PDA

View Full Version : Wetten voor popmuzikanten.



Chris P. Bass
15 november 2002, 13:53
Ik las al die moppen hier. Zelf heb ik samen met iemand wetten voor popmuzikanten geschreven.

Denk aan:

Een gitaar koop je op het uiterlijk. Als ie goed blijkt te spelen is het meegenomen.
Een bas heeft vier snaren.
Een versterker heeft buizen.
Een ES-335 is rood.
En dan gaat het over instrumenten, kleding, groupies, de dood, vervoer, etc.

Te vinden op http://www.boilersuit.nl onder ´wetten´.

Reacties een aanvullingen zijn natuurlijk welkom. Ze zijn al aangevuld door o.a. Boilersuit, Supersub, The Drift, etc.
mailen ka ook: c.p.dekker@oplanet.nl

funkalot
15 november 2002, 14:04
Een band drinkt Heineken bier.
Slappen en poppen is uit den boze.
(Bas-)gitaren hebben frets!!!
Een bassist gebruikt geen effecten.
Een keyboard speler heeft bij voorkeur een studentikoos en/of oubollig uiterlijk (bril).

voor wie nog meer van deze absolute bullshit wil weten moet er even gaan kijken ja. Waarschijnlijk is het bedoeld om te lachen, maar de humor ontgaat mij volledig...

(domme rock n roll)

basswasp
15 november 2002, 15:29
Niet grappig: bassisten mogen niet slappen/poppen en ook geen effecten gebruiken... Een Ampeg versterker gebruiken is dan weer wél toegestaan :S

Addixx_
15 november 2002, 17:25
hm... zeker door 'n gitarist geschreven

PluueeR
15 november 2002, 19:07
Nee hoor door een Bassist die de "onzin" niet nodig heeft. Bedoel effecten voor een bas ????? Ik vind het helemaal niks maar goed.

basswasp
15 november 2002, 19:17
Effecten met bas hangt zwaar van het nummer af... Als je blues/rock speelt, heb je ze bijvoorbeeld niet nodig...

sash
15 november 2002, 19:29
jongens, chris heeft het hier over wetten voor POP muzikanten. Popmuzikanten zijn meestal van die di-rect en kane mannetjes die er niets van af weten, dus kopen ze een gitaar op uiterlijk :smile:

basswasp
16 november 2002, 07:51
Zo lijkt 't soms wel ja... of van die 'met een strat zit je altijd goed'-figueren. Versterker is hetzelfde verhaal: gitaar = marshall, bas = ampeg

Chris P. Bass
16 november 2002, 11:33
Het is grappig bedoelt.

Ik ben bassist.

Geen Ampeg (Vox AC-50's)

Geen Precision (maar diverse Gibson's en Ric's)

Er staat duidelijk boven dat we een hekel hebben aan bands als Kane en deze niet serieus nemen. Kane speelt een popgroepje, maar is het niet.

flearulez
16 november 2002, 17:07
een mat van me heeft ook een AM. strat gekocht en niet door het imago van de gitaar maar voor de sound.
Niet zo generaliseren
Alle marokanen zijn dieven , nee!
er zitten ook oplichters tussen!!!!

AllodoX
16 november 2002, 17:36
** zet het nummer " kut marokkanen " op **

basswasp
16 november 2002, 17:42
Generaliseren? Ik?

ik zei alleen dat sommige mensen... :sad:

PluueeR
16 november 2002, 18:59
Och Nederland is nu eenmaal het land van de wansmaak, tjek al die bandjes maar eens waarbij op een Stratocaster wordt gespeeld..... is een goede gitaar hoor... maar dan moet je wel een "echt" hebben.

Maar goed ik vind de wetten grappig, maar dat zal wel komen omdat ik er wel aan voldoe :smile:

moretel
16 november 2002, 23:00
maar dan moet je wel een "echt" hebben.

of gewoon goed kunnen spelen, dan maakt het niet zoveel uit.

Laus
24 november 2002, 21:21
moet toch eerlijk bekennen dat ik voor een bas het uiterlijk minstens net zo belangrijk vind als de rest. Ik ga iig niet met een standaard Fender op een podium staan.

Het definitieve geluid bepaalt toch je amp/speaker. En een verotte bas kun je met een paar losse elementen altijd wel schappelijk laten klinken.