PDA

View Full Version : pedalbags



savecracker85
4 juni 2006, 18:36
met veel ontzag zit ik wel eens al die pedalboards van mede forumleden te bekijken. Zelf neem ik mn pedalen gewoon los mee en sluit ze als ik ergens moet spelen gewoon ook los aan.
Nu wil ik daar een beetje vanaf en toch richting een pedalboard gaan. Zo'n enorme koffer vind ik niet echt een optie, ik heb niet (altijd)de beschikking over een auto en reis voornamelijk met het OV. Na hier en daar wat gegoogle'd te hebben kwam ik een aantal "pedal bags" van warwick tegen.
http://musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=13957&osCsid=e0ab44f7d9e1fe256a42c9b72f8e3398
Niet al te prijzig, met voeding, fx loop.. Ziet er wel interessant uit dus.

Iemand ervaring met deze dingen, beetje stabiele voeding etc? of raden jullie me toch gewoon een kleiner formaat koffer aan, omdat goedkoop meestal duurkoop is.

Mitch
4 juni 2006, 18:40
Ik ken iemand die 'm heeft maar de voeding blijkt niet zo stabiel. Het lijkt handig, maar er is toch regelmatiggekraak, gebrom, etc. waar je dan daarna met een goede adapter geen last van hebt.
Zonder voeding én erg handig is de Electro Harmonix pedalbag. Redelijk stevig, genoeg ruimte voor snoertjes en pedalen etc. Moet je alleen zelf voor de voeding zorgen, maar in dit soort gevallen zie ik dat eerder als een voordeel.

paulusdeBKB
5 juni 2006, 07:04
Ik heb zelf zo'n pedalboard van Warwick maar het is geen echt stevig spul. De mijne is aan de rechterkant gekraakt nadat ik mijn Vox Wah wat al te enthousiast intrapte. Met de voeding heb ik weinig problemen gehad. Nu, na ongeveer vijf jaar redelijk intensief gebruik (+/- 1 keer per week begint ook de tas tekenen van slijtage te vertonen maar dat is m.i. normaal want ik ga er niet voorzichtig mee om.

Als je je pedalen in een vaste opstelling wilt aansluiten en weinig geld wilt kwijt zijn dan kan je overwegen om ze op een kokosmat te schroeven. De grap is dan dat het geheel nog enigszins oprolbaar/opvouwbaar is zodat het in een flinke rugzak past.

Les Paul
5 juni 2006, 08:58
Zelf vind ik de pedaltrain erg goed. Je kan de kabels netjes wegwerken onder het board. Als voeding gebruik ik een 1Spot.

harrie-beton
5 juni 2006, 10:27
of je nu met een klein kistje met pedalen gaat sjouwen of met een tas dan maakt dat volgens mij niets uit.

Een kistje voor je pedalen heeft 2 grote voordelen: goedkoper en steviger.

Als je weinig pedalen hebt dan kan je ook gewoon een grote gitaarhoes nemen en ze daar bij in doen.
Soms doe ik mijn elec gitaar in de hoes van mijn Western gitaar en dan past mijn podxt er nog bij!

Mitch
5 juni 2006, 11:31
Als de topicstarter vaak met het OV gaat is een pedalbag makkelijker. :)

Reigor
5 juni 2006, 12:03
Inderdaad. En ik zou ook voor de Electro Harmonix Pedalbag gaan, een een aparte voeding erbij kopen..

savecracker85
6 juni 2006, 18:37
ok, die Electro Harmonix Pedalbag dan maar eens gaan bekijken.. Weet iemand waar ze die in NL verkopen? via google kom ik alleen maar op buitenlandse site's

Mitch
6 juni 2006, 19:04
De Gier (www.degiergitaarbouw.nl) heeft ze op voorraad.

savecracker85
6 juni 2006, 23:01
ah ok thnx!

hmm..niet echt in de buurt zie ik, maargoed wie weet kom ik nog een keer in de buurt van schiedam :)

sickpunk
7 juni 2006, 11:06
nouja online bestellen kan ook ;)

ik heb een SKB pedalboard, wle wat duurder.... maar via het forum(fullorder) voor een heel leuk prijsje weten te bemachtigen... maar wel erg lekker! mis alleen ene schouder band als ik aan het fietsen ben, maybe dat ik die ernog opzet... bass op je rug en tas in je hand word toch wat belastend voor je schouder!

savecracker85
7 juni 2006, 13:28
tja online bestellen kan idd, bij pedalen enzo doe ik dat ook vaak. Bij zo'n pedalbag wil ik toch eerst zelf even kijken hoe groot en stevig zo'n ding bijvoorbeeld is. :)