PDA

View Full Version : marshall jmp??



patricia
4 juni 2006, 21:23
kan ik die in mijn rack zetten als overdrive?
ik bedoel.....voor mijn lexicon mpx g2.......en in mijn mesa?
of klinkt dat niet.
ik zoek gewoon een lekkere scheur!
ik heb nu een boss ds1 maar die heeft het net niet.
dus......zou dit iets zijn?

alvast bedankt!!!
patricia

tnijland
4 juni 2006, 22:17
Hey Patricia,

Het is sowiso een heel goed idee om een preamp voor je Lexicon MPX G2 te zetten. Die JMP is gewoon een heel goed ding en absoluut value for money! Ik denk dat het mooiste zou zijn om dan ook je mesa combo te vervangen door een stereo eindtrap (van mesa natuurlijk:)). Zo'n MPX G2 hoort gewoon bij een mooie stereo setup....

succes!

patricia
4 juni 2006, 22:21
Hey Patricia,

Het is sowiso een heel goed idee om een preamp voor je Lexicon MPX G2 te zetten. Die JMP is gewoon een heel goed ding en absoluut value for money! Ik denk dat het mooiste zou zijn om dan ook je mesa combo te vervangen door een stereo eindtrap (van mesa natuurlijk:)). Zo'n MPX G2 hoort gewoon bij een mooie stereo setup....

succes!

bedankt !
hier kan ik wat mee.
alleen... mijn mesa eruit?nah liever niet.
ik ga eens een jmp uittesten.

trouwens....de mesa is niet de enige in de set-up...een fender ultra-chorus doet ook mee.:p

Chiel
4 juni 2006, 22:40
Forget the JMP. Probeer de MI Audio Crunchbox eens! Niet zomaar een distortionpedaal . . . .

Exitinside
6 juni 2006, 01:56
kan ik die in mijn rack zetten als overdrive?
ik bedoel.....voor mijn lexicon mpx g2.......en in mijn mesa?
of klinkt dat niet.
ik zoek gewoon een lekkere scheur!
ik heb nu een boss ds1 maar die heeft het net niet.
dus......zou dit iets zijn?

alvast bedankt!!!
patricia


Ik heb zelf een jmp1 in de loop van een een gp100......klinkt erg goed.
In die gp100 zit de loop in de chain en je kan em plaatsen waar je wilt, zodat ik effecten voor en na de jmp1 zetten.

Scali
6 juni 2006, 13:10
Ik zou de JMP-1 als preamp gebruiken, en gewoon via de G2 in de eindversterker(s) prikken, ik heb in principe een hekel aan transistorpedaaltjes, zeker als boosters.
Ik wil ofwel een echte booster, die dus zelf geen diode-clipping of wat dan ook toevoegt, en alleen de buizen op hun donder geeft, ofwel alles transistor. De antieke Zoom driver is dan misschien wel wat. Of de Zoom Hyperlead.
Of de Line6 Ubermetal. Alledrie prima om Vai/Satriani-achtige lead-geluiden uit te halen.
Vai en Satriani gebruikten ook wel de DS-1, maar dan als booster voor hun Marshall-bakken. Als je die Marshall niet hebt, kun je met die DS-1 ook dat geluid niet echt krijgen.

Als je voor de JMP-1 gaat, zou ik overigens Chinese 12AX7A-buizen aanraden. Die gebruik ik zelf ook in mijn Marshall... Geven een heerlijk smooth geluid, dat stikt van de harmonischen... Helemaal wild, die krengen (maar verwacht niet veel van clean) :)

patricia
7 juni 2006, 23:10
bedankt scali!

nou wat ik wil proberen is: mijn gitaar in de jmp dan naar de g2 en dan naar mijn mesa en fender ultra-chorus.
dan kan ik mijn trapdoosje naar de zolder verhuizen.

Solidkick
7 juni 2006, 23:26
Lexicon houden, rest verkopen & een Legacy top aanschaffen. Klaar!
Toch?

patricia
7 juni 2006, 23:34
pardon?

rest verkopen? echt niet!!die mesa boogie gaat de deur niet meer uit.
het gaat erom dat ik mijn boss ds1 wil vervangen voor een betere scheur.

BeeJee
8 juni 2006, 01:32
Vai en co. gebruiken de DS-1 puur als booster. Wellicht kun je dat ook nog eens proberen: scheur van je mesa combineren met de ds-1. Ik gebruik zo ook af en toe een ds-1. 'gain' relatief laag houden en 'level' hoog. Fine-tunen met de 'tone'. Kun je leuke sounds mee maken!

Kaboemba
8 juni 2006, 12:29
Ik heb verscillende buizen preamp gehad, jmp1, h&k access, Carvin quad, en daarvan vond ik de jmp1 veruit de slechtste.

Scali
8 juni 2006, 12:33
In welk(e) opzicht(en) vond je hem het slechtst dan?
En op welke manier(en) had je em aangesloten/gebruikt?

richard72
9 juni 2006, 11:25
Ik heb zo'n twaalf jaar met JMP-1 gespeeld (via 2x50Watt naar cabinet) en kon er altijd goed mee overweg! Zeker de oversturing is geweldig (ieder z'n smaak natuurlijk). Maar vanwege het mindere cleane geluid ben ik toch maar overgestapt op KOCH. Maar de JMP-1 blijft een goed apparaat. :)

marc_o
20 juni 2006, 14:41
Absoluut een erg goede pre-amp voor z'n geld. Clean is inderdaad niet je van het, maar wie koopt er nu een marshall voor de cleane sounds?

Ik vond 'm wel snel minder worden toen ik er een effectprocessor in de loop bijzette, dynamiek ging er snel uit en klonk het best als je er een pedaaltje voor hing of helemaal niks.
OD-1 is gewoon echt een dikke brulsound....heerlijk!

ruezzz
20 juni 2006, 15:02
Ik heb een JMP-1 in een loopswitcher voor mijn AC-30 en gebruik em voor high-gain stuff. (Om de AC-30 iets multifunctioneler te maken).
De AC-30 staat vrij clean (master voluit).
Clean: zonder iets ervoor, Overdrive: T-Rex Alberta, Distortion: Boss SD-1, High Gain: JMP-1.
Werkt prima!

vinni
22 juni 2006, 22:09
Heb zelf de JMP1 een tijdje als preamp gebruikt.
Wat een bagger......

En waarom zou je een JMP1 nemen als er pedalen zijn
die daar veeeeel beter in zijn!

Mijn advies....niet doen!

Advies :
Fulltone OCD of de MI Audio Crunchbox

Vinni

Scali
22 juni 2006, 22:10
maar wie koopt er nu een marshall voor de cleane sounds?

...
...
...

:)

vinni
22 juni 2006, 22:43
+1000 :seriousf:

Vinni

ruezzz
23 juni 2006, 01:37
Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Ik heb behoorlijk wat spul gehad (en heb nog...) - ik kan nou niet zeggen dat de JMP-1 een baggerapparaat is...

Ik heb ook de Crunchbox, die is inderdaad te gek.
Maar als je beide als 'pedaal' zou beschouwen/gebruiken, weet ik zo net nog niet wat beter klinkt (als distortion op mijn VOX).

En om een OCD en/of de Crunchbox in een adem als advies te noemen snap ik in deze context ook niet helemaal: het zijn compleet verschillende pedalen (OCD=boost / MI Crunchbox=distortion)...

Als vervanger voor de DS-1 is de Crunchbox een goed optie, zeker even testen!

paulusdeBKB
23 juni 2006, 04:11
Hoi Patries,

De JMP-1 is tweedehands niet zo duur, dus je loopt weinig risico met uitproberen: bevalt hij niet dan kan je hem wrs. zonder verlies weer doorverkopen.

Je kunt ook naar andere preamps kijken, de rijtjes namen zijn wel bekend neem ik aan? Let wel op dat je een JMP1 eigenlijk alleen voor de scheur koopt. Clean is er niet zo gek veel aan (vind ik, smaken verschillen). Als je het bij 1 preamp wilt houden dan zou ik op zoek gaan naar een bak waar zowel clean als overstuurd goed voor elkaar zijn.

vinni
23 juni 2006, 09:50
Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Ik heb behoorlijk wat spul gehad (en heb nog...) - ik kan nou niet zeggen dat de JMP-1 een baggerapparaat is...

Ik heb ook de Crunchbox, die is inderdaad te gek.
Maar als je beide als 'pedaal' zou beschouwen/gebruiken, weet ik zo net nog niet wat beter klinkt (als distortion op mijn VOX).

En om een OCD en/of de Crunchbox in een adem als advies te noemen snap ik in deze context ook niet helemaal: het zijn compleet verschillende pedalen (OCD=boost / MI Crunchbox=distortion)...

Als vervanger voor de DS-1 is de Crunchbox een goed optie, zeker even testen!

Heb een tijdje de OCD gebruikt....is inderdaad als boost te gebruiken...
maar zeker ook als overdrive....sterker nog....een hele goeie transparante dynamische overdrive!.....en ik heb er al wat gehad/geprobeerd.

Vinni

marc_o
23 juni 2006, 09:57
Ik weet het nog niet hoor Vinni,

Heb de OCD nu best vaak gehoord en heb de jmp 1 een jaar of 3 live gebruikt, en okay, dat was puur voor de drive en bulder (kwam vast ook door de 300 watt eindtrap), maar de OCD legt het wel af hoor. Ik moet zeggen nog geen MI-Audio-crunch te hebben gehoord, dus daarvan weet ik niets.

Verder is het ook maar wat je verwacht natuurlijk....op de meeting vond ik de OCD niet zo goed als de hotcake, terwijl jij dit juist andersom vindt, als ik het me goed herinner...


Wat ik hier feitelijk nooit zie en hoor is Okko, die naar mijn mening toch echt wel goede pedalen maakt...

tnijland
23 juni 2006, 23:57
On topic: De Marshall JMP-1 is gewoon een enorme goede preamp die voor relatief weinig geld een matig clean, een gewoon briljant lead1 (strak dynamisch) en een redelijk goed lead2 (geschikt voor solos) levert inclusief midi. Ik heb hem zelf een tijdje gehad voordat ik een Triaxis heb gekocht en mijn (gitaar)maat speelt er al jaren mee en hij heeft bij zijn optredens toch wel een heel goed geluid. Probleemloos ding en niet duur....

Ik denk wel dat het een typisch jaren '80 geluid is en als je veel Anouk etc speelt kun je imo ook beter wat anders kopen. Als je veel Vai muziek speelt (Patricia?) weet ik overigens niet of een JMP het apparaat voor jou is omdat Vai een veel meer compressed geluid heeft (gebruik van Carvin amps) terwijl een Marshall versterker toch een recht-toe rech-aan dynamisch geluid heeft. (Het Vai geluid wordt dus voornamelijk benaderd door effectapparaten zoals Morley Bad Horsie, Harmonizers en speciale distortion pedalen zoals de Boss DS-1 & Ibanez Tube Screamer). De Boss DS-1 is dus ook een mooie basis voor De Vai sound (samen met die tijdloze unieke super geweldige JEM gitaar natuurlijk:)).

Scali
24 juni 2006, 00:26
Ik haal Vai-sounds uit Zoom spul.
Ze hebben al sinds jaar en dag de 'lead driver' distortion.
Volgens mij is die z'n leven begonnen in hun 5000 stompbox.
Ik had hem op m'n Zoom 505, op m'n Zoom 8080, en nu in m'n Zoom G9.2tt (nu heet ie ExtremeDistortion... of is het de Z Stack? Beiden lijken erg op elkaar). En hij is ook in stompbox-vorm nog te koop, in de HyperLead.
Allemaal een heel 'smooth' geluid, met enorm veel gain, gillende flageoletten en een uitstekende definitie. Koppel dat aan een heerlijke 'fingerfeel', en je hebt een ideaal geluid om virtuoos te shredden a la Vai.
M'n Marshall is niet zo smooth, wat 'stekeliger'. Doet meer denken aan Satriani (die overigens ook de DS-1 gebruikt, maar dan dus over Marshalls of Peaveys, en dan is het niet het Vai-geluid...). Ik weet nog steeds niet welke van de twee ik nou mooier vind. Het 'Satriani'-geluid heeft als voordeel dat het enorm veel detail heeft, en daardoor ook bij het terugdraaien van het volume perfect bruikbare crunch of clean-geluidjes produceert.
Het 'Vai'-geluid werkt alleen met lekker veel gain. Aan de andere kant zijn al mijn Zooms multieffecten, dus een ander geluid is maar een druk op de knop verwijderd.

Hier is een opname van de Zoom 8080 van een tijdje terug: http://scali.eu.org/~bohemiq/For%20The%20Love%20Of%20God.mp3
Ik benader hier een beetje het geluid van de live-versie van de G3-DVD.
Let niet op het spel, het is niet echt goed ingestudeerd :)
Ik speel op een Ibanez RG570CT, met elzen body en esdoorn top. Komt redelijk in de buurt van de Jem7V (ook elzen).

morris
24 juni 2006, 01:46
Ik haal Vai-sounds uit Zoom spul.
Ze hebben al sinds jaar en dag de 'lead driver' distortion.
Volgens mij is die z'n leven begonnen in hun 5000 stompbox.
Ik had hem op m'n Zoom 505, op m'n Zoom 8080, en nu in m'n Zoom G9.2tt (nu heet ie ExtremeDistortion... of is het de Z Stack? Beiden lijken erg op elkaar). En hij is ook in stompbox-vorm nog te koop, in de HyperLead.
Allemaal een heel 'smooth' geluid, met enorm veel gain, gillende flageoletten en een uitstekende definitie. Koppel dat aan een heerlijke 'fingerfeel', en je hebt een ideaal geluid om virtuoos te shredden a la Vai.
M'n Marshall is niet zo smooth, wat 'stekeliger'. Doet meer denken aan Satriani (die overigens ook de DS-1 gebruikt, maar dan dus over Marshalls of Peaveys, en dan is het niet het Vai-geluid...). Ik weet nog steeds niet welke van de twee ik nou mooier vind. Het 'Satriani'-geluid heeft als voordeel dat het enorm veel detail heeft, en daardoor ook bij het terugdraaien van het volume perfect bruikbare crunch of clean-geluidjes produceert.
Het 'Vai'-geluid werkt alleen met lekker veel gain. Aan de andere kant zijn al mijn Zooms multieffecten, dus een ander geluid is maar een druk op de knop verwijderd.

Hier is een opname van de Zoom 8080 van een tijdje terug: http://scali.eu.org/~bohemiq/For%20The%20Love%20Of%20God.mp3 (http://scali.eu.org/%7Ebohemiq/For%20The%20Love%20Of%20God.mp3)
Ik benader hier een beetje het geluid van de live-versie van de G3-DVD.
Let niet op het spel, het is niet echt goed ingestudeerd :)
Ik speel op een Ibanez RG570CT, met elzen body en esdoorn top. Komt redelijk in de buurt van de Jem7V (ook elzen).

Klinkt goed Scali! Je hebt een goede toon, feel en een lekkere timing! En dat allemaal uit een zoom....

Morris

BeeJee
24 juni 2006, 13:16
He Morris, er is helemaal niks mis (meer) met Zoom! Check de nieuwe G9.2tt maar eens. Ik heb ff een paar vlug in elkaar gedraaide test soundjes online staan van toen ik hem net had. Is allemaal direct via USB opgenomen. Met name in de mid- en low gain sounds is ie beter dan alle andere modelers die ik tot nu toe gehoord/bespeeld heb. Voelt veel dynamischer aan, veel meer als een echte amp. Je kunt bij crunchsounds ook echt goed je gain en volume beinvloeden met je volumeknop of picking-intensiteit, de 'feel' en respons komt dan dichter bij een echte amp dan ik ooit gehoord heb. Luister hier maar ff (http://members.home.nl/b.janssen01/).

p.s. Scali, waar heb je die backing van for the love of god vandaan? Die wil ik ook hebben :rockon:

Scali
24 juni 2006, 13:36
He Morris, er is helemaal niks mis (meer) met Zoom!

Vroeger was er ook niks mis met Zoom. De 8080 was destijds echt een topper. En ook hun rack-modellen (9030 en 9050) waren heel goed (vergeleken met generatiegenoten van oa Boss en Digitech). Zoom was alleen de eerste die hele goedkope en kleine multifx ging maken (de 505). Volgens mij heeft ze dat nogal een slechte naam bezorgd. Behringer heeft een beetje hetzelfde probleem. Ze hebben een hoop hele goedkope producten voor de beginnende gitarist (die op zich qua prijs/prestatie zeker niet slecht zijn, maar natuurlijk niet te vergelijken zijn met high-end spul). Daarnaast hebben ze ook wel wat producten die gewoon heel goed zijn... maarja, omdat er Behringer op staat, neemt men het bij voorbaat niet serieus.


p.s. Scali, waar heb je die backing van for the love of god vandaan? Die wil ik ook hebben :rockon:

Volgens mij was dit hem:
http://www.guitarbt.com/download.php?cat=Steve Vai&file=Steve Vai - For the Love of God&ext=mp3

caught in the balance
5 juli 2006, 01:39
hallo patricia
ben je er al uit wat je wil met je set up
die jmp klinkt best goed,
maar je vergeet een ding elke preamp klinkt in elk ander versterker weer anders,en vergeet deze jongens spelen allemaal met een drie kanalen set up
dat wil zeggen je dry sound wordt versterkt en je effect kanalen
daarom blijft hun geluid op de buhne altijd overeind staan mits je genoeg kanalen hebt op de mengtafel
ik speel al 20 jaar zo en eenmaal zo'n set up gebruiken wil je niet meer anders
mocht hier wat vragen over hebben over hoe je dit kunt doen
zou je eigen set up moeten beschrijven dan zal ik je wat meer hierover adviseren als je dit wilt
met effect over je main amp verdwijnt je eigenlijke karakter van je geluid
als je tevreden ebnt over je dry sound dna wordt het alleen maar verrijkt met effecten en niet anders om
laat maar wat horen als je interesse hebt
rock on

patricia
5 juli 2006, 09:28
hoi caught,
bedankt voor de aangeboden hulp!!
ik ben eruit.
mijn setup is....morley little alligator>morley badhorsie>tc electronics g-system>> mesa boogie nomad55>>marshall vs265.
voor de nodige scheur gebruik ik de amps....ik ga nog op zoek naar een trapdoos die dat ook kan.
patricia