PDA

View Full Version : Nieuwe recording setup



Dridon
4 juni 2006, 18:17
Ik heb een vraagje betreffende de aanschaf van een nieuwe recording setup. Ik kan momenteel met mn behringer ub1204fx pro, met semi akkoustische gitaar goed zat opnemen, maar zou toch ook wel een keer willen opnemen met nylon, en toch meer de echte akoustiek van mn semi akkoustische erbij willen opnemen ipv van het standaard piezo geluid. Nu heb ik nog niet echt een heel breed budget als 18 jarige, maargoed wil toch eens gaan kijken voor een leuke mic voor mijn nylon. Wil er ongeveer 80 euro aan uitgeven. Hij moet wel gebruik maken van de phantoom voeding die uit het paneel komt. dus tja.

Hier een paar mics die ik had gevonden, is het wat? Maar vooral, waarom het niks is, of misschien wel. Ik heb er verder geen ervaring mee, alleen dat ik weet dat sennheiser, neumann, en akg heel goed zijn. Maar van superlux heb ik dus geen flauw idee.

Superlux HO 8 (http://www.feedback.nl/?id=55&b=SHO8)

Behringer B 5 (http://www.feedback.nl/?id=55&b=B5)

Superlux CM H 8 K/U (http://www.feedback.nl/?id=55&b=SCMH8KU)

Superlux CM H8 K/U/H/O (http://www.feedback.nl/?id=55&b=CMH8KUHO)

Weten jullie er nog meer, goede microfoons in deze prijsklasse?

Dridon
4 juni 2006, 18:22
Of moet ik miscshien nog iets tussen het mengpaneel en de mic plaatsen? Of juist tussen het mengpaneel en mijn computer (het mengpaneel gaat gewoon in de line in).

Solidkick
4 juni 2006, 19:19
Hm, 80 Euro budget....

Ik zou voor een condensator microfoon kiezen.
Kwa prij kwaliteit is dit een aardige: Behringer C1 (http://www.feedback.nl/?id=55&b=BC1)

Als je iets meer wilt besteden is dit ook niet een onaardige aanbieding voor 99,-:
Samson C01C02 (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9777.html)
Je kunt dan goed experimenteren met stereo opstellingen.

Wellicht ten overvloede:
Experimenteer met de plaatsing van de mics. Dit beinvloed je geluid in hoge mate.

Dridon
4 juni 2006, 19:24