PDA

View Full Version : Zotte vakantieplannen...



sandman4justice
4 juni 2006, 18:54
Welnu, ik vermoed dat de kogel door de kerk is. Vanaf de examens gedaan zijn probeer ik mijn Ibanez RG 1550, mijn peavey xxl combo en men podxt te verpatsen... Ik heb toch nog een Strat op overschot die mijn ibanez uitgeconcurreerd heeft, en men pod gebruik ik alleen maar voor de delays en opname op pc. Met de opbrengt daarvan koop ik mij een buizenversterker. Nu is mijn vraag, wat zou elk van die spullen die ik nu heb, moeten opbrengen 2dehands.(ze staan allemaal nog onder garantie). En welke amps raden jullie mij aan.

Ik ben op zoek naar een warme bluesy amp die heel goed reageert op dynamiek; bvb lekker opcleant bij zachte stukken, maar ook stevig wat bite heeft. Moet ook stevige rock-distortion uit te halen zijn. De amp moet ook lekker werken met pedaaltjes, en niet te hoog in wattage zijn, de occasionele jamsessie moet kunnen, maar nog geen monsteroptredens in het verschiet Ikzelf dacht aan een 2dehandse cornford hurricane of harlequin, maar dat is niet echt gebaseerd op de specificaties. De soundsamples made me fall in love; wat eigenlijk niet zo goed is.

Wormaap
4 juni 2006, 19:01
Dus jij vindt dat je bij een amp moet kijken naar specificaties, en niet moet luisteren?

Idioot ;)

Juist bij dingen als gitaren en amps moet je puur op je gehoor en gevoel afgaan, specificaties zijn leuk, maar je oren geven de doorslag. Of je iets mooi vindt klinken heeft geen zak met specs te maken :P

hoofd
4 juni 2006, 19:30
Och, je kan best gewoon een amp kopen puur op specificaties hoor, heb ik ook gedaan. Ik had ongeveer hetzelfde als sandman4justice in m'n hoofd aan specs, en zag die specs terug in de Brunetti Maranello die ik van Ieme kon overnemen. Meteen gedaan, daarvoor had ik nog niet eens (bewust) over een buizenbak gespeeld, laat staan dat ik die Maranello had uitgeprobeerd. Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad.

TS> zo te horen wil je gewoon een kleine buizencombo, er zijn verschillende topics geweest waar ze de populairste werden genoemd, moet je maar 's naar zoeken.

sandman4justice
4 juni 2006, 19:35
Dus jij vindt dat je bij een amp moet kijken naar specificaties, en niet moet luisteren?

Idioot ;)

Juist bij dingen als gitaren en amps moet je puur op je gehoor en gevoel afgaan, specificaties zijn leuk, maar je oren geven de doorslag. Of je iets mooi vindt klinken heeft geen zak met specs te maken :P
Bedoel hier eerder mee dat online soundsamples niet persé klinken als in het echt, ~opnametechnieken

Wormaap
4 juni 2006, 19:36
Ahh, OK. Dan begreep ik je verkeerd :P
Al zijn online samples wel een beeld van hoe een amp kán klinken, mits goed gebruikt :)

Negative K3 fan
4 juni 2006, 19:37
op specs kopen is beter dan op clips kopen, clips zeggen vaak helemaal neits, tenzij je vergelijkende hebt met referentiekaders.....

als ik jou was zou ik nu de grotere gitaar/ampwinkels op gaan zoeken: musik produktiv, beyers, vd haar en jukebox en daar heel veel uitproberen, je krijgt dan al snel een idee dat bepaalde amps wel voor je werken en bepaalde juist weer niet. Wil kje trouwens een combo of stack?

sandman4justice
4 juni 2006, 20:10
Een combo..10 tekens

BLOK182
4 juni 2006, 20:51
Verschillende amps testen lijkt me toch wel redelijk essentieel. Je kan van tevoren toch wel een soort selectie maken dmv specificaties, prijzen en clips, maar het kan zijn dat bepaalde amps echt niet bij je lijken te passen. Zo kan ik met de ene amp super overweg (VHT) en met de ander stond ik me kapot te werken voor een matig resultaat (H&K).

future2future
4 juni 2006, 20:57
Het is goed om een voorselectie te maken op basis van specs, maar ik zou toch voor dat ik een amp ging kopen toch nog is een testsessie houden, dat is echt best wel essentieel stel dat de amp die je op het oog hebt je voor geen meter ligt...en het is gewoon leuk!! ;p

BLOK182
4 juni 2006, 21:15
En vergeet nooit de vreemde eenden in de bijt te testen wanneer het kan. Bepaalde amps kunnen je verrassen, en dan heb je ineens wat vetters, aparters, beters te pakken dan dat je de standaard e-shops ff doorbladerd.