PDA

View Full Version : Damagecontrol



Thom TK
4 juni 2006, 21:01
Ik zie wel eens advertenties van mensen die hun pedaal willen verkopen, van het merk Damagecontrol.
Bijvoorbeeld de Womanizer en de Demonizer; heeft er iemand hier deze dingen nog uitgetest, of kan er wat over vertellen?
Ik heb nog nooit deze namen voorbij zien komen hier geloof ik.

edit: kut, verkeerd forum.

Jeroenvanhulsteijn
8 juni 2006, 22:16
Ik heb nu dus zo'n womanizer in huis. Net snel even getest. Klinkt warm. Maar ik vind het moeilijk om hem neutraal in te stellen. Heb ook niet het idee dattie heel erg neutraal is. Enfin, met de uitgebreide eq mogelijkheden moet het toch lukken om hem neutraal in te stellen.

Zit ook een compressie functie op. Die is niet schakelbaar en ik heb het vermoeden dat je deze functie ook niet helemaal kunt wegdraaien. De knop is echt een level knop geloof ik en niet een blend knop. Nuja...wellicht staat dat ook wel in de handleiding. Enfn, je "hoort" ook op minimaal nivo de compressie functie werken.

Is toch wel heel dynamisch, ondanks die compressie functie. Reageert lekker op de volume knop. Voor akkoordenwerk met een randje is het prima. Maar voor wat steviger werk vind ik het nog niet echt overtuigend. Maar dat komt denk ik voornamelijk door mijn versterker. Het lijkt wel of die geen distortions accepteert.

Nog niet door de computer geprobeerd.

Al met als krijg ik het vermoeden dat het pedaal uitstekend geschikt is als booster en voor solo's. Voor akkoordenwerk vind ik het echter niet zo geschikt op mijn versterker. Maar dat ligt ook aan mijn versterker.

Of het z'n geld waard is? Deze is 2e hands, en dan heb ik het er nog wel voor over. Maar nieuw zou ik hem niet kopen. Zou ik mss toch eerder kijken naar een 2e hands Pedaltone of Hotbox/Dirtbox. Of als je ook recording wil doen, dan gewoon voor de Tonelab ofzo gaan.