PDA

View Full Version : Cort Evl Z6



FNaRK
4 juni 2006, 21:09
iemand bekend met deze Cort, of Cort in het algemeen ?

http://www.cort.co.kr/DataBank/product/model/EVL/zoom/EVL-Z6.jpg

CONSTRUCTIONSet-inBODYAlderNECKMaple 3pc, Modern 'C' ShapeNECK WIDTH1F : 43mm / 24F : 56mmNECK THICKNESS1F : 21mm / 12F : 23mmFINGERBOARD
Ebony, 12" Radius(305mm)FRET
22 / Jumbo (2.9mm)INLAY
EVL Custom Inlay w/ Pentagon CirclesTUNER
Die castSCALE24 3/4" (629mm)NUTGraphiteBRIDGETonePros Lic. Locking bridge (C-TPFP) w /string thru bodyPICKUPEMG 81/60 (H-H)CONTROL2vol, 1tone, 3way togglePICKUP SWITCHING3-Position
Position1 : Neck
Position2 : Neck & Bridge
Position3 : BridgeHARDWAREDBNS (Dark Black Nickel Satin)UNIQUE FEATUREMetal Coffin Truss Rod Cover
Pentagon Knobs w/O-ringsSTRINGD'addario EXL110(046-010)COLORBKMS (Black Metallic Satin)LEFTYN/ACASEOptional


En waar vind ik Cort gitaren in Nederland ? (duitsland wellicht?)

Fumi SG
4 juni 2006, 21:45
Deze gitaar ken ik niet maar Cort staat over het algemeen goed bekend, zeker voor het geld! Ik heb laatst een Cort S2900 (of 2800??) getest en ik was aangenaam verrast. Natuurlijk is dat een totaal andere gitaar dan deze maar de afwerking en de bespeelbaarheid waren erg goed, toen ik naar het prijskaartje keek moest ik nog een keer kijken. De gebruikte onderdelen zijn ook van goede kwaliteit. Het model dat ik getest heb had SD pickups, Wilkinson trem en locking-tuners van ik geloof Gotoh. En als laatste, een ongeloofelijk geile quilted maple top!;)

EDIT: Ik heb die Cort toen bij Vriese in Doetinchem getest, er hing er nog een. Echter niet dit model.

Speeddemon
4 juni 2006, 21:57
Fumi's geteste Cort (zelfde TYPE, niet dezelfde gitaar) staat te koop in m'n sig.

Niet eens 'mere' Gotoh, maar Sperzel locking tuners, vriend! :cooler:

cobbe007
4 juni 2006, 22:30
Ik heb een cort Les Paul model, die ik nog steeds heb, waar ik zeer tevreden over ben. Ik heb wel enkele aanpassingen gedaan zoals andere stemknoppen, nieuwe potmeters en andere elementen. Nu heb ik een zeer degelijke gitaar voor een eerlijke prijs.
Ik had ook een cort MGM-1 maar deze heb ik verkocht daar het niet echt m'n ding was, alshoewel de functie om je humbuckers te splitten naar single-coil wel een aardig geluid leverde.

Je moet natuurlijk prijs/kwaliteit bekijken maar daar zit Cort wel goed. Mits een paar aanpassingen, zoals vermeld, krijg je een zeer degelijke gitaar die je gerust een vele jaren plezier zal geven.

ReinoutV
5 juni 2006, 12:18
Ik heb een redelijk aantal gitaren van Cort (NTL20-F, CL-1500) en gehad (LCS-1). Prima gitaren, zeker voor het geld! De evl-z4 hangt op het moment in Guitar Center Wierden, ze hebben daar heel veel gitaren van Cort, en terecht!

MetalPunk
5 juni 2006, 13:16
Ze hebben hem hangen bij Dirk Witte in a'dam, zelf getest en een super gitaar. Ik twijfelde tussen deze en een ltd ec-400. Toch voor de ec gegaan omdat die wat zwaarder klinkt, mede door de mahony body en de emg-60 in de neck ipv de 85 bij de cort. Gewoon uittesten, de cort is heel gruwelijk, vooral door die uber inlays in de hals!

FNaRK
15 augustus 2006, 17:04
klein bumpje ... aangezien ik toch wellicht maar 'es ga kijken :cooler:
Iemand nog suggesties waar ' ie op voorraad is...Dirk Witte heeft ' em in ieder geval op de website staan....




damn, ik begin 'm steeds geiler te vinden ..... en lekker ook met EMG's erin ....

AART
15 augustus 2006, 17:41
ding ziet er idd goed uit.

Gitaro
15 augustus 2006, 17:44
Ze zullen heus geen echte EMGs in brandhoud steken :)

FNaRK
15 augustus 2006, 18:03
Ze zullen heus geen echte EMGs in brandhoud steken :)

en met deze zinvolle bijdrage bedoel je ......:???:

Gitaro
15 augustus 2006, 18:46
Dat gitaren waar standaard EMGs in zitten in principe nooit een miskoop zijn? :/

FNaRK
15 augustus 2006, 18:58
ok 8-)


weet je ook toevallig nog verkoopadressen ?

Gitaro
15 augustus 2006, 20:05
Ik zou zeker bij Dirk Witte gaan kijken, zelfs alle Duitse sites die ik kan vinden hebben hem niet voor €579 :o Nette prijs, denk ik :D

FNaRK
16 augustus 2006, 08:34
i know ....

heb ook al iemand in Amsterdam op pad gestuurd 8-)

hoofd
18 augustus 2006, 12:37
Ik vind het maar een stinkende kutgitaar...

Harry
18 augustus 2006, 12:39
wacht maar tot Fnark er mee aan de slag is geweest

hoofd
18 augustus 2006, 12:43
wacht maar tot Fnark er mee aan de slag is geweest

Dan moet 'ie 'm eerst zien te krijgen! :seriousf:



(de gitaar staat nu dus bij mij thuis ;))

FNaRK
18 augustus 2006, 12:44
Ik vind het maar een stinkende kutgitaar...

:seriousf:
voor degene die net inschakelen:
Yasser heeft dus net deze gitaar voor mij gekocht .... op de meeting (kut, moet ik er dus toch heen) zal ' ie overhandigd worden...

:rockon: EVIL :rockon:

Harry
18 augustus 2006, 12:50
Dan moet 'ie 'm eerst zien te krijgen! :seriousf:



(de gitaar staat nu dus bij mij thuis ;))


ah zo.... wat heb je er ondertussen mee uitgevreten dan?

Kaïn
18 augustus 2006, 13:45
Yeah man. Review! Hoe is dat ding?

FNaRK
18 augustus 2006, 18:36
de kwelling .....

weten dat jouw gloednieuwe gitaar bij zo'n allochtone medegitarist thuis staat
:nervous:

Hey Hoofd .....
waag het niet mijn gitaar te bevuilen !!

http://www.daltoninternational.co.nz/peglove.jpg

(heb je 'm nou al geprobeerd ??)

schizo910
18 augustus 2006, 18:38
Yasser heeft mijn gitaren wel eens in z'n klauwen gehad. Ik zweer je dat die gitaren nog stinken...

Anders Destium
18 augustus 2006, 19:15
Alvast gefeliciteerd!

glacius
18 augustus 2006, 19:16
gefeliciteerd ! maar ik vind het geen mooie gitaar

FNaRK
18 augustus 2006, 19:33
who cares :hippie:

hoofd
19 augustus 2006, 00:48
(heb je 'm nou al geprobeerd ??)

Ik heb 'm geprobeerd, maar ik kan er geen lekker jazz of bluesgeluidje uit krijgen!!


:seriousf:


Hij's behoorlijk bruut, best wel wennen als je voornamelijk een laffe semi-hollow bent gewend ;)
Ik zal 'm morgen even wat uitbundiger testen, en ff kijken of ik een paar fragmentjes kan uppen... Ik heb helaas geen digicam, anders had ik wel wat foto's gemaakt van de gitaar na de refinish..

iwamoto
28 augustus 2006, 00:09
eej lullo, je hebt m :D

hoofd
28 augustus 2006, 00:26
eej lullo, je hebt m :D



Psst.. Dat denkt 'ie alleen maar, ik heb 'm een papiermaché kopie gegeven ;)

bert k
28 augustus 2006, 13:07
Daar zijn die dingen toch altijd al van gemaakt?