PDA

View Full Version : Wetten voor popmuzikanten



Chris P. Bass
15 november 2002, 13:59
Ik las al die moppen bij de bassectie. Zelf heb ik samen met iemand wetten voor popmuzikanten geschreven.

Denk aan:

Een gitaar koop je op het uiterlijk. Als ie goed blijkt te spelen is het meegenomen.
Een bas heeft vier snaren.
Een versterker heeft buizen.
Een ES-335 is rood.
En dan gaat het over instrumenten, kleding, groupies, de dood, vervoer, etc.

Te vinden op http://www.boilersuit.nl onder ´wetten´.

Reacties een aanvullingen zijn natuurlijk welkom. Ze zijn al aangevuld door o.a. Boilersuit, Supersub, The Drift, etc.
mailen kan ook: c.p.dekker@oplanet.nl

Mac-F
15 november 2002, 16:26
Dus als je twee snaren breekt ben je bassist?
Da's een extra reden om een 7-snaar te kopen. Heb je in ieder geval een ruimere marge.

El Hefe
15 november 2002, 16:32
wat een poep wetten

Negative K3 fan
15 november 2002, 16:49
Ik ben het eens met de wetten op die es335 na, want blueburst of sunburst is ook erg geil :smile:

Marshallover
15 november 2002, 16:59
Een Marshall valvestate schijnt dus niet meer te bestaan?
Een 5,6 snarige bas schijnt niet meer te bestaan?
En dat een gitaar mooi moet zijn, oke, maar hij moet toch ook echt fantastisch spelen voordat ik er veel geld inpomp.

Lacrymosa
15 november 2002, 17:06
Valvestate Sux!!
Buizen (lees: Koch Multitone) Rules!!

CheerS!!

Bins
15 november 2002, 17:21
Volgens mij een poging tot humor?
8 voor de inzet, 2.5 voor de uitvoering.
*idols-jury stem* blijven oefenen jongens.

Ic3gl0vE
15 november 2002, 17:22
wet 1 is al bullshit :smile:

een gitaar hoort lekker te spelen en te klinken, als 'ie daarbij ook nog mooi is (grote kans dat het een Jackson is dus :wink:

Mithrandir
15 november 2002, 17:36
Ik sta volledig achter deze wetten. vind alleen dat er nog bij moet staan dat bassisten altijd homo's of vrouwen moeten zijn (vooral als deze met meer dan vier snaren en/of plectrum speelt) :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-11-15 17:37 ]</font>

El Hefe
15 november 2002, 17:55
dus alle punker zijn homo's

Mithrandir
15 november 2002, 17:58
Op 2002-11-15 17:55, schreef El Hefe:
dus alle punker zijn homo's


huh, dat zei ik toch niet......

El Hefe
15 november 2002, 18:13
nee maar die spelen op 4 snarige bassen:P, met plectrum :razz: toch?

Anders Destium
15 november 2002, 19:04
Gij zult de gitarist en drummer negeren wanneer deze door een conversatie danwel pingelen danwel dubbelbassen....dat wordt nooit zo op prijs gesteld is mijn ervaring :smile:

Gij zult een exploderende drummer moeten hebben
Gij zult als promotie een vleermuiskop afbijten
Gij zult sterven op uw 27e
Gij zult uw veters strikken alvorens on-stage te gaan
Gij zult de bassist zijn linkerschoen na elk concert uit de bus gooien
Gij zult gewond raken door te klooien met de pyrotechnics
Gij zult gewond raken door het lanceren en weer opvangen van de gitaar
Gij zult ervoor zorgen dat kinderen zelfmoord plegen en mensen uitmoorden in naam van jouw muziek

sweet
15 november 2002, 19:17
Kijk, deze beginnen er op te lijken...

Bas
15 november 2002, 19:18
Op 2002-11-15 16:59, schreef Marshallover:
Een Marshall valvestate schijnt dus niet meer te bestaan?
Een 5,6 snarige bas schijnt niet meer te bestaan?
En dat een gitaar mooi moet zijn, oke, maar hij moet toch ook echt fantastisch spelen voordat ik er veel geld inpomp.




Dude, je moet de humor er ff van inzien he, het is gewoon voor de fun of it.

PluueeR
15 november 2002, 19:26
Ik denk dat zij er de humor niet van inzien. Wel begrijpelijk als je een 7 snarige Ibanez/Jackson speelt over een Line6 ofzow. Of ze hebben een 5 of 6 snarige bas en poppen en slappen als een gek. Maar goed, het is ook voor de "POP" muzikant en niet voor een Punker/Nu-metal muzikant.

Negative K3 fan
15 november 2002, 19:32
Maar de gitaristen die 7 snarig over line6 versterktjes spelen zijn toch altijd de mietjes.

Anders Destium
15 november 2002, 19:43
~I get Confuzed, 7 snaar bassen :eek:

Als jullie nu in plaats van te blaten ZELF ook eens wat wetten zouden opschrijven zou dit ten goede komen aan de rechtsgeldigheid van jullie post ervoor....

Gij zult boven het podium moeten kunnen vliegen (Bon Jovi Style), zelfs bij een café gig
Gij zult strakke leggings dragen en het begrip haar met volume een andere dimensie geven
Gij zult bij het horen van kritiek enkel gesterkt worden in uw visie van Kunst en uw superioriteitscomplex
Gij zult niet vergeten het publiek in te kotsen
Gij zult weigeren handtekeningen uit te delen opdat deze meer waard worden
Gij zult bij een stroomstoring de avond redden door uit een ander, een humor-vaatje te tappen
Gij zult in uw eerste serieuze interview terloops opmerken dat u een hekel heeft aan artiesten die alleen spelen om het geld en beroemd te worden
Gij zult in uw tweede interview melden dat u ternouwenood tijd hebt gevonden voor dit interview vanwege de stroomversnelling waarin uw carriere is geraakt
Gij zult het liefst van het podium gedragen worden in plaats van er zelf af te zwalken
Gij zult als sessiemuzikant van Frans Bauer een Jem bespelen

Chris P. Bass
16 november 2002, 11:30
Leuke discussies, mensen. Natuurlijk is het een grap. Het moet alleen een volledig boekwerk worden, dus op naar http://www.boilersuit.nl, wetten aanklikken en reageren!

Kitaarhiero
17 november 2002, 14:08
De 10 geboden van de rockmuziek zoals ontvanegn door de leden van jezus wept (christelijke nu-metal band):

1. Thou shalt not Coveth
2. Thine Guitar must reside in a hard case, not in a soft ass bag
3. Thou shalt never attempt to prog rock below the age of 40
4. Thou shalt not go nuts with thine pedelboard (more than two pedals art the work of lucifer)
5. Thou shalt not have more than one nek on your guitar
6. Thou shalt not use a guitar synthesizer EVER!
7. Thy shalt not play stairway to heaven whilst in a music shop
8. Thou shalt not encourage drummers to solo
9. Thou shalt not pocket another's plectrums (every opportunity thou gets! Thou knowst who I'm Talking about!)
10. Thou shalt only listen to christian rock even thought it doth rocket poorly

Ik ben een geweldige ketter!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitaarhiero op 2002-11-17 14:08 ]</font>

Bas
17 november 2002, 16:02
Beetje beroerde wetten kitaar=) En 7 is gejat van wayne's world (legendarische film btw)

Kitaarhiero
17 november 2002, 19:10
Ik heb ze niet bedacht hoor...

Jezus wept heeft dat gedaan... maar dat zijn losers.