onmogelijk. Het is pas sinds vorige maand bekend dat bij GNR zit. Volgens mij verwar je hem met Buckethead.




Brian Carroll, zoals al eerder gezegd.
Dat is inderdaad zijn naam, maar dat is ook ongeveer het enige dat over die beste man bekend is.

Rewind
11 juni 2006, 21:30
ok, dan is dat dus toch een vriend van m'n leraar :) leuk

kassie
20 juni 2006, 18:07
gelukkig dat er hier nog redelijk wat slash fans zijn ik ben er zelf namelijk ook een haha. ik vind slash ook vooral goed omdat hij na gnr met snakepit ook nog 2 puike albums heeft afgeleverd. en met veel bekende artiesten gejammed heeft. ik bedoel met michael jackson 2 nummers opnemen is ook niet niks. en bij velvet revolver heeft hij ook goede nummers geshreven. het is wel iets heel anders dan guns. maar er zitten nog steeds goede solo's in. ben wel benieuwd hoe de nieuwe cd gaat klinken van hun. alle bandleden zeggen dat het het beste wordt wat ze ooit gemaakt hebben. dat belooft dus wel wat. anders gaan ze op hun bek.

robby-C.rock
26 september 2007, 21:17
de foto van buckethead doet t niet...


en slash is niet buckethead of andersom. slash is een kansloze wanker vergeleken bij buckethead...

als iemand kansloos is is dat buckethead wel met zijn vage solo's
in die van slash zit teminste een ritme

Justinschut
15 oktober 2007, 01:28
Slash mocht willen dat ie zo kan spelen als Buckethead :p

DeiDRagonas
15 oktober 2007, 17:06
Slash mocht willen dat ie zo kan spelen als Buckethead :p

Ja, denk je? Ik denk niet echt dat Slash dat wil hoor...

De ENIGE juiste conclusie die je kan trekken is de volgende: Over smaak valt niet te twisten. Ze kunnen beide echt wel spelen en hebben beiden een andere stijl. Van "die of die is beter" is geen sprake in dit geval.

Ik ben een groooot Slash fan btw.

Iemand nog aanvullende info over Buckethead??
(want ik geloof dat het de topicstarter daarom te doen was toch?)

Greetz Roy!

Kris Haex
16 oktober 2007, 00:51
Ik denk ook niet dat Slash wil spelen zoals Buckethead. Ik heb Guns 'n Roses op Pukkelpop gezien, met Buckethead. EN ik moet wel zeggen dat Buckethead dat heel goed deed hoor. Slash paste in mijn ogen wel beter bij Guns 'n Roses. Hij had de attitude, de looks, en natuurlijk is Slash ook een heel goede gitarist. Maar Buckethead is zeker beter. Maar de vettige rauwe speelstijl van Slash paste echt wel beter bij Guns 'n roses.

xSophie
23 oktober 2007, 11:23
Ik zou maar eens op de engelse versie van Wikipedia gaan kijken, Daar vind je een foto van Buckethead zonder een masker en zo...

kassie
24 oktober 2007, 10:34
Ik zou maar eens op de engelse versie van Wikipedia gaan kijken, Daar vind je een foto van Buckethead zonder een masker en zo...

en ik maar zoeken maar niks vinden he.... heb je misschien een link? ik wil die knakker wel eens zonder z'n emmertje en speelgoedmaskertje zien.

JvD.
24 oktober 2007, 10:45
emmerhoofd is fucking lang. dus hij is niet een al bekende gitarist.

xSophie
24 oktober 2007, 16:06
en ik maar zoeken maar niks vinden he.... heb je misschien een link? ik wil die knakker wel eens zonder z'n emmertje en speelgoedmaskertje zien.

Ja ik heb een foto :) Stond ooit op wikipedia, staat er inmiddels niet meer. Maar met wat google werk heb ik 'm weer gevonden (het is wel een oude foto)

http://sneakmove.com/images/bucket-unmasked.jpg

Nocki
24 oktober 2007, 16:21
Michael van met die auto!

de neitrijder!!!!

puntdroad
24 oktober 2007, 20:24
Dat zijn knap zieke vingers...

Wouter J
27 oktober 2007, 15:10
Zetten we Saul Hudson en Brian Carrol tegenover elkaar dan moge het duidelijk zijn dat we hier twee totaal verschillende gitaristen hebben Jullie vergelijken als het ware Jimi Hendrix met Rusty Cooley.

Feit is dat zowat alle GNR nummers gebaseerd zijn Slash's gitaarspel. Waar zouden nummers zoals "Night train" (waar hij de solo met Izzy Stradlin deelt), "You could be mine", "Mr. Brownstone", "So fine" en "Pretty tied up" zijn zonder die typische slordige stijl van spelen? (Wat, kennen jullie die nummers niet? Zoek ze maar op)

Laten we vooral niet de invloed van Izzy Stradlin vergeten, hij schreef het merendeel van de nummers.
http://jongehazen.web-log.nl/photos/uncategorized/izzy1.jpg

http://img.stern.de/_content/52/24/522497/gunart_250.jpg
Guns N Roses in hun oer beztting: Duff McKagan, Slash, Axl Rose, Izzy Stradlin en Steven Adler.

Waar de meesten van jullie die beweren dat GNR een betere band is geworden door al die virtoze muzikanten die AXL in zijn band heeft gezet de plank misslaan is dat GNR juist zoveel losmaakte omdat de muzikanten juist GEEN virtuozen waren. Hun enthoesiasme en hun gebreken vulden elkaar prima aan waardoor ze dus zo succesvol werden, iedereeen zag dat dit geen act was, dit was schorum van de straat die gewoon voor de lol muziek maakten. Daarom is "Appitite for destruction" zo'n legendarisch album geworden, het was een oerschreeuw met nummers over alkohol, heroine, de verkeerde vriendinnen.

Voor de gene die zeiden "Slash zou wel willen dat hij Buckethead was" Slash is geen Buckethead en van wat hij gezegd heeft in recente interviews met gitaarbladen is hij daar ook zeer blij om. Hij heeft zijn eigen stijl en is daar trots op.

bollocks37
27 oktober 2007, 16:05
Ik had nog nooit van ene buckethead gehoord (mijn gebrek ja) voor ik deze thread tegenkwam dus heb ik even op youtube gezocht...

Zijn er echt mensen met oren die vinden dat dit een betere gitarist is dan Slash? Kom op zeg, als de verwarring tussen snelheid en gepiel en aan de andere kant melodie en gevoel nu al zo ver gevorderd is kunnen we beter allemaal gaan drummen!
Jullie verwarren ' Muziek' met een circusact! Ook een kunstvorm maar wel een heel andere.

Ik sluit me verder helemaal aan bij diegene die hierboven opmerkte dat wat die mafketel doet en wat Slash doet twee heel verschillende disciplines zijn waarbij Buckethead die van hem maar zeer matig en slordig doet vergeleken met de meesters uit die hoek.
Zonder zijn uitdossing had niemand ooit van hem gehoord. Hij doet me denken aan het secreet 'Kat' uit de jaren tachtig dat blerde dat ze beter was dan Malmsteen omdat ze meer noten per seconde uitbraakte.
Een en al gimmick.

Aan de andere kant moet ik me niet zo opwinden en zal ik wel een ouwe lul aan het worden zijn ofzo :)

xSophie
27 oktober 2007, 19:17
Ik houd zowiezo meer van slash zijn spel, en die buckethead vind ik maar een eng mannetje... :)

Kris Haex
28 oktober 2007, 02:24
Slash kan anders ook accuraat spelen als het moet, hij speelt vet! Hij is geen virtuoos, maar zeker wel een heel goede gitarist!

Jyuuga
28 oktober 2007, 18:33
Ik had nog nooit van ene buckethead gehoord (mijn gebrek ja) voor ik deze thread tegenkwam dus heb ik even op youtube gezocht...

Zijn er echt mensen met oren die vinden dat dit een betere gitarist is dan Slash? Kom op zeg, als de verwarring tussen snelheid en gepiel en aan de andere kant melodie en gevoel nu al zo ver gevorderd is kunnen we beter allemaal gaan drummen!
Jullie verwarren ' Muziek' met een circusact! Ook een kunstvorm maar wel een heel andere.

Ik sluit me verder helemaal aan bij diegene die hierboven opmerkte dat wat die mafketel doet en wat Slash doet twee heel verschillende disciplines zijn waarbij Buckethead die van hem maar zeer matig en slordig doet vergeleken met de meesters uit die hoek.
Zonder zijn uitdossing had niemand ooit van hem gehoord. Hij doet me denken aan het secreet 'Kat' uit de jaren tachtig dat blerde dat ze beter was dan Malmsteen omdat ze meer noten per seconde uitbraakte.
Een en al gimmick.

Aan de andere kant moet ik me niet zo opwinden en zal ik wel een ouwe lul aan het worden zijn ofzo :)

Ben ik het niet helemaal mee eens, Buckethead mag dan wel iemand zijn die veel noten speelt, maar hij heeft wel een melodie erin. Slash was natuurlijk perfect voor Guns N' Roses, maar ik denk dat Buckethead in de band kwam zodat hij eigenlijk gratis zichzelf adverteerde, ik dacht dat hij gewoon ook zijn stijl wou promoten. Kijk, met Buckethead is het zo, hij gebruikt veel noten om een verhaal te vertellen, Slash gebruikt daarintegen een stuk minder noten, dat wat Slash doet vind ik wel wat beter maar Buckethead is niet een of andere notenpoeper die zomaar wat speelt.

Nevaratoiel
29 oktober 2007, 01:44
Slash kan anders ook accuraat spelen als het moet, hij speelt vet! Hij is geen virtuoos, maar zeker wel een heel goede gitarist!Tja, wat is een virtuoos he? Is ook afhankelijk van degene aan wie je het vraagt.

Ik hoor hier allemaal meningen. Ik vind het ook erg apart hoe mensen van hun eigen mening een feit proberen te maken. :satisfie:

Das Schaap
29 oktober 2007, 02:08
Tja, wat is een virtuoos he? Is ook afhankelijk van degene aan wie je het vraagt.

Ik hoor hier allemaal meningen. Ik vind het ook erg apart hoe mensen van hun eigen mening een feit proberen te maken. :satisfie:
Het zijn toch met name de Buckethead bashers die hier wat "interessante" meningen uiten... :hippie:

bollocks37
29 oktober 2007, 08:36
Ik hoor hier allemaal meningen. Ik vind het ook erg apart hoe mensen van hun eigen mening een feit proberen te maken.

Dat heet subjectieve waarneming ;)
Maar dat is het hele punt, muziek is emotie (of hoort dat te zijn). Als jij kippevel of tranen van ontroering in je ogen krijgt van buckethead more power to you!
(en nee die open deur trap ik niet in, laat iemand anders dat maar doen :))

p.s. ik mis een heleboel smilies, wel lastig. Heb ik een instelling verkeerd staan?

bollocks37
29 oktober 2007, 08:44
offtopic: ik zit trouwens naar een foto van die gast te kijken in een andere thread:
http://www.mtv.com/shared/media/news/images/g/Guns_N_Roses/sq-buckethead-puppet-intvw-tacoma-mtv.jpg

Zou die emmer, het masker EN het haar één geheel zijn wat hij afzet?

menno182
29 oktober 2007, 09:40
Zetten we Saul Hudson en Brian Carrol tegenover elkaar dan moge het duidelijk zijn dat we hier twee totaal verschillende gitaristen hebben Jullie vergelijken als het ware Jimi Hendrix met Rusty Cooley.

Feit is dat zowat alle GNR nummers gebaseerd zijn Slash's gitaarspel. Waar zouden nummers zoals "Night train" (waar hij de solo met Izzy Stradlin deelt), "You could be mine", "Mr. Brownstone", "So fine" en "Pretty tied up" zijn zonder die typische slordige stijl van spelen? (Wat, kennen jullie die nummers niet? Zoek ze maar op)

Laten we vooral niet de invloed van Izzy Stradlin vergeten, hij schreef het merendeel van de nummers.
http://jongehazen.web-log.nl/photos/uncategorized/izzy1.jpg

http://img.stern.de/_content/52/24/522497/gunart_250.jpg
Guns N Roses in hun oer beztting: Duff McKagan, Slash, Axl Rose, Izzy Stradlin en Steven Adler.

Waar de meesten van jullie die beweren dat GNR een betere band is geworden door al die virtoze muzikanten die AXL in zijn band heeft gezet de plank misslaan is dat GNR juist zoveel losmaakte omdat de muzikanten juist GEEN virtuozen waren. Hun enthoesiasme en hun gebreken vulden elkaar prima aan waardoor ze dus zo succesvol werden, iedereeen zag dat dit geen act was, dit was schorum van de straat die gewoon voor de lol muziek maakten. Daarom is "Appitite for destruction" zo'n legendarisch album geworden, het was een oerschreeuw met nummers over alkohol, heroine, de verkeerde vriendinnen.

Voor de gene die zeiden "Slash zou wel willen dat hij Buckethead was" Slash is geen Buckethead en van wat hij gezegd heeft in recente interviews met gitaarbladen is hij daar ook zeer blij om. Hij heeft zijn eigen stijl en is daar trots op.
Een hele dikke +1!

kassie
29 oktober 2007, 09:47
Oké feitjes dan.

Feit - Buckethead speelt gemiddeld meer noten dan Slash.

Slash is een ongeschoolde gitarist die met name melodielijnen in zijn hoofd tracht te transponeren naar de gitaar.

Buckethead is een geschoolde gitarist op een bepaalde manier vernieuwend bezig is.

Slash heeft met zijn bands een gigantisch aantal mensen bereikt en heeft ware muzikale klassiekers en solo's geschreven.

Beide gitaristen hebben een sterk image. Slash weigert zonder zijn tophoed, jack daniels fles en peukie het podium op te stappen, terwijl buckethead weigert zonder zijn emmertje, maskertje en nunchaku's te verschijnen.

Slash heeft een scala aan signature apparaten varierend van gitaren, een versterker, een pedaaltje en een heuze gokkast.

Buckethead heeft een heuze signature gitaar, met mooie rode streepjes en een grotere body.

Waar slash eerlijk en openhartig naar zijn muziek is, heeft buckethead een andere benadering. Voortdurend speelt hij psychologische spelletjes met zijn interviewers en weigert zijn masker af te doen. Zelfs als hij tegenover Ozzy Osbourne zit.

Waar buckethead vooral in de avant-garde metal zit qua speelstijl. Is slash voortdurend opzoek naar nieuwe dingen zonder zijn vintage sound en speelstijl teniet te doen.

Slash ziet zichzelf graag in een band spelen en plaatst zijn gitaarwerk in dienst van de band. De solo's sluiten aan bij het liedje en vertellen een verhaal. Buckethead opteert zijn benadering als sessiemuzikant in verschillende projecten, en schroomt er niet voor om op solo's van gecovered werk een dikke laag buckethead verkrachterij los te laten. Hierbij is het veel belangrijker om te laten zien hoeveel noten je per seconde speelt en hoeveel effecten je aan en uit kan trappen in een solo dan het eigenlijke verhaal van de solo op zich.

Nevaratoiel
29 oktober 2007, 12:10
Oké feitjes dan.

Feit - Buckethead speelt gemiddeld meer noten dan Slash.

Slash is een ongeschoolde gitarist die met name melodielijnen in zijn hoofd tracht te transponeren naar de gitaar.

Buckethead is een geschoolde gitarist op een bepaalde manier vernieuwend bezig is.

Slash heeft met zijn bands een gigantisch aantal mensen bereikt en heeft ware muzikale klassiekers en solo's geschreven.

Beide gitaristen hebben een sterk image. Slash weigert zonder zijn tophoed, jack daniels fles en peukie het podium op te stappen, terwijl buckethead weigert zonder zijn emmertje, maskertje en nunchaku's te verschijnen.

Slash heeft een scala aan signature apparaten varierend van gitaren, een versterker, een pedaaltje en een heuze gokkast.

Buckethead heeft een heuze signature gitaar, met mooie rode streepjes en een grotere body.

Waar slash eerlijk en openhartig naar zijn muziek is, heeft buckethead een andere benadering. Voortdurend speelt hij psychologische spelletjes met zijn interviewers en weigert zijn masker af te doen. Zelfs als hij tegenover Ozzy Osbourne zit.

Waar buckethead vooral in de avant-garde metal zit qua speelstijl. Is slash voortdurend opzoek naar nieuwe dingen zonder zijn vintage sound en speelstijl teniet te doen.

Slash ziet zichzelf graag in een band spelen en plaatst zijn gitaarwerk in dienst van de band. De solo's sluiten aan bij het liedje en vertellen een verhaal. Buckethead opteert zijn benadering als sessiemuzikant in verschillende projecten, en schroomt er niet voor om op solo's van gecovered werk een dikke laag buckethead verkrachterij los te laten. Hierbij is het veel belangrijker om te laten zien hoeveel noten je per seconde speelt en hoeveel effecten je aan en uit kan trappen in een solo dan het eigenlijke verhaal van de solo op zich.Niet allemaal echt feitjes, maar ik kan me er wel in vinden. Vooral dat laatste staat mij erg aan. :cooler:


Dat heet subjectieve waarneming ;)
Maar dat is het hele punt, muziek is emotie (of hoort dat te zijn). Als jij kippevel of tranen van ontroering in je ogen krijgt van buckethead more power to you!
(en nee die open deur trap ik niet in, laat iemand anders dat maar doen :))Nou, nee hoor. Ik krijg wel kippevel van Buckethead, maar niet in positieve zin. Hehehe.... :satisfie:

Kris Haex
29 oktober 2007, 12:34
Het zijn beiden goede gitaristen, Buckethead is zeker wel beter, maar Slash is ook heel goed. Buckethead kan wel eens een virtuoos zijn, Slash is een heel goede gitarist. Het was wel hij die het best bij Guns 'n Roses paste. Maar Buckethead deed dat toch ook wel goed bij Guns 'n Roses.

Raffel
29 oktober 2007, 12:35
slash beter of buckethead beter, ik zeg dat ze er met Ron Thal in ieder geval op vooruit zijn gegaan. Dat is pas innovatie!

Das Schaap
29 oktober 2007, 12:45
Oké feitjes dan.

Feit - Buckethead speelt gemiddeld meer noten dan Slash.

Slash is een ongeschoolde gitarist die met name melodielijnen in zijn hoofd tracht te transponeren naar de gitaar.

Buckethead is een geschoolde gitarist op een bepaalde manier vernieuwend bezig is.

Slash heeft met zijn bands een gigantisch aantal mensen bereikt en heeft ware muzikale klassiekers en solo's geschreven.

Beide gitaristen hebben een sterk image. Slash weigert zonder zijn tophoed, jack daniels fles en peukie het podium op te stappen, terwijl buckethead weigert zonder zijn emmertje, maskertje en nunchaku's te verschijnen.

Slash heeft een scala aan signature apparaten varierend van gitaren, een versterker, een pedaaltje en een heuze gokkast.

Buckethead heeft een heuze signature gitaar, met mooie rode streepjes en een grotere body.

Waar slash eerlijk en openhartig naar zijn muziek is, heeft buckethead een andere benadering. Voortdurend speelt hij psychologische spelletjes met zijn interviewers en weigert zijn masker af te doen. Zelfs als hij tegenover Ozzy Osbourne zit.

Waar buckethead vooral in de avant-garde metal zit qua speelstijl. Is slash voortdurend opzoek naar nieuwe dingen zonder zijn vintage sound en speelstijl teniet te doen.

Slash ziet zichzelf graag in een band spelen en plaatst zijn gitaarwerk in dienst van de band. De solo's sluiten aan bij het liedje en vertellen een verhaal. Buckethead opteert zijn benadering als sessiemuzikant in verschillende projecten, en schroomt er niet voor om op solo's van gecovered werk een dikke laag buckethead verkrachterij los te laten. Hierbij is het veel belangrijker om te laten zien hoeveel noten je per seconde speelt en hoeveel effecten je aan en uit kan trappen in een solo dan het eigenlijke verhaal van de solo op zich.
Als dit je idee is van feiten. :stop:

Wat dacht je van de ontzettende diversiteit die Buckethead hanteert.
Of de cult status die Buckethead heeft bereikt als solo-gitarist. Je kan iemand die in een band speelt niet vergelijken met een solo-gitarist, gezien bands het veel gemakkelijker hebben qua bekendheid. Hoeveel bekende solo gitaristen zijn er die ook echt als solo gitarist bekend werden ?
Hoeveel albums heeft Buckethead al wel niet uitgebracht ondertussen, de man is belachelijk creatief en doet niet continu hetzelfde.
Live speelt hij vaak liever de ritme stukken dan de solo's.
En je laatste zogenaamde argument ga ik niet eens op in. :stop:

robby-C.rock
29 oktober 2007, 17:11
Zetten we Saul Hudson en Brian Carrol tegenover elkaar dan moge het duidelijk zijn dat we hier twee totaal verschillende gitaristen hebben Jullie vergelijken als het ware Jimi Hendrix met Rusty Cooley.

Feit is dat zowat alle GNR nummers gebaseerd zijn Slash's gitaarspel. Waar zouden nummers zoals "Night train" (waar hij de solo met Izzy Stradlin deelt), "You could be mine", "Mr. Brownstone", "So fine" en "Pretty tied up" zijn zonder die typische slordige stijl van spelen? (Wat, kennen jullie die nummers niet? Zoek ze maar op)

Laten we vooral niet de invloed van Izzy Stradlin vergeten, hij schreef het merendeel van de nummers.
http://jongehazen.web-log.nl/photos/uncategorized/izzy1.jpg

http://img.stern.de/_content/52/24/522497/gunart_250.jpg
Guns N Roses in hun oer beztting: Duff McKagan, Slash, Axl Rose, Izzy Stradlin en Steven Adler.

Waar de meesten van jullie die beweren dat GNR een betere band is geworden door al die virtoze muzikanten die AXL in zijn band heeft gezet de plank misslaan is dat GNR juist zoveel losmaakte omdat de muzikanten juist GEEN virtuozen waren. Hun enthoesiasme en hun gebreken vulden elkaar prima aan waardoor ze dus zo succesvol werden, iedereeen zag dat dit geen act was, dit was schorum van de straat die gewoon voor de lol muziek maakten. Daarom is "Appitite for destruction" zo'n legendarisch album geworden, het was een oerschreeuw met nummers over alkohol, heroine, de verkeerde vriendinnen.

Voor de gene die zeiden "Slash zou wel willen dat hij Buckethead was" Slash is geen Buckethead en van wat hij gezegd heeft in recente interviews met gitaarbladen is hij daar ook zeer blij om. Hij heeft zijn eigen stijl en is daar trots op.




Een hele dikke +1!

+2

erg mooi uitgelegd

Jyuuga
29 oktober 2007, 17:32
Als dit je idee is van feiten. :stop:

Wat dacht je van de ontzettende diversiteit die Buckethead hanteert.
Of de cult status die Buckethead heeft bereikt als solo-gitarist. Je kan iemand die in een band speelt niet vergelijken met een solo-gitarist, gezien bands het veel gemakkelijker hebben qua bekendheid. Hoeveel bekende solo gitaristen zijn er die ook echt als solo gitarist bekend werden ?


Vind ik een goed punt +1.

Slash kan in mijn ogen makkelijker een verhaal vertellen dan Buckethead, anders zou Slash ook 100000000 noten per seconde spelen, Buckethead heeft er gewoon veel moeite mee en probeert dat op te coveren door veel noten te spelen. Aldus mijn herziende mening.

TimoSomers
29 oktober 2007, 22:05
Als dit je idee is van feiten. :stop:

Wat dacht je van de ontzettende diversiteit die Buckethead hanteert.
Of de cult status die Buckethead heeft bereikt als solo-gitarist. Je kan iemand die in een band speelt niet vergelijken met een solo-gitarist, gezien bands het veel gemakkelijker hebben qua bekendheid. Hoeveel bekende solo gitaristen zijn er die ook echt als solo gitarist bekend werden ?
Hoeveel albums heeft Buckethead al wel niet uitgebracht ondertussen, de man is belachelijk creatief en doet niet continu hetzelfde.
Live speelt hij vaak liever de ritme stukken dan de solo's.
En je laatste zogenaamde argument ga ik niet eens op in. :stop:

Hele dikke vette +646712452846

Kword btw egt gestoord van mensen die Buckethead beoordelen op filmpjes van youtube, of van wat guitarhero nummers die ze ooit een keer gehoord hebben, en zo hard op slash geilen dat ze niks anders mooi kunnen vinden.
Dat buckethead geen emotie in zijn spel legt is ZON DIKKE BULLSHIT, hij heeft meer nummers met superveel emotie en melodielijnen dan virtuose wiskundige muziek die je moet begrijpen. Maar die staan niet op youtube, omdat hij ze nooit live speelt. Buckethead speelt uberhaupt live (bijna) alleen maar z'n slagpartijen zoals Das Schaap al zei. Eigenlijk moet je de nummers kennen en dan pas de live versie horen. Het is gewoon een feit dat buckethead zijn instrument beter beheerst dan slash. Of je het mooi vind, dat is een ander verhaal, ik vind het iig wel mooi en geniaal en virtuoos.
Gelukkig zijn er iig nog een paar open minded personen hier, anders dan die slash loverboys die echt een kwijlbakje nodig hebben.

Nevaratoiel
30 oktober 2007, 00:40
Kword btw egt gestoord van mensen die Buckethead beoordelen op filmpjes van youtube, of van wat guitarhero nummers die ze ooit een keer gehoord hebben, en zo hard op slash geilen dat ze niks anders mooi kunnen vinden.
Dat buckethead geen emotie in zijn spel legt is ZON DIKKE BULLSHIT, hij heeft meer nummers met superveel emotie en melodielijnen dan virtuose wiskundige muziek die je moet begrijpen. Maar die staan niet op youtube, omdat hij ze nooit live speelt. Buckethead speelt uberhaupt live (bijna) alleen maar z'n slagpartijen zoals Das Schaap al zei. Eigenlijk moet je de nummers kennen en dan pas de live versie horen. Het is gewoon een feit dat buckethead zijn instrument beter beheerst dan slash. Of je het mooi vind, dat is een ander verhaal, ik vind het iig wel mooi en geniaal en virtuoos.
Gelukkig zijn er iig nog een paar open minded personen hier, anders dan die slash loverboys die echt een kwijlbakje nodig hebben.Ik word dus echt gestoord van mensen die andere mensen afkraken omdat ze niet vinden wat zij vinden. Oja, en leer schrijven ofzo.

Het is nou eenmaal feit dat JIJ vind dat Emmerhoofd zijn instrument beter beheerst dan Slash dat doet. Als we zo gaan beginnen, dan weet ik er nog wel een paar. Dat iemand goed zoveel mogelijk noten in een seconde weet te proppen betekent nog niet dat hij het instrument beter beheerst. Ik heb je horen spelen en jij doet een beetje hetzelfde als wat Buckethead doet (en dan heb ik niet over of je het goed of slecht doet, want dat is totaal niet relevant), dus zou het gek zijn als jij anders zou vinden dan je nu vindt.

Ik 'hoor' je spreken over geniaal en virtuoos. Nou, ik (en zeker anderen met mij) vind Slash geniaal en virtuoos. Dat zou dus betekenen dat ik NIET open minded ben en een kwijlbakje nodig heb. Buckethead kan goed met zijn instrument omgaan, en weet technisch heel wat te presteren. Maar ik vind dat niet mooi. Kun je dat lezen? NIET MOOI, dat betekent niet dat hij SLECHT speelt, maar ik vind het geoon NIET mooi. Dat betekent dus ook dat ik niet van jouw stijl hou. Mag dat ook gewoon?

Ongeacht wat mensen hier zeggen zijn er genoeg mensen die Slash gewoon supergoed vinden, en WEL open minded zijn.

Mensen die vinden dat Buckethead geen emotie in zijn spel legt heeft zeggen dat omdat zij gewoon niks bij zijn muziek voelen, zoals ik daar eentje van ben. Maar dat betekent niet dat hij dat niet doet! IK hoor het alleen niet.

Ik heb het al vaker gezegd, dat je Slash niks vind, prima, maar ga hem of mensen die van zijn gitaarspel houden niet lopen afzeiken. Dat wekt alleen maar irritatie en agressie. Ik kan daar in ieder geval erg kwaad om worden.

Das Schaap
30 oktober 2007, 01:42
Ik word dus echt gestoord van mensen die andere mensen afkraken omdat ze niet vinden wat zij vinden. Oja, en leer schrijven ofzo.

Het is nou eenmaal feit dat JIJ vind dat Emmerhoofd zijn instrument beter beheerst dan Slash dat doet. Als we zo gaan beginnen, dan weet ik er nog wel een paar. Dat iemand goed zoveel mogelijk noten in een seconde weet te proppen betekent nog niet dat hij het instrument beter beheerst. Ik heb je horen spelen en jij doet een beetje hetzelfde als wat Buckethead doet (en dan heb ik niet over of je het goed of slecht doet, want dat is totaal niet relevant), dus zou het gek zijn als jij anders zou vinden dan je nu vindt.

Ik 'hoor' je spreken over geniaal en virtuoos. Nou, ik (en zeker anderen met mij) vind Slash geniaal en virtuoos. Dat zou dus betekenen dat ik NIET open minded ben en een kwijlbakje nodig heb. Buckethead kan goed met zijn instrument omgaan, en weet technisch heel wat te presteren. Maar ik vind dat niet mooi. Kun je dat lezen? NIET MOOI, dat betekent niet dat hij SLECHT speelt, maar ik vind het geoon NIET mooi. Dat betekent dus ook dat ik niet van jouw stijl hou. Mag dat ook gewoon?

Ongeacht wat mensen hier zeggen zijn er genoeg mensen die Slash gewoon supergoed vinden, en WEL open minded zijn.

Mensen die vinden dat Buckethead geen emotie in zijn spel legt heeft zeggen dat omdat zij gewoon niks bij zijn muziek voelen, zoals ik daar eentje van ben. Maar dat betekent niet dat hij dat niet doet! IK hoor het alleen niet.

Ik heb het al vaker gezegd, dat je Slash niks vind, prima, maar ga hem of mensen die van zijn gitaarspel houden niet lopen afzeiken. Dat wekt alleen maar irritatie en agressie. Ik kan daar in ieder geval erg kwaad om worden.
Sorry hoor, maar kijk naar de manier waarop wij praten omtrent deze gitaristen (hoewel ik nog niks over Slash heb gezegd) en over hoe men hier Buckethead afzeikt. Als je niks voelt in wat hij speelt dan zeg je dat gewoon, dan zeg je niet dat hij geen emotie in z'n muziek legt. Dat is een van de grootste bitchslaps die je een muzikant kan geven. En sorry maar op het gebied van techniek en beheersing is Buckethead gewoon beter, of laat ik het anders gewoon motorisch aangeleerde vaardigheid noemen is het dan beter ?

Daarnaast wordt Buckethead hier continu afgezeken op z'n gitaarspel met naar mijn mening kortzichtige opmerkingen. Als je niet houdt van snel gitaarspel of er weinig mee bekend bent moet je er eigenlijk ook niet over meepraten. Het gaat altijd weer hetzelfde, de 1000 noten per seconde en hij kan alleen maar pielen, geen verhaal. Dat zegt meer over de luisteraar dan over de gitarist. :stop:

Er is inderdaad een reden dat je mensen die snel kunnen spelen nooit hoort zeggen dat snel soleren kut is. :hippie:

Kris Haex
30 oktober 2007, 11:04
Slash heeft snelheid, Buckethead heeft nog meer snelheid, ze leggen allebei op hun manier emotie in hun spel. Slash is een heel goede gitarist, Buckethead is een virtuoos.

kassie
30 oktober 2007, 12:14
Slash heeft snelheid, Buckethead heeft nog meer snelheid, ze leggen allebei op hun manier emotie in hun spel. Slash is een heel goede gitarist, Buckethead is een virtuoos.

ik geloof niet zo in virtuositeit. of het moet al metafysisch van aard zijn. Als het virtuoos zou zijn dan zou het buiten het aardse treden, en helaas kan dat niet. wat buckethead doet is gewoon aangeleerd gedrag hoor. snelheid, techniek. maar de guy heeft gewoon zo weinig feeling he. En slash is all about feeling.

verder wil ik er nog persoonlijk aan toe voegen dat: Als je geen gitarist bent dan 10 tegen 1 dat je buckethead niet kent. Het is een beetje een gitarist voor gitaristen heb ik het idee omdat iedereen zijn snelheid en techniek zo goed vind. Slash daarentegen kent bijna iedereen, ook geen gitaristen (of ze hem goed vinden of van rock muziek houden is een 2e). Het is een beetje een icoon in de rij tussen gitaristen als hendrix, clapton, srv, angus young. sorry voor alle buckethead lovers. maar buckethead zal van z'n levensdagen nooit zo succesvol worden als dat slash ooit geweest is.
En persoonlijk wil ik al helemaal niet kijken naar een vent met een emmer op z'n kop en een spookmaskertje dat met nunchakus staat te zwaaien. Dan voel ik me als rockliefhebber toch niet helemaal serieus genomen.

Raffel
30 oktober 2007, 16:30
als Buckethead ook al virtuoos te noemen is, kunnen we de halve muziekindustrie dat ook wel noemen. Dat hij goede techniek heeft staat voorop. Dat hij een marketing-technisch truucje gebruikt om zichzelf op de voorgrond te zetten vind ik enigszins triest. Zeker aangezien hij daarmee begonnen is toen dat in de nu-metal heel erg gedaan werd. (SoaD, Wes Borland, Slipknot) Het was toen al oud, nu nog meer. En het past al helemaal niet in guns 'n roses.

Zie ik dan Ron Thal op het podium staan met alleen zijn trademark bumblefoot gitaar (waar hij niet eens altijd op speelt bij GnR) dan zie ik iemand die nog eerbied heeft voor hoe het oude GnR ooit gevestigd was en accepteert dat ze niet meer zo groot worden als ze ooit zijn geweest en daar dus ook niet via dergelijke methodes nog op hoopt.

Jyuuga
30 oktober 2007, 17:35
ik geloof niet zo in virtuositeit. of het moet al metafysisch van aard zijn. Als het virtuoos zou zijn dan zou het buiten het aardse treden, en helaas kan dat niet.

Ik vind dat je virtuoosheid kan beshouwen op het moment dat een gitarist zó goed kan improviseren (voor leads), ook al hoort het niet bij het liedje, maar dat het dan zo goed is, dat je die kan aanzien als virtuoos. Gitaristen die ik live virtuoos vind zijn o.a. Jimmy Page, Slash (als hij een solo speelt die eigenlijk anders klinkt), en nog meer weer meer zoals dat. Virtuoosheid is voor iedereen denk ik anders. Voor mij goede improvisatie, voor de één een notenpoeper, voor de ander bijv. de solo's die een gitarist allemaal nailed.

Betreft Buckethead-Slash. Ik hoor veel meningen over die twee, kijk, het is maar wat jij goed vind, wat de ander vind is bijzaak. Je hoeft je ook niet zo op te winden over wat iemand anders vind of zegt. Ik ken ook iemand, die doet mij steeds na, steeds leert hij dezelfde liedjes, waar ik sloppy speel, speelt de ander het perfect. Maar kijk, dat boeit me niet omdat ik tevreden ben met mijn eigen stijl (deels overgenomen van mr.Slash). En dat kan best ook als je discussieert over gitaristen. Je hoeft toch niet zon heisa te maken. Buckethead doet waar hij het beste in is, en dat spreekt niet veel mensen aan, Slash doet waar hij goed in is, en omdat hij is beinvloed door 'mainstream' rock bands, heeft hij ook een muziekstijl die aangenamer is om naar te luisteren.

Nevaratoiel
30 oktober 2007, 18:16
Het gaat voor mij vooral om de manier waarop iemand het zegt. Daar kan ik met druk over maken. Wat je vindt mag je houden. ;)

Jyuuga
30 oktober 2007, 18:21
Het gaat voor mij vooral om de manier waarop iemand het zegt. Daar kan ik met druk over maken. Wat je vindt mag je houden. ;)

Ach, wat TimoSomers zei kon je ook net zo goed negeren. Maar de manier waar op je reageerde, betekende dat dan dat je ook een Slash-lover bent ?

TimoSomers
30 oktober 2007, 19:26
Neva, ik zie dat je je erg aangesproken voelde? :)

nevyn292
30 oktober 2007, 20:28
ik vind zelf buckethead veel meer mijn ding dan slash, maar wie er dan beter is :???: ?


ik vind juist het experimentele van buckethead wel stoer, dingen doen die nog niet eerder gedaan zijn of die juist niet zo makkelijk liggen. die gast speelt niet alleen experimenteel, maar ook klassieke stukken en country is geen probleem. ik vind het zoiezo allemaal wel leuk. wat ik trouwens niet snap is dat buckethead juist voor een beetje de emotieloze kant van de muziek opgaat(al kan het soms wel erg emotineel zijn) en dat hij dan slash solo's moet gaan spelen die juist bekend staan om het gevoel? beetje rare kwestie naar mijn mening. en ik heb ook het idee dat er mensen zijn die steevast niet van hun slash-syndroom af kunnen komen en daarom iedere vervanger kattengorisch de grond in boren. niet om kritiek te uiten, niet om buckethead te promoten, niet om slash af te kraken, maar ik verbaas me af en toe zeer met de manier waarop hier gereageerd word op sommige dingen, maarja, ieder zn ding!

TimoSomers
30 oktober 2007, 20:41
ik vind zelf buckethead veel meer mijn ding dan slash, maar wie er dan beter is :???: ?


ik vind juist het experimentele van buckethead wel stoer, dingen doen die nog niet eerder gedaan zijn of die juist niet zo makkelijk liggen. die gast speelt niet alleen experimenteel, maar ook klassieke stukken en country is geen probleem. ik vind het zoiezo allemaal wel leuk. wat ik trouwens niet snap is dat buckethead juist voor een beetje de emotieloze kant van de muziek opgaat(al kan het soms wel erg emotineel zijn) en dat hij dan slash solo's moet gaan spelen die juist bekend staan om het gevoel? beetje rare kwestie naar mijn mening. en ik heb ook het idee dat er mensen zijn die steevast niet van hun slash-syndroom af kunnen komen en daarom iedere vervanger kattengorisch de grond in boren. niet om kritiek te uiten, niet om buckethead te promoten, niet om slash af te kraken, maar ik verbaas me af en toe zeer met de manier waarop hier gereageerd word op sommige dingen, maarja, ieder zn ding!

Hele dikke +1 eigenlijk precies wat ik wilde zeggen alleen dan subtieler :D

bollocks37
30 oktober 2007, 21:42
en ik heb ook het idee dat er mensen zijn die steevast niet van hun slash-syndroom af kunnen komen en daarom iedere vervanger kattengorisch de grond in boren. !

Tja daarmee wordt iedere potentiele discussie natuurlijk getorpedeerd, nu moeten anderen zich verdedigen dat ze Slash niet de oppergod van gitaar vinden, maar Buckethead toch nog steeds kut vinden.

Ik vind Slash een degelijke gitarist, en een waar ik graag naar luister, maar geen virtuoos zoals ik bijvoorbeeld een Sonny Landreth of desnoods Steve Vai.
Slash vind ik goed zoals ik Jimmy page of Iommi of Adje Vandenberg of Gary Moore of potentieel 10000 andere gitaristen goed vind. Enkele daarvan waren op het juist moment op de juiste plaats op het juiste moment en van de andere 9990 hebben we nooit gehoord.



niet om kritiek te uiten, niet om buckethead te promoten, niet om slash af te kraken, maar ik verbaas me af en toe zeer met de manier waarop hier gereageerd word op sommige dingen, maarja, ieder zn ding!

Tja het is nooit leuk als je zelf ergens helemaal weg van bent om dan een ander dan te horen zeggen dat ie er helemaal geen reet aan vindt en het maar lachwekkend vindt overkomen. Er was vroeger geen mooiere manier om de meiden uit je klas gek te krijgen dan te zeggen dat je de laatste boyband kut vond. Of bedoelde je dat niet?
;)

Maar om nog maar wat olie op het vuur te gooien (want we gaan wel lekker zo), kan iemand me dan misschien naar een youtube film wijzen waar de vermeende virtuositeit van deze man uit blijkt? (Al suggereerde iemand al dat dat niet te vangen was in een youtube filmpje en het zich alleen live of op cd openbaart.)
En ik vraag dat echt zonder dubbele bedoelingen.
Ik heb echt gezocht en wil er best voor open staan maar kan het niet vinden.

Ik vind filmpjes waar hij leuk met echos speelt maar waar een werkelijk muziekstuk met kop, staart, melodie of thema niet van de grond komt waardoor het (mij!) saai en ongeinspireerd overkomt.
Andere stukken die meer structuur hebben zitten bomvol fouten (dat masker lijkt me niet echt praktisch) dus ook daar komt de technische suprioriteit niet echt tot uiting. Dat bluegrass dingetje werd aangehaald, en dat lijkt me inderdaad iets wat de gemiddelde rockgitarist thuis niet oefent, maar komop, het rammelt aan alle kanten, er zijn mindere goden die dat beter spelen ('Deliverence' iemand? :)).
Alles wat ik vind is zeer middelmatig.
Dus graag geen commentaar dat ik er niet voor open sta of iets dergelijk maar iets concreets.
Vast bedankt.

TimoSomers
30 oktober 2007, 22:28
Tja daarmee wordt iedere potentiele discussie natuurlijk getorpedeerd, nu moeten anderen zich verdedigen dat ze Slash niet de oppergod van gitaar vinden, maar Buckethead toch nog steeds kut vinden.

Ik vind Slash een degelijke gitarist, en een waar ik graag naar luister, maar geen virtuoos zoals ik bijvoorbeeld een Sonny Landreth of desnoods Steve Vai.
Slash vind ik goed zoals ik Jimmy page of Iommi of Adje Vandenberg of Gary Moore of potentieel 10000 andere gitaristen goed vind. Enkele daarvan waren op het juist moment op de juiste plaats op het juiste moment en van de andere 9990 hebben we nooit gehoord.



Tja het is nooit leuk als je zelf ergens helemaal weg van bent om dan een ander dan te horen zeggen dat ie er helemaal geen reet aan vindt en het maar lachwekkend vindt overkomen. Er was vroeger geen mooiere manier om de meiden uit je klas gek te krijgen dan te zeggen dat je de laatste boyband kut vond. Of bedoelde je dat niet?
;)

Maar om nog maar wat olie op het vuur te gooien (want we gaan wel lekker zo), kan iemand me dan misschien naar een youtube film wijzen waar de vermeende virtuositeit van deze man uit blijkt? (Al suggereerde iemand al dat dat niet te vangen was in een youtube filmpje en het zich alleen live of op cd openbaart.)
En ik vraag dat echt zonder dubbele bedoelingen.
Ik heb echt gezocht en wil er best voor open staan maar kan het niet vinden.

Ik vind filmpjes waar hij leuk met echos speelt maar waar een werkelijk muziekstuk met kop, staart, melodie of thema niet van de grond komt waardoor het (mij!) saai en ongeinspireerd overkomt.
Andere stukken die meer structuur hebben zitten bomvol fouten (dat masker lijkt me niet echt praktisch) dus ook daar komt de technische suprioriteit niet echt tot uiting. Dat bluegrass dingetje werd aangehaald, en dat lijkt me inderdaad iets wat de gemiddelde rockgitarist thuis niet oefent, maar komop, het rammelt aan alle kanten, er zijn mindere goden die dat beter spelen ('Deliverence' iemand? :)).
Alles wat ik vind is zeer middelmatig.
Dus graag geen commentaar dat ik er niet voor open sta of iets dergelijk maar iets concreets.
Vast bedankt.

Ik zal morge een paar nummers van Buckethead uploaden naar rapidshare.

nevyn292
31 oktober 2007, 09:29
Tja daarmee wordt iedere potentiele discussie natuurlijk getorpedeerd, nu moeten anderen zich verdedigen dat ze Slash niet de oppergod van gitaar vinden, maar Buckethead toch nog steeds kut vinden



Ik vind Slash een degelijke gitarist, en een waar ik graag naar luister, maar geen virtuoos zoals ik bijvoorbeeld een Sonny Landreth of desnoods Steve Vai.
Slash vind ik goed zoals ik Jimmy page of Iommi of Adje Vandenberg of Gary Moore of potentieel 10000 andere gitaristen goed vind. Enkele daarvan waren op het juist moment op de juiste plaats op het juiste moment en van de andere 9990 hebben we nooit gehoord.

slash is zeker een degelijke gitarist, daar niet van. maar er zitten hier steevast een paar slash-geilers die niet kunnen hebben dat hij weg is bij GnR en dat er iemand anders voor in de plaats komt. tuurlijk is jouw idool niet te vervangen en zal buckethead nooit slash worden, maar om hem daarom helemaal de grond in te boren?(want dat zie je hier wel gebeuren).

er zijn zoveel goede gitaristen, en wat mij betreft zit buckethead zeer hoog aan de top.

en dat buckethead de solo's bij GnR anders speelde dan slash, maakt slash hem dan een betere gitarist dan buckethead? zakk wylde speelt toch ook niet alles zoals Randy Rhoads dat deed? het is zoiezo een beetje vergezocht als je iemand puur gaat kopieeren. maar is slash beter om buckethead zijn eigen stijl in de solo's verweeft?





Tja het is nooit leuk als je zelf ergens helemaal weg van bent om dan een ander dan te horen zeggen dat ie er helemaal geen reet aan vindt en het maar lachwekkend vindt overkomen. Er was vroeger geen mooiere manier om de meiden uit je klas gek te krijgen dan te zeggen dat je de laatste boyband kut vond. Of bedoelde je dat niet?
;)

Maar om nog maar wat olie op het vuur te gooien (want we gaan wel lekker zo), kan iemand me dan misschien naar een youtube film wijzen waar de vermeende virtuositeit van deze man uit blijkt? (Al suggereerde iemand al dat dat niet te vangen was in een youtube filmpje en het zich alleen live of op cd openbaart.)
En ik vraag dat echt zonder dubbele bedoelingen.
Ik heb echt gezocht en wil er best voor open staan maar kan het niet vinden.

Ik vind filmpjes waar hij leuk met echos speelt maar waar een werkelijk muziekstuk met kop, staart, melodie of thema niet van de grond komt waardoor het (mij!) saai en ongeinspireerd overkomt.
Andere stukken die meer structuur hebben zitten bomvol fouten (dat masker lijkt me niet echt praktisch) dus ook daar komt de technische suprioriteit niet echt tot uiting. Dat bluegrass dingetje werd aangehaald, en dat lijkt me inderdaad iets wat de gemiddelde rockgitarist thuis niet oefent, maar komop, het rammelt aan alle kanten, er zijn mindere goden die dat beter spelen ('Deliverence' iemand? :)).
Alles wat ik vind is zeer middelmatig.
Dus graag geen commentaar dat ik er niet voor open sta of iets dergelijk maar iets concreets.
Vast bedankt.

ja, als je je niet wilt openen voor andere soorten muziek dan slash achtige solo's dan zal je neit ver komen ;)

nee, dat was een grapje.

gewoon goed zoeken, je komt vanzelf wel wat tegen. of die rapidshare files van TS downloaden. ik vind het zelf heel leuk om te horen, het is heel experimenteel. die gozer die speelt gewoon van alles, en bovendien een hele hoop dingen dieik in ieder geval nog neit eerder gehoord heb.

tip: als je de buckethead lessons bekijkt(die met dat gare monster masker) dan zie je ergens verderop dat hij een paar hele wauze riffjes tapped(of tapt?).

wie er beter is laat ik in het midden, maar buckethead past beter bij mij dan slash.


en buckethead is een freak, dat telt ook mee :D

nevyn292
31 oktober 2007, 09:30
Ik zal morge een paar nummers van Buckethead uploaden naar rapidshare.

geef op geef op! ik heb nog geen nummers van die gozer, ik meot het alleen nog doen met het youtube materiaal :seriousf:

Jyuuga
31 oktober 2007, 18:19
geef op geef op! ik heb nog geen nummers van die gozer, ik meot het alleen nog doen met het youtube materiaal :seriousf:

Jordan is een liedje van BH ( :seriousf: ), zoek maar de Guitar Hero 2 versie ervan. Heeft ie speciaal voor het spel opgenomen.

nevyn292
31 oktober 2007, 18:27
toch niet speciaal voor dat guitar hero kneuzen gedoe?

hij had volgens mij nog een andere versie speicaal daarvoor opgenomen met een solo ertussen, maar het origineel zonder solo bestond al daarvoor(dacht ik)

en ik wacht nog steeds op die nummers! :D

Jyuuga
31 oktober 2007, 18:50
toch niet speciaal voor dat guitar hero kneuzen gedoe?

hij had volgens mij nog een andere versie speicaal daarvoor opgenomen met een solo ertussen, maar het origineel zonder solo bestond al daarvoor(dacht ik)

en ik wacht nog steeds op die nummers! :D

Die solo is speciaal voor in de GH versie! Nog een liedje van m is Nottingham Lace.

Sterik
7 november 2007, 15:42
goed, laten we de feiten op een rijtje zetten:

Slash: veel soul en feeling, was vroeger vernieuwend, nu niet meer....
Buckethead: kan veel noten spelen, maar dat doet hij lang niet altijd, hij kan ook trage emotionele solos schrijven waar een heel verhaal in zit.

kijk eens op youtube, zoek naar improvisaties in de stijl van Slash, genoeg mensen die het kunnen.
zoek naar Vai, Satraini, dus ook Buckethead stijl, ik heb tot nu toe nog maar een paar filmpjes gevonden die ook werkelijk van hetzelfde niveau zijn

wat dat betreft vind ik buckethead een stuk knapper, maar soms ook niet om aan te horen.
en slash vind ik ook geweldig, goede phrasing, aardige tone, maar ook redelijk simpel....

Jyuuga
7 november 2007, 16:58
goed, laten we de feiten op een rijtje zetten:

Slash: veel soul en feeling, was vroeger vernieuwend, nu niet meer....


Wat bedoel je met vernieuwend? Slash is in feite een reissue van Page, Beck. In een andere jasje misschien, iets strakker naar de maatstaven van deze tijd (vind ik), best wel erg 'fuck you', maar voor de rest is hij toch niet zo bijzonder?

Buckethead, hij heeft gewoon niks dat mainstream mensen aanspreekt. Van wat ik gehoord heb dan. En ookal heeft hij gevoelige solo's, die speelt ie dan naar mijn weten niet vaak. Voor de rest, zowiezo als het om feel gaat, vind ik Slash dan wel beter dan wie dan ook.

EuroCinema
9 november 2007, 13:47
Axl had natuurlijk gewoon deze man moeten inhuren:

http://www.flabber.nl/archief/022092.php

kassie
9 november 2007, 14:47
goed, laten we de feiten op een rijtje zetten:



kijk eens op youtube, zoek naar improvisaties in de stijl van Slash, genoeg mensen die het kunnen.
zoek naar Vai, Satraini, dus ook Buckethead stijl, ik heb tot nu toe nog maar een paar filmpjes gevonden die ook werkelijk van hetzelfde niveau zijn

..

ronduit belachelijk. niemand, maar dan ook niemand kan spelen zoals alleen slash of buckethead dat kan. Slash wordt idd veel geimiteerd, maar probeer zijn solo's maar eens exact na te spelen. wordt een hele klus. en als je de standaard solo's kent, probeer dan maar zijn extended live solo's exact na te spelen. zoals bijvoorbeeld op de tokyo DVD. Er zit heel wat meer achter dan een paar one tricks. En daarbij, probeer het ook allemaal maar eens zelf te bedenken. Gaat je niet lukken hoor.

Nevaratoiel
9 november 2007, 17:19
Feit is gewoon dat Slash bij een veel groter publiek bekend is dan Buckethead. Geen wonder dat hij daarom vaker geïmiteerd is/wordt.

Jyuuga
9 november 2007, 18:41
Feit is gewoon dat Slash bij een veel groter publiek bekend is dan Buckethead. Geen wonder dat hij daarom vaker geïmiteerd is/wordt.

Daarom is het toch juist minder knap wat Slash doet?

nevyn292
9 november 2007, 21:27
nou ben ik over het algemeen voor buckethead, maar wat hierboven staat is klinkklare onzin. omdat slash bekender is, is het minder knap?

bekendheid heeft hier niet zoveel mee te maken, wel met de heikneutertjes die slash als een gitaargod zien en zich daarbij afsluiten voor andere goede gitaristen.

slash en buckethead zijn twee hele verschillende gitaristen, die je beide moet kunnen waarderen om hun werk. waarbij mij buckethead veel meer aanspreekt, omdat hij gewoon veel leuker dingen 'probeert' naar mijn mening. slash kan een goede solo spelen en verzinnen, maar blijft binnen zijn marges. buckethead gaat veel breder, en speelt van alles. beide moet je kunnen respecteren, de ene doet waar die goed is in is, de ander doet gewoon zoveel mogelijk en doet dat naar mijn mening ook verdomd goed.

VOOR MIJ is buckethead beter, maar dat is mijn mening, en een ander hoeft het daar niet mee eens te zijn. maar laten we ophouden met slash als een gitaargod afbeelden, want dat is ie gewoon niet, hij is gewoon van vlees en bloed en dat zal die altijd blijven

Jyuuga
9 november 2007, 22:24
nou ben ik over het algemeen voor buckethead, maar wat hierboven staat is klinkklare onzin. omdat slash bekender is, is het minder knap?


Nou, Slash zijn werk is wel wat makkelijker na te doen dat Buckethead, als je de soul en feeling er niet bij rekent, dan zijn zijn licks iets makkelijker na te doen. Wat ook moeilijker is, is zijn phrasing misschien, maar als je een paar scales weet en een beetje op gehoor naar hem luistert kom je al aardig richting in de buurt van Slash niet?

nevyn292
10 november 2007, 20:21
Nou, Slash zijn werk is wel wat makkelijker na te doen dat Buckethead, als je de soul en feeling er niet bij rekent, dan zijn zijn licks iets makkelijker na te doen. Wat ook moeilijker is, is zijn phrasing misschien, maar als je een paar scales weet en een beetje op gehoor naar hem luistert kom je al aardig richting in de buurt van Slash niet?

dat zou al een betere redenering zijn. want volgens jou eerste uitspraak zou op het moment dat ik iets doe, en maar 10 mensen mij kennen, heel erg goed zijn. maar op het moment dat ik hetzelfde streekje lever als 1000 mensen me kennen, dan ben ik opeens slecht, terwijl ik precies hetzelfde doe.

kwaliteit gaat niet gepaard met hoeveel mensen jou kennen dunkt mij. een dergelijke correlatie mag je niet zomaar beweren.

blijft het wel zo dat het alsnog 2 totaal verschillende gitaristen zijn, dus ik vind het verdomd moeilijk om die twee te vergelijken, hetzij ik wel vind dat slash veel van hetzelfde doet

kassie
11 november 2007, 05:57
hetzij ik wel vind dat slash veel van hetzelfde doet
En wat vind je dan van bijvoorbeeld SRV? Hendrix? Page? Angus Young? hebben allemaal een eigen manier van spelen en doen dus allemaal hetzelfde volgens jou. Slash maakt geen enkel liedje of solo hetzelfde maar heeft wel een duidelijk eigen speelstijl. Kijk buckethead staat gewoon in de avant garde metal en probeert allerlei gekkigheden uit waar met name gitaristen een st**ve van krijgen. Het gaat mij eigenlijk altijd nog om muziek maken, niet om vernieuwend bezig te zijn zodat het smakeloos en over de top wordt. En als je die laatste mening van mij in twijfel wil trekken... vraag jezelf eens af of een kerel met een spookmaskertje voor z'n porem, emmertje op z'n hoofd, nunchakus in z'n klauwen, en razendsnel door toonladders heenjast niet smakeloos over de top is. Dan kunnen we met z'n allen weer net zo goed naar idols gaan kijken want dan gaat het helemaal nergens meer over.

Kris Haex
11 november 2007, 10:30
Buckethead is goed, misschien wel beter als Slash, maar Slash is ook heel goed. Het zijn beiden goede gitaristen. Slash heeft naar mijn mening zeker meer feel, maar Buckethead is technisch beter. Voor Guns 'n Roses is Slash zeker beter als Buckethead. Slash kan echt wel heel goed spelen. Maar een virtuoos is hij niet.

Jyuuga
11 november 2007, 10:49
dat zou al een betere redenering zijn. want volgens jou eerste uitspraak zou op het moment dat ik iets doe, en maar 10 mensen mij kennen, heel erg goed zijn. maar op het moment dat ik hetzelfde streekje lever als 1000 mensen me kennen, dan ben ik opeens slecht, terwijl ik precies hetzelfde doe.

kwaliteit gaat niet gepaard met hoeveel mensen jou kennen dunkt mij. een dergelijke correlatie mag je niet zomaar beweren.

blijft het wel zo dat het alsnog 2 totaal verschillende gitaristen zijn, dus ik vind het verdomd moeilijk om die twee te vergelijken, hetzij ik wel vind dat slash veel van hetzelfde doet

Ik wil ook nie zeggen dah Slash slecht is, hij is goed in wat hij doet maar het is niet zo dat hij het wiel opnieuw uitvind ofzo... Buckethead die is daar wat meer in de richting van, in de zin dat hij aparte dingen doet, maar ofdat veel mensen aanspreekt, 't ligt er maar net aan. Omdah nie veel mensen Buckethead nadoen (grotendeels omdat ze het nie willen), dan kan hij knapper in zijn spel lijken volgens jou bewering, het is ook knap wat ie doet (mijn mening dan he), maar als Buckethead nou een makkelijker manier van spelen zou hebben (dus nie 4323 noten p/s bijv.) dan zou het ook minder knap zijn vind ik.

nevyn292
11 november 2007, 18:26
En wat vind je dan van bijvoorbeeld SRV? Hendrix? Page? Angus Young? hebben allemaal een eigen manier van spelen en doen dus allemaal hetzelfde volgens jou. Slash maakt geen enkel liedje of solo hetzelfde maar heeft wel een duidelijk eigen speelstijl. Kijk buckethead staat gewoon in de avant garde metal en probeert allerlei gekkigheden uit waar met name gitaristen een st**ve van krijgen. Het gaat mij eigenlijk altijd nog om muziek maken, niet om vernieuwend bezig te zijn zodat het smakeloos en over de top wordt. En als je die laatste mening van mij in twijfel wil trekken... vraag jezelf eens af of een kerel met een spookmaskertje voor z'n porem, emmertje op z'n hoofd, nunchakus in z'n klauwen, en razendsnel door toonladders heenjast niet smakeloos over de top is. Dan kunnen we met z'n allen weer net zo goed naar idols gaan kijken want dan gaat het helemaal nergens meer over.

SRV, allemaal lache, leuke muziek, jammer dat ie dood is

Hendrix? klote, spreekt me totaal niet aan

angus en page vind ik ook wel goed

maar dan praat je echt over andere genres. bovengenoemde spelen allemaal bleusy, op young na dan.

en als je zo bekrompen bent dat je al het werk van een gitarist aanziet voor smakeloos toonladders raggen, dan heb je niet goed gekeken dunkt mij :stop:

zoals je zelf immers zegt hebben een aantal gitaristen een eigen stijl ontwikkeld, deze immers ook bij die van buckethead hoort, maar om op 1 aspect iemand smakeloos te gaan noemen gaat wel erg ver voor mij. kijk eens goed hoe divers die gozer is voordat je dat soort uitspraken gaat doen. ik kam slash toch ook niet af op 1 solo, terwijl andere fanboys van die gozer hem wel eens op 1 solo god willen maken :seriousf:

en IK vind dat buckethead MEER variatie gebruikt dan slash. dat wil niet zeggen dat alle nummers in ene keer hetzelfde zijn.

kassie
11 november 2007, 23:28
SRV, allemaal lache, leuke muziek, jammer dat ie dood is

Hendrix? klote, spreekt me totaal niet aan

angus en page vind ik ook wel goed

maar dan praat je echt over andere genres. bovengenoemde spelen allemaal bleusy, op young na dan.

en als je zo bekrompen bent dat je al het werk van een gitarist aanziet voor smakeloos toonladders raggen, dan heb je niet goed gekeken dunkt mij :stop:

zoals je zelf immers zegt hebben een aantal gitaristen een eigen stijl ontwikkeld, deze immers ook bij die van buckethead hoort, maar om op 1 aspect iemand smakeloos te gaan noemen gaat wel erg ver voor mij. kijk eens goed hoe divers die gozer is voordat je dat soort uitspraken gaat doen. ik kam slash toch ook niet af op 1 solo, terwijl andere fanboys van die gozer hem wel eens op 1 solo god willen maken :seriousf:

en IK vind dat buckethead MEER variatie gebruikt dan slash. dat wil niet zeggen dat alle nummers in ene keer hetzelfde zijn.

kijk in de rock n' roll wereld heeft het nooit geteld hoe technisch vaardig of divers je bent op een instrument. Dat is voor conservatorium lui..het gaat om het rock gevoel, en een bepaald van visie transponeren op een instrument. Slash transponeert die bepaalde gevoelens rond 87 op appetite, Jimi transponeerde die gevoelens rond 1965, Bob Dylan heeft ze een hele lange tijd getransponeerd en erover gezongen. Zo zijn er nog veel meer goede bands en goede muzikanten die destijds de geluiden maakten die zegmaar 'gehoord' moesten worden.

Kijk wat ik wil zeggen is dit... Ook al kan buckethead 10x sneller spelen, of veel diversere stijlen spelen dan slash. Slash heeft gewoon een veel grotere zeggingskracht op zijn instrument. En tuurlijk ken ik ballads van buckethead en vind ik het geinig wat ie allemaal kan. maar ik loop er niet warm van. T zal misschien heel knap zijn maar ik vind het niet goed. Geen feeling, veel noten en een hoop poespas.

happynjitram
12 november 2007, 01:10
Ik wil ook nie zeggen dah Slash slecht is, hij is goed in wat hij doet maar het is niet zo dat hij het wiel opnieuw uitvind ofzo... Buckethead die is daar wat meer in de richting van, in de zin dat hij aparte dingen doet, maar ofdat veel mensen aanspreekt, 't ligt er maar net aan. Omdah nie veel mensen Buckethead nadoen (grotendeels omdat ze het nie willen), dan kan hij knapper in zijn spel lijken volgens jou bewering, het is ook knap wat ie doet (mijn mening dan he), maar als Buckethead nou een makkelijker manier van spelen zou hebben (dus nie 4323 noten p/s bijv.) dan zou het ook minder knap zijn vind ik.

Sinds wanneer ging deze discussie over het wiel opnieuw uitvinden :roll:

Buckethead vind ik harstikke gaaf, Buckethead heeft naar mijn mening een veel betere techniek, maar ik vind slash de betere gitarist. Ik wil geen CD opzetten waar iemand het gitaarspelen opnieuw probeert uit te vinden. Uiteindelijk wil ik gewoon een goed nummer horen, en Slash heeft gewoon die sound en solo's die ik graag in een nummer hoor.

EuroCinema
12 november 2007, 11:45
vraag jezelf eens af of een kerel met een spookmaskertje voor z'n porem, emmertje op z'n hoofd, nunchakus in z'n klauwen, en razendsnel door toonladders heenjast niet smakeloos over de top is.

Ehm.. dat is toch juist het leuke aan rock 'n' roll, dat het smakeloos en over de top is? Angus Young in z'n schoolpakje, Kiss met hun make-up, de kreunpartijen van Robert Plant, Iggy Pop met z'n lus uit z'n broek, Jimi die op z'n gitaar lag te rijen, Alice Cooper onder het (nep?)boed, de Sex Pistols die op het publiek spugen, Ozzy met z'n vleermuizen, noem maar op. Als rock smaakvol wordt, is de lol er wel af voor mij!

(zo smaakvol is ome Slash trouwens ook niet, en gelukkig maar)

Das Schaap
12 november 2007, 16:16
kijk in de rock n' roll wereld heeft het nooit geteld hoe technisch vaardig of divers je bent op een instrument. Dat is voor conservatorium lui..het gaat om het rock gevoel, en een bepaald van visie transponeren op een instrument. Slash transponeert die bepaalde gevoelens rond 87 op appetite, Jimi transponeerde die gevoelens rond 1965, Bob Dylan heeft ze een hele lange tijd getransponeerd en erover gezongen. Zo zijn er nog veel meer goede bands en goede muzikanten die destijds de geluiden maakten die zegmaar 'gehoord' moesten worden.

Kijk wat ik wil zeggen is dit... Ook al kan buckethead 10x sneller spelen, of veel diversere stijlen spelen dan slash. Slash heeft gewoon een veel grotere zeggingskracht op zijn instrument. En tuurlijk ken ik ballads van buckethead en vind ik het geinig wat ie allemaal kan. maar ik loop er niet warm van. T zal misschien heel knap zijn maar ik vind het niet goed. Geen feeling, veel noten en een hoop poespas.
Uit je posts omtrent Buckethead is allang duidelijk dat je hem niks vind, dus dan zal je ook nooit zijn muziek snappen. Dus eigenlijk ben je niet de beste persoon om deze 2 te vergelijken omdat je eigenlijk enkel Slash goed vindt.
En welke visie gaf Slash dan met zijn gitaar ? En wat is het rock gevoel ?
En Buckethead voldoet niet aan rock & roll omdat hij technisch meer kan ?
Maar gitaristen moeten wel rock & roll zijn ?

Jyuuga
12 november 2007, 16:22
Sinds wanneer ging deze discussie over het wiel opnieuw uitvinden :roll:


Joh, die zin van het wiel opnieuw uitvinden gebruikte ik als metafoor ó.o.

Naja, om ff te concluderen (is dat een woord?); Slash vind ik goed, niks nieuws wel goed, Buckethead vind ik ook goed, wel wat nieuws maar nie persé beter.

kassie
12 november 2007, 17:43
Uit je posts omtrent Buckethead is allang duidelijk dat je hem niks vind, dus dan zal je ook nooit zijn muziek snappen. Dus eigenlijk ben je niet de beste persoon om deze 2 te vergelijken omdat je eigenlijk enkel Slash goed vindt.
En welke visie gaf Slash dan met zijn gitaar ? En wat is het rock gevoel ?
En Buckethead voldoet niet aan rock & roll omdat hij technisch meer kan ?
Maar gitaristen moeten wel rock & roll zijn ?

Oké visie van Slash en Gnr in het algemeen rond 1987 Een quote uit het juli nummer van Kerrang Magazine uit 1987. "Start licking those lips sleaze pleasers, for rock 'n' roll is being most definately wrestled from the hands of the bland, the jaded, the tired, the worn, and thrust back into the hands of the real raunch rebels." Even voor alle duidelijkheid dus GNR keerde weer terug naar rauwe rock n' roll na een tijdperk van vooral glam metal.

Rock gevoel.. Moeilijk te definieren omdat het voor iedere persoon anders is. Maar over het algemeen is het een gevoel van vrijheid, een soort van maatschappijkritiek degenen die de wereld niet door de roze bril willen bekijken. Het is niet zozeer je ertegen afzetten maar meer dingen op een andere manier bekijken.

Buckethead zal voor jou vast en zeker aan rock n' roll voldoen. Maar als je hem met slash vergelijkt niet echt. Het is niet omdat hij technisch meer kan, want van halen bijvoorbeeld was ook zeer technisch. Maar het probleem met glam metal was dat het teveel pop werd. Teveel MTV gericht. Nummers van 3 minuten etcetc. Het zonderde zich af van het standaar rock gebeuren zegmaar. Avant Garde metal zoals buckethead die maakt zonderd zich ook af van het rock gebeuren.

Gitaristen hoeven niet persé rock n' roll te zijn. Er zijn zoveel andere stijlen muziek. Maarja als je buckethead heet en rock/metal muziek maakt en in een guns n' roses coverband wil spelen dan lijkt het me toch verstandig om toch een beetje rock n' roll over te komen. In ieder geval dat je als een oprecht persoon probeert over te komen en de muziek serieus neemt. En niet dat je met een interview bijvoorbeeld mindgames zit te spelen. en met nunchakus staat te zwaaien. Wat een grapjas.

Kijk ik zeg niet dat ik buckethead slecht vind. Ik neem hem alleen niet serieus, en ik vind hem ook totaal niet te vergelijken met slash.

En wie zou dan bijvoorbeeld wel de goede vergelijking kunnen maken? iemand die niks van muziek afweet? Iemand die ze alle twee niet kent? Iemand die een ander instrument bespeelt? Een man? Een vrouw? En volgens welke criteria moet die vergelijking plaatsvinden? Puur op techniek? Gevoel? Mate van succes? Mate van diversiteit? Mate van populariteit? Mate van integriteit?
En hoe zou je dat objectief kunnen beoordelen dan?

-geert-
12 november 2007, 18:32
Hier nog een paar goede muziekjes van buckethead. Ik vind hem echt supergoed. wat een feeling. En hij speelt zn nummers haast geen keer hetzelfde.

whitewash (http://www.youtube.com/watch?v=dLgmwL59YQ8)

Soothsayer (http://www.youtube.com/watch?v=moqy4G74afc)

For mom (akoustisch) (http://www.youtube.com/watch?v=rJud5kqFEDU)

Naja het is dus niet alleen een notenpoeper, hij speelt erg veelzijdig, en met veel gevoel en heel creatief.

Guns n roses vind ik meer een coverbandje nu, te weinig originele members ineens. Grtz

Das Schaap
12 november 2007, 18:37
Oké visie van Slash en Gnr in het algemeen rond 1987 Een quote uit het juli nummer van Kerrang Magazine uit 1987. "Start licking those lips sleaze pleasers, for rock 'n' roll is being most definately wrestled from the hands of the bland, the jaded, the tired, the worn, and thrust back into the hands of the real raunch rebels." Even voor alle duidelijkheid dus GNR keerde weer terug naar rauwe rock n' roll na een tijdperk van vooral glam metal.
En die visie hoor je in hoe hij speelt ? Of was het meer iets wat je weet door dat interview ?


Rock gevoel.. Moeilijk te definieren omdat het voor iedere persoon anders is. Maar over het algemeen is het een gevoel van vrijheid, een soort van maatschappijkritiek degenen die de wereld niet door de roze bril willen bekijken. Het is niet zozeer je ertegen afzetten maar meer dingen op een andere manier bekijken.
Klinkt ouderwets ;) Tegenwoordig zet men zich alleen maar af tegen dingen.



Buckethead zal voor jou vast en zeker aan rock n' roll voldoen. Maar als je hem met slash vergelijkt niet echt. Het is niet omdat hij technisch meer kan, want van halen bijvoorbeeld was ook zeer technisch. Maar het probleem met glam metal was dat het teveel pop werd. Teveel MTV gericht. Nummers van 3 minuten etcetc. Het zonderde zich af van het standaar rock gebeuren zegmaar. Avant Garde metal zoals buckethead die maakt zonderd zich ook af van het rock gebeuren.
Ik vind Buckethead niet rock & roll, ik vind vrij weinig voldoen aan dat label eigenlijk. Maar hij doet iets anders dan rock en daardoor is hij minder rock & roll, terwijl als je eerder in je post kijkt is het rock gevoel juist dingen op een andere manier bekijken en eigenlijk als ik het goed lees juist op je eigen manier je ding doen en niet meegaan met de standaard.



Gitaristen hoeven niet persé rock n' roll te zijn. Er zijn zoveel andere stijlen muziek. Maarja als je buckethead heet en rock/metal muziek maakt en in een guns n' roses coverband wil spelen dan lijkt het me toch verstandig om toch een beetje rock n' roll over te komen. In ieder geval dat je als een oprecht persoon probeert over te komen en de muziek serieus neemt. En niet dat je met een interview bijvoorbeeld mindgames zit te spelen. en met nunchakus staat te zwaaien. Wat een grapjas.
Buckethead was er al voordat hij bij GnR ging, hij had al zijn eigen imago. Daarnaast is dat soort werk gewoon hetzelfde als sessie-muzikant zijn, alleen dan live. Net zoals je daarna Ron Thal kreeg die mee ging touren. Axl had gewoon goede muzikanten nodig om die nummers neer te zetten en koos voor enkele van de beste die ook al een eigen fanbase hadden. Is op zich best slim, je krijgt niet alleen de GnR fans maar ook Buckethead fans mee. Hij speelt die nummers, krijgt ook solo spotlight voor eigen promotie en hij doet verder gewoon wat hij altijd doet. Lijkt mij een superdeal om jezelf als muzikant verder te helpen. Die gozer moet ook kunnen eten. :)



Kijk ik zeg niet dat ik buckethead slecht vind. Ik neem hem alleen niet serieus, en ik vind hem ook totaal niet te vergelijken met slash.

En wie zou dan bijvoorbeeld wel de goede vergelijking kunnen maken? iemand die niks van muziek afweet? Iemand die ze alle twee niet kent? Iemand die een ander instrument bespeelt? Een man? Een vrouw? En volgens welke criteria moet die vergelijking plaatsvinden? Puur op techniek? Gevoel? Mate van succes? Mate van diversiteit? Mate van populariteit? Mate van integriteit?
En hoe zou je dat objectief kunnen beoordelen dan?
Misschien iemand die niet bij voorbaat gek is van het ene en de ander niet eens serieus neemt. Of iemand die erkent dat ze totaal verschillend zijn en niet op 1 schaal vergeleken kunnen worden. Zodra iemand in een vergelijking tussen 2 gitaristen gaat praten over allerlei zaken die niet met hun muzikaliteit te maken hebben tja, dat vind ik geen vergelijking meer tussen gitaristen. Dan vergelijken we 2 personen of imago's afhankelijk van de personen in kwestie.

Het gaat gewoon altijd zo eenzijdig in dit soort discussie's, ik zei het al eerder mensen zeggen allemaal hetzelfde. Je hoort altijd weer de notenpoep of 1000 noten per seconden zinnen voorbij komen. Als mensen niet houden van snelle gitaristen dan is dat prima, maar ga niet bij elke gitarist die het gemiddelde tempo voorbijgaat er weer over beginnen dat je er niks bij voelt.
Ik ga ook niet bij elke opera weer zeggen dat die gozers eens normaal moeten zingen omdat ik er niks bij voel dat overdreven gedoe.

kassie
12 november 2007, 19:18
En die visie hoor je in hoe hij speelt ? Of was het meer iets wat je weet door dat interview ? Ja die visie hoor je hoe hij speelt. Ik neem aan dat je wel eens wat van gnr gehoord hebt.

[QUOTE=Das Schaap]Klinkt ouderwets ;) Tegenwoordig zet men zich alleen maar af tegen dingen. volgens mij niet hoor.



Ik vind Buckethead niet rock & roll, ik vind vrij weinig voldoen aan dat label eigenlijk. Maar hij doet iets anders dan rock en daardoor is hij minder rock & roll, terwijl als je eerder in je post kijkt is het rock gevoel juist dingen op een andere manier bekijken en eigenlijk als ik het goed lees juist op je eigen manier je ding doen en niet meegaan met de standaard. zou rock n' roll kunnen zijn ja, maar buckethead is het niet omdat hij totaal niet dat rock gevoel transponeerd op de gitaar. Het is wel lekker nieuw en fris, maar helaas wel een wegwerp produkt.



Buckethead was er al voordat hij bij GnR ging, hij had al zijn eigen imago. Daarnaast is dat soort werk gewoon hetzelfde als sessie-muzikant zijn, alleen dan live. Net zoals je daarna Ron Thal kreeg die mee ging touren. Axl had gewoon goede muzikanten nodig om die nummers neer te zetten en koos voor enkele van de beste die ook al een eigen fanbase hadden. Is op zich best slim, je krijgt niet alleen de GnR fans maar ook Buckethead fans mee. Hij speelt die nummers, krijgt ook solo spotlight voor eigen promotie en hij doet verder gewoon wat hij altijd doet. Lijkt mij een superdeal om jezelf als muzikant verder te helpen. Die gozer moet ook kunnen eten. :) Ik vond het verre van slim. Ik had ze gezien in Nijmegen en vond het een blamage. En ja die schamele 15.000 man die er waren.... dat is bij gnr ook wel eens anders geweest.



Misschien iemand die niet bij voorbaat gek is van het ene en de ander niet eens serieus neemt. Of iemand die erkent dat ze totaal verschillend zijn en niet op 1 schaal vergeleken kunnen worden. Zodra iemand in een vergelijking tussen 2 gitaristen gaat praten over allerlei zaken die niet met hun muzikaliteit te maken hebben tja, dat vind ik geen vergelijking meer tussen gitaristen. Dan vergelijken we 2 personen of imago's afhankelijk van de personen in kwestie. Ik heb buckethead nog geen tijdloze solo's horen spelen die nog altijd vaak gedraaid worden op rockzenders of wat dan ook. Goeie vergelijking? Maarja hij is wel sneller en diverser. very important.


Het gaat gewoon altijd zo eenzijdig in dit soort discussie's, ik zei het al eerder mensen zeggen allemaal hetzelfde. Je hoort altijd weer de notenpoep of 1000 noten per seconden zinnen voorbij komen. Als mensen niet houden van snelle gitaristen dan is dat prima, maar ga niet bij elke gitarist die het gemiddelde tempo voorbijgaat er weer over beginnen dat je er niks bij voelt.
Ik ga ook niet bij elke opera weer zeggen dat die gozers eens normaal moeten zingen omdat ik er niks bij voel dat overdreven gedoe.

Dat komt omdat opera wel smaakvol is. Als je een rapper in een opera show neerzet onder het stigma avant-garde opera dan trap je ook op mensen zijn tenen he. ;)

Das Schaap
12 november 2007, 19:47
[QUOTE=Das Schaap]En die visie hoor je in hoe hij speelt ? Of was het meer iets wat je weet door dat interview ? Ja die visie hoor je hoe hij speelt. Ik neem aan dat je wel eens wat van gnr gehoord hebt.

volgens mij niet hoor.

Tuurlijk wel das hip tegenwoordig, popsterren die zich afzetten tegen de popmuziek enzo.


zou rock n' roll kunnen zijn ja, maar buckethead is het niet omdat hij totaal niet dat rock gevoel transponeerd op de gitaar. Het is wel lekker nieuw en fris, maar helaas wel een wegwerp produkt.
Is dat niet eigenlijk gewoon heel subjectief en puur afhankelijk van hoe jij die persoon en diens muziek ervaart ? Buckethead is in mijn ogen juist 1 van de kenmerkende nieuwe generatie gitaristen en staat daarbij ook toch wel bij de top. Ik vind het niet R & R, maar ik ben zwaar onder de indruk van die gast.
Maar ik kijk ook vanuit een heel ander standpunt naar die gast.


Ik vond het verre van slim. Ik had ze gezien in Nijmegen en vond het een blamage. En ja die schamele 15.000 man die er waren.... dat is bij gnr ook wel eens anders geweest.
Iemand bied je een contract aan om te touren met een groep andere muzikanten voor groot publiek met veel media aandacht en misschien moet je ook nog wel nummers spelen die je zelf ook vet vindt. Daarnaast mag je ook wat aandacht op jezelf vestigen tijdens de shows om te zorgen dat je fanbase zich kan uitbreiden. Dat vind ik niet bepaald dom.....



Ik heb buckethead nog geen tijdloze solo's horen spelen die nog altijd vaak gedraaid worden op rockzenders of wat dan ook. Goeie vergelijking? Maarja hij is wel sneller en diverser. very important.
Ik heb Slash ook geen enkel solo instrumentaal nummer horen uitbrengen wat populair is bij de massa's. Net zoals ik Buckethead niet in een band heb horen spelen. Een instrumentale solo-gitarist (in de zin van solo-artiest, niet van iemand die alleen maar soleert) kan je niet vergelijken met een band. Zonder GnR was Slash niet waar die nu is, dus dat was een groepsprestatie, en niet puur Slash. En de gemiddelde luisteraar let weinig op de solo's, vraag eens aan iemand of ie em mee kan zingen zonder de muziek te horen.



Dat komt omdat opera wel smaakvol is. Als je een rapper in een opera show neerzet onder het stigma avant-garde opera dan trap je ook op mensen zijn tenen he. ;)
Buckethead pretendeert niet iets te zijn wat hij niet is, mensen maken labels aan, hij niet. Hij doet gewoon excentriek, en dat zijn zoveel artiesten.

kassie
13 november 2007, 13:21
[QUOTE=kassie]
Tuurlijk wel das hip tegenwoordig, popsterren die zich afzetten tegen de popmuziek enzo. popsterren die zich afzetten tegen popmuziek. m.a.w. ze zetten zich af tegen zichzelf? Ja das erg hip ja... ik geloof er geen bal van.


Is dat niet eigenlijk gewoon heel subjectief en puur afhankelijk van hoe jij die persoon en diens muziek ervaart ? Buckethead is in mijn ogen juist 1 van de kenmerkende nieuwe generatie gitaristen en staat daarbij ook toch wel bij de top. Ik vind het niet R & R, maar ik ben zwaar onder de indruk van die gast.
Maar ik kijk ook vanuit een heel ander standpunt naar die gast. fair enough. zucht.


Iemand bied je een contract aan om te touren met een groep andere muzikanten voor groot publiek met veel media aandacht en misschien moet je ook nog wel nummers spelen die je zelf ook vet vindt. Daarnaast mag je ook wat aandacht op jezelf vestigen tijdens de shows om te zorgen dat je fanbase zich kan uitbreiden. Dat vind ik niet bepaald dom.....
ja ik vind het ook een sell-out.



Ik heb Slash ook geen enkel solo instrumentaal nummer horen uitbrengen wat populair is bij de massa's. Net zoals ik Buckethead niet in een band heb horen spelen. Een instrumentale solo-gitarist (in de zin van solo-artiest, niet van iemand die alleen maar soleert) kan je niet vergelijken met een band. Zonder GnR was Slash niet waar die nu is, dus dat was een groepsprestatie, en niet puur Slash. En de gemiddelde luisteraar let weinig op de solo's, vraag eens aan iemand of ie em mee kan zingen zonder de muziek te horen. weer zo'n dikke drogrede. vraag uberhaupt eens aan iemand of ie een liedje in de correcte toonhoogte kan zingen :chicken:. ik had het ook niet over slash solo. ik had het over de solo's in de nummers van buckethead en slash. buckethead heeft ook een band eromheen. dus solo artiest my ass. Kijk een solo als bij november rain kan iedereen zich wel voor de geest halen. solo's van buckethead niet bepaald.




Buckethead pretendeert niet iets te zijn wat hij niet is, mensen maken labels aan, hij niet. Hij doet gewoon excentriek, en dat zijn zoveel artiesten. Maakt mij niet zoveel uit wat hij denkt dat hij is of wat ik daarvan denk of wat jij daarvan denkt. Hij is alleen niet rock 'n roll. Dat hij excentriek is dat weet ik ook wel.

EuroCinema
13 november 2007, 13:58
:D Julie gaan het niet eens worden volgens mij.

Kijk, Buckethead neemt rock'n'roll gewoon niet al te serieus. Da's irritant voor GnR-fans die het wel heel serieus nemen. Ik was als tiener ook zo. Muzikanten waren mijn helden en alle verzinsels in hun bio's en interviews slike ik voor zoete koek. Wist ik veel dat die leren jasjes door een stylist waren uitgezocht. Dat die vieze kleedkamer in een fotostudio was nagebouwd. Dat er een heel marketingapparaat achter de rebellie zat. Nu weet ik dat wel, en neem ik die hele rockmythologie met een korreltje zout. Maar als ik Slash zie, ga ik er zo weer in mee. En dat is een gave die Buckethead niet heeft. Hoe goed-ie ook kan spelen.

Das Schaap
13 november 2007, 15:05
Goed, en daar gaan we weer. :D



popsterren die zich afzetten tegen popmuziek. m.a.w. ze zetten zich af tegen zichzelf? Ja das erg hip ja... ik geloof er geen bal van.
Zet eens MTV op, elke keer als een artiest van imago verandert beweert men dat d'r voorgaande imago nep was en opgedrongen door de muziekindustrie maar ze nu wel gewoon zichzelf is. Je ziet zelf ook wel in hoe belachelijk en geloofwaardig het klinkt. Anti-helden zijn ook helden en verkopen nou eenmaal ook goed.


ja ik vind het ook een sell-out.
Dit mag je ff uitleggen, waarom ben je een sell-out als je werk aanneemt als gitarist ? Of moet iedere muzikant puur eigen muziek maken ? Beetje belachelijk, vooral gezien de muziekindustrie tegenwoordig.
Slash heeft ook in nummers van Christina Aquilera (ofzo) gespeeld (live), of misschien playbackte hij wel weet ik niet meer zeker.


weer zo'n dikke drogrede. vraag uberhaupt eens aan iemand of ie een liedje in de correcte toonhoogte kan zingen :chicken:. ik had het ook niet over slash solo. ik had het over de solo's in de nummers van buckethead en slash. buckethead heeft ook een band eromheen. dus solo artiest my ass. Kijk een solo als bij november rain kan iedereen zich wel voor de geest halen. solo's van buckethead niet bepaald.
Jij begon over beroemde solo's enzo, maar het zijn beroemde nummers. En dat zijn wereldberoemde nummers die hij niet puur zelf heeft geschreven, volgens mij waren het toch met name andere leden die veel schreven. En in die nummers had hij dan ook een solo, maar zonder die solo waren die nummers even beroemd gebleven.
Mijn punt was dat je iemand die in een standaard band opstelling werkt niet kan vergelijken met een instrumentale solo gitarist. Natuurlijk wordt die nooit zo populair als een band, al is het alleen al omdat er geen zang is, dan haken mensen meteen al af vaak.
En euhm solo artiest is niet iemand die helemaal alleen bezig is, anders zou zelfs Justin Timberlake geen solo-artiest zijn.
Daarnaast is zijn muziek niet voor iedereen bedoeld, sommige genre's zijn exclusiever dan andere. :)



Maakt mij niet zoveel uit wat hij denkt dat hij is of wat ik daarvan denk of wat jij daarvan denkt. Hij is alleen niet rock 'n roll. Dat hij excentriek is dat weet ik ook wel.
Tja jij begon over rock gevoel en rock & roll in de discussie, ik vroeg me al af waarom je dat erbij haalde.

nevyn292
13 november 2007, 15:44
hmm, volgens mij noemde hier iemand buckethead smakeloos omdat het notenpoep was en omdat ie met een emmer op zn hoofd speelde :D

das natuurlijk wel heel erg leuk enzo, dat je zn gezicht niet kan zien, maar laten we even naar slash kijken:

grote hoed waaronder zn gezicht zit, en zelfs zonder hoed is zn gezicht niet te zien door al die sigarenrook en dat haar van hem.

en dan doen alsof je gitaar je geslachtsdeel is, is dat dan niet smakeloos over the top :D ? ook al iets wat je met miljoenen tegelijk ziet gebeuren

en hoe je slash en buckethead kan vergelijken?

ze spelen allebei les pauls :listen:


nee, proberen te vergelijken is leuk, en het is een goede discussie. maar fanboy spelen van slash helpt niet echt met meedragen aan de discussie, dalijk pleegt er eentje nog een aanslag omdat we hun 'god' hebben beledigd :o gebeurt steeds vaker tegenwoordig....

kassie
13 november 2007, 16:24
Goed, en daar gaan we weer. :D


Zet eens MTV op, elke keer als een artiest van imago verandert beweert men dat d'r voorgaande imago nep was en opgedrongen door de muziekindustrie maar ze nu wel gewoon zichzelf is. Je ziet zelf ook wel in hoe belachelijk en geloofwaardig het klinkt. Anti-helden zijn ook helden en verkopen nou eenmaal ook goed. ik vind eigenlijk alleen pink wel een echte antiheld. en voor mij een held whahaha. shakira vind ik ik ook wel oke. maar voor de rest moet ik van pop niet zo heel veel hebben eerlijk gezegd. Maar daar gaat deze discussie niet om.



Dit mag je ff uitleggen, waarom ben je een sell-out als je werk aanneemt als gitarist ? Of moet iedere muzikant puur eigen muziek maken ? Beetje belachelijk, vooral gezien de muziekindustrie tegenwoordig.
Slash heeft ook in nummers van Christina Aquilera (ofzo) gespeeld (live), of misschien playbackte hij wel weet ik niet meer zeker. niet bepaald hoor. In een nummer van Elan- Street Child. Verder nog bij Mickael Jackson op zijn Dangerous plaat. (o nee slash schrijft zelf niks he :D ) Slash blijft echter puur eigen muziek maken, en gaat niet in een coverband zitten. Kijk het blijft altijd nog buckethead die in de voetsporen moet treden van slash bij GNR.


Jij begon over beroemde solo's enzo, maar het zijn beroemde nummers. En dat zijn wereldberoemde nummers die hij niet puur zelf heeft geschreven, volgens mij waren het toch met name andere leden die veel schreven. Het was ook met name slash die veel geschreven heeft. hij heeft echter niet alles geschreven. De bijdrage van izzy wordt vaak onderschat. Alle solo's echter wel en veel liedjes komen ook van zijn hand, en daarbij ook nog veel teksten.


En in die nummers had hij dan ook een solo, maar zonder die solo waren die nummers even beroemd gebleven.Zonder die solo waren die nummers even beroemd gebleven? r u kiddin me? November rain zonder solo? Sweet child of mine? Paradise city? WAt waren al die nummers zonder de aparte slash solo's? Even beroemd? oh boy oh boy. Zeg speel jij eigenlijk wel gitaar?



Mijn punt was dat je iemand die in een standaard band opstelling werkt niet kan vergelijken met een instrumentale solo gitarist. Natuurlijk wordt die nooit zo populair als een band, al is het alleen al omdat er geen zang is, dan haken mensen meteen al af vaak.
En euhm solo artiest is niet iemand die helemaal alleen bezig is, anders zou zelfs Justin Timberlake geen solo-artiest zijn.
Daarnaast is zijn muziek niet voor iedereen bedoeld, sommige genre's zijn exclusiever dan andere. :) Nou mijn punt is dat je dat wel degelijk kan vergelijken. Je zegt dat slash zelf bijna niks schrijft. Das flauwekul. Zijn 2 snakepit albums waren zeker ook niet van zijn hand. Oke laten we buckethead vergelijken met Tommy Emmanuel. Die veegt ook de vloer aan met ons spookje hoor. Het maakt gewoon weinig uit.


Tja jij begon over rock gevoel en rock & roll in de discussie, ik vroeg me al af waarom je dat erbij haalde.
omdat het een duidelijk minpunt is voor buckethead.





BRING IT ON!!! Whahahahahahaha :seriousf:

Das Schaap
13 november 2007, 17:29
niet bepaald hoor. In een nummer van Elan- Street Child. Verder nog bij Mickael Jackson op zijn Dangerous plaat. (o nee slash schrijft zelf niks he :D ) Slash blijft echter puur eigen muziek maken, en gaat niet in een coverband zitten. Kijk het blijft altijd nog buckethead die in de voetsporen moet treden van slash bij GNR.
Wat is er mis met coverbands als ik vragen mag ? Daarnaast snap ik nog steeds het probleem niet van een gitarist die werk aanneemt. Buckethead heeft tig albums zelf uitgebracht dus creativiteit niks tekort. Even lekker cashen met een grote tour met veel publiciteit. Dat noem ik gewoon slim zijn in die wereld. Tja je kan ook eindigen als de zoveelste muzikant die alleen eigen werk wil doen en nooit doorbreekt en eindigt op z'n best als muziekleraar.
Slash heeft ook puur geluk gehad met GnR, maar dat zal je toch vast nooit willen geloven. :)




Het was ook met name slash die veel geschreven heeft. hij heeft echter niet alles geschreven. De bijdrage van izzy wordt vaak onderschat. Alle solo's echter wel en veel liedjes komen ook van zijn hand, en daarbij ook nog veel teksten.
Wat ik juist begreep was voornamelijk Izzy die veel schreef.


Zonder die solo waren die nummers even beroemd gebleven? r u kiddin me? November rain zonder solo? Sweet child of mine? Paradise city? WAt waren al die nummers zonder de aparte slash solo's? Even beroemd? oh boy oh boy. Zeg speel jij eigenlijk wel gitaar?
Man zo speciaal zijn die solo's nou ook weer niet zeg, Slash heeft niet bepaald een unieke stijl qua solo's om het maar even simpel te zeggen. Daarnaast als het nummer goed is, dan is het eerder een kunst om een solo echt te verkloten dan om een goed klinkende solo te spelen.
Izzy schreef voornamelijk de nummers en de meeste fans keken niet verder dan Axl, waarom denk je anders dat zoveel mensen nu alsnog naar die concerten gaan. Na weet ik hoeveel jaar vrijwel uit de media te zijn gaan ze weer touren en ze spelen vrolijk bij Mtv en touren er flink op los.
Blijkbaar missen mensen Slash toch niet....


Nou mijn punt is dat je dat wel degelijk kan vergelijken. Je zegt dat slash zelf bijna niks schrijft. Das flauwekul. Zijn 2 snakepit albums waren zeker ook niet van zijn hand. Oke laten we buckethead vergelijken met Tommy Emmanuel. Die veegt ook de vloer aan met ons spookje hoor. Het maakt gewoon weinig uit.
Ja laten we een solo-gitarist uit de fusion/country/rock/etc. hoek vergelijken met een akoestische gitarist heel logisch ja. Laten we gelijk Pavarotti met Tupac vergelijken als we het nog even wat extremer maken.

In welk opzicht veegt TE dan de vloer aan met Buckethead ? In welk opzicht kan je die 2 concreet vergelijken. Je vergelijkt Steve Vai toch ook niet met Joe Perry ?
Iemand die in een bandsituatie nummer schrijft met zang is sowieso direct anders bezig dan instrumentale muziek. Bij het 2e is het veel moeilijker mensen geboeid te houden, gezien er geen tekst is. Als je zang zou omzetten tot een melodie op een instrument zou je een ontzettend saaie melodie krijgen die erg herhaaldelijk is.

De enige vergelijking die je kan maken is op concrete zaken als techniek, snelheid en diversiteit. Fraseringen is een kwestie van smaak, gevoel is een kwestie van smaak, improvisatie is niet goed te meten of vergelijken en creativiteit is ook weer subjectief.
Op elk ander vlak verschilt er teveel om een gelijk beeld te maken.



omdat het een duidelijk minpunt is voor buckethead.

Dat is jouw mening. :)





BRING IT ON!!! Whahahahahahaha :seriousf:
Ok, Slash is een one-trick pony

robby-C.rock
13 november 2007, 19:30
wat doen we hier eigenlijk moeilijk...
er is maar 1 waarheid :satisfie: :lp: :hippie: :soul:

slash IS gewoon een betere gitarist, waar ik veel liever naar luister.

als je iemand (die er geen verstand van heeft of zich ermee bezig houdt) een stukje buckterhead solo laat horen, en 1 van slash, is het toch bijna altijd slash waar voor wordt gekozen

-geert-
13 november 2007, 19:43
Er is gewoon geen betere, ze zijn misschien wel beter in andere dingen zegmaar zijn totaal verschillende gitaristen eigelijk. Ik vind ze allebei geweldig. Misschien dat de "massa" slash beter vind, is misschen wat meer muziek wat veel mensen mooi vinden, (wat meer mainstream)geen idee, maar ik denk dat ook veel mensen (veel te) weinig van buckethead gehoord hebben.

Ik vind het beetje het oude appels met peren vergelijken, ze doen allebei hun ding en ik vind ze allebei geweldig!!!!

nevyn292
13 november 2007, 20:12
wat doen we hier eigenlijk moeilijk...
er is maar 1 waarheid :satisfie: :lp: :hippie: :soul:

slash IS gewoon een betere gitarist, waar ik veel liever naar luister.

als je iemand (die er geen verstand van heeft of zich ermee bezig houdt) een stukje buckterhead solo laat horen, en 1 van slash, is het toch bijna altijd slash waar voor wordt gekozen

ja, en als je bush en al gore naast elkaar houdt, word er ook volop voor bush gekozen, maar we kunnen nou niet echt zeggen dat de wereld daar beter van is geworden.

die mensen hadden er immers ook geen verstand van, en die hielden zich er ook totaal niet mee bezig.

oftewel: slash kan de pot op, tis out-dated, saai, iedere keer hetzelfde truukje in een ander format, ga jezelf ontwikkelen!

kassie
14 november 2007, 00:33
Wat is er mis met coverbands als ik vragen mag ? Daarnaast snap ik nog steeds het probleem niet van een gitarist die werk aanneemt. Buckethead heeft tig albums zelf uitgebracht dus creativiteit niks tekort. Even lekker cashen met een grote tour met veel publiciteit. Dat noem ik gewoon slim zijn in die wereld. Tja je kan ook eindigen als de zoveelste muzikant die alleen eigen werk wil doen en nooit doorbreekt en eindigt op z'n best als muziekleraar.
Slash heeft ook puur geluk gehad met GnR, maar dat zal je toch vast nooit willen geloven. :)



Wat ik juist begreep was voornamelijk Izzy die veel schreef.

Man zo speciaal zijn die solo's nou ook weer niet zeg, Slash heeft niet bepaald een unieke stijl qua solo's om het maar even simpel te zeggen. Daarnaast als het nummer goed is, dan is het eerder een kunst om een solo echt te verkloten dan om een goed klinkende solo te spelen.
Izzy schreef voornamelijk de nummers en de meeste fans keken niet verder dan Axl, waarom denk je anders dat zoveel mensen nu alsnog naar die concerten gaan. Na weet ik hoeveel jaar vrijwel uit de media te zijn gaan ze weer touren en ze spelen vrolijk bij Mtv en touren er flink op los.
Blijkbaar missen mensen Slash toch niet....

Ja laten we een solo-gitarist uit de fusion/country/rock/etc. hoek vergelijken met een akoestische gitarist heel logisch ja. Laten we gelijk Pavarotti met Tupac vergelijken als we het nog even wat extremer maken.

In welk opzicht veegt TE dan de vloer aan met Buckethead ? In welk opzicht kan je die 2 concreet vergelijken. Je vergelijkt Steve Vai toch ook niet met Joe Perry ?
Iemand die in een bandsituatie nummer schrijft met zang is sowieso direct anders bezig dan instrumentale muziek. Bij het 2e is het veel moeilijker mensen geboeid te houden, gezien er geen tekst is. Als je zang zou omzetten tot een melodie op een instrument zou je een ontzettend saaie melodie krijgen die erg herhaaldelijk is.

De enige vergelijking die je kan maken is op concrete zaken als techniek, snelheid en diversiteit. Fraseringen is een kwestie van smaak, gevoel is een kwestie van smaak, improvisatie is niet goed te meten of vergelijken en creativiteit is ook weer subjectief.
Op elk ander vlak verschilt er teveel om een gelijk beeld te maken.


Dat is jouw mening. :)




Ok, Slash is een one-trick pony

Nee ik ben het toch niet met je eens helaas. case closed

kassie
14 november 2007, 00:37
ja, en als je bush en al gore naast elkaar houdt, word er ook volop voor bush gekozen, maar we kunnen nou niet echt zeggen dat de wereld daar beter van is geworden.

die mensen hadden er immers ook geen verstand van, en die hielden zich er ook totaal niet mee bezig.

oftewel: slash kan de pot op, tis out-dated, saai, iedere keer hetzelfde truukje in een ander format, ga jezelf ontwikkelen!

praat niet poep. al gore had meer directe stemmen. bush had meer districten. volop voor bush kiezen my ass. ga jezelf ontwikkelen!

Kris Haex
14 november 2007, 01:34
Bwa, degene die het meeste noten poept is op zich nog niet de beste gitarist! Hoewel volgens mij Buckethead wel de betere is, maar niet omdat hij meer noten kan poepen dan Slash. Voor Guns 'n Roses was Slash echt wel de betere met zijn rauwe stijl. Hoewel ik vind dat Buckethead het ook netjes deed bij Guns 'n Roses. Slash kan als hij wil ook wel een aardig stukje snel spelen, en technisch. Maar het gaat meer om de feel bij Slash. Buckethead heeft natuurlijk ook feel, maar vult dat weer totaal anders in. En we zijn hier eigenlijk twee totaal verschillende gitaristen aan het vergelijken, en dat is heel moeilijk want niemand zal het echt eens raken. Het is ook een kwestie van smaak. Als ik Buckethead bezig zie moet ik toch echt toegeven dat hij geweldig kan spelen. ALs ik Slash bezig zie vind ik hem ook heel goed. Ze zijn elk goed in hun ding, want ze doen echt niet dezelfde dingen. Brian May is ook geweldig vind ik. Is die dan beter dan Buckethead, weer zo'n moeilijke vraag. Ze zijn allebei wel heel goed. Beetje zinloos. Gitaristen in dezelfde stijl zijn misschien makkelijker te vergelijken.

kassie
14 november 2007, 16:29
Bwa, degene die het meeste noten poept is op zich nog niet de beste gitarist! Hoewel volgens mij Buckethead wel de betere is, maar niet omdat hij meer noten kan poepen dan Slash. Voor Guns 'n Roses was Slash echt wel de betere met zijn rauwe stijl. Hoewel ik vind dat Buckethead het ook netjes deed bij Guns 'n Roses. Slash kan als hij wil ook wel een aardig stukje snel spelen, en technisch. Maar het gaat meer om de feel bij Slash. Buckethead heeft natuurlijk ook feel, maar vult dat weer totaal anders in. En we zijn hier eigenlijk twee totaal verschillende gitaristen aan het vergelijken, en dat is heel moeilijk want niemand zal het echt eens raken. Het is ook een kwestie van smaak. Als ik Buckethead bezig zie moet ik toch echt toegeven dat hij geweldig kan spelen. ALs ik Slash bezig zie vind ik hem ook heel goed. Ze zijn elk goed in hun ding, want ze doen echt niet dezelfde dingen. Brian May is ook geweldig vind ik. Is die dan beter dan Buckethead, weer zo'n moeilijke vraag. Ze zijn allebei wel heel goed. Beetje zinloos. Gitaristen in dezelfde stijl zijn misschien makkelijker te vergelijken.

ja vind ik wel een mooie conclusie. en brian may is idd een klasse apart. z'n hele setup alleen al.