PDA

View Full Version : Delay (150-200 euro) + chorus (75 euro) - welke?



Jurjan
4 juni 2006, 17:26
Ik ben opzoek naar een analoge delay die qua prijs tussen de 150 en 200 euro zit. Wie o wie heeft tips voor mij?

Tevens zoek ik een mooie chorus die zo rond de 80 euro kost. Om uit te proberen of ik een chorus wilde gaan gebruiken heb ik zo'n behringer bakje gekocht. Nu wil ik overstappen naar een chorus van betere kwaliteit, ook analoog. Graag tips van de ervaren mensen op dit board :)

Bedankt alvast!!

dano
4 juni 2006, 18:06
ligt eraan watvoor eisen je stelt aan je delay (wil je taptempo of andere opties?) je zou kunnen kijken naar de memory man deluxe. Vette delay voor rond de 200.

geef misschien even meer informatie wat je wilt etc?

Speeddemon
4 juni 2006, 20:00
goeie (2e hands) chorussen:
Boss CE-2, Ibanez BC9.

goeie delay: Line 6 Echo Park. Boss DD-20.

Pat85
4 juni 2006, 21:13
IkTevens zoek ik een mooie chorus die zo rond de 80 euro kost.


ik heb t hier al vaker gezegd, de Electro-Harmonix Small Clone vind ik super!

future2future
4 juni 2006, 21:17
TC electronics, maar die is wel wat duurder...maar wel echt de beste chorus die er ooit is geweest, nnaar mijn mening

up-guitarman
4 juni 2006, 23:07
Voor de delay, hangt er natuurlijk van af wat je wilt, goede (en beproefde) opties:
- EHX Memory Man Deluxe
- Boss DD-6
- Digitech Digidelay
- Ibanez DE-7
- Zelf heb ik de Wasabi AD-1 van Danelectro, en ik ben hier heel tevreden over.

Voor de chorus:
- Boss CE-2 (eerder subtiel)
- Danelectro CoolCat (ook eerder subtiel)
- EHX Small Clone (dikke chorus, als ik zelf ooit een chorus koop zal het ongetwijfeld deze zijn !!!)
- Arion chorus: goedkoop en goed
- Als je ze vindt: De chorus van Washburn (CX:8 of zoiets) klinkt ook best lekker

dano
5 juni 2006, 00:15
chorus: rocktron tsunami, gaat erg diep en zit een leuke ambience functie op:)

fullorder
5 juni 2006, 02:30
Als je perse een analoge delay wil voor 150-200 euro kun je behalve de memory man ook nog kijken naar boss dm-2 of een ibanez ad-9. Maar er zijn digitale delays die het analoge geluid heel goed benaderen en een stuk praktischer zijn (tap tempo, langere delaytijd, presets).

peter_heijnen
5 juni 2006, 11:26
Visual sound H2O.

Analoge chorus en digitale delay (-analoog "nabootsend" en tot 800ms) in een.
Misschien niet ieders smaak, maar voor mij goed genoeg. En zeker voor die 170 euro die het apparaat ongeveer nieuw kost.

robert-gitarist
5 juni 2006, 11:28
Als je perse een analoge delay wil voor 150-200 euro kun je behalve de memory man ook nog kijken naar boss dm-2 of een ibanez ad-9. Maar er zijn digitale delays die het analoge geluid heel goed benaderen en een stuk praktischer zijn (tap tempo, langere delaytijd, presets).

Die Ibanez AD-9 is erg goed!Die kun je wel halen binnen het budget alleen Boss DM-2 voor dat budget denk ik niet..en je komt ze heel weinig tegen.Staat er een op Marktplaats trouwens maar die kost meer dan 200 euro ;)

yellowsun
5 juni 2006, 12:08
Ik was onlangs op zoek naar net hetzelfde: een analoge delay tussen de 150 en 200 euro. Ik heb hier toen ook de vraag tot advies gepost, en uiteindelijk besloten voor de Ibanez AD-9 te gaan. 180 euro.

Ik heb hem één repetitie en één optreden gebruikt, om dan toch maar terug te keren naar de winkel en hem in te ruilen tegen een Line 6 Delay Modeler (en nog zo'n 200 euro bij te betalen natuurlijk).

Die Ibanez klonk wel lekker, en waarschijnlijk warmer dan de Boss Digital Delay 3 die ik al had, maar uiteindelijk zijn de mogelijkheden beperkt, en vond ik 180 euro om hier en daar mijn solo's te voorzien van wat echo té veel geld...

Ik heb die Line 6 nu 2 dagen, en al na een uurtje dacht ik: WAUW! En hij wordt beter en beter. De analoge delays die de Line 6 nabootst klinken absoluut goed (of warm) genoeg voor mij. De delay die gebaseerd is op de Memory Man is nu al één van mijn favorieten (en maakt me benieuwd naar het origineel).

ENORM VOORDEEL aan die Line 6 is natuurlijk (naast de Tap Tempo) de mogelijkheid om 3 presets te stockeren. Je kan dus een warme korte slap-back analoge delay opslaan (voor het aandikken dan je solo's), daarnaast een langere Memory Man delay (voor wat U2 of Coldplay-gepingel), én dan heb je nog een preset vrij (die Reverse Delay vind ik ook wel leuk...)! Ik heb in de winkel ook de Memory Lane getest (400 euro) en die klonk echt prachtig. Én die heeft ook heel wat mogelijkheden. MAAR uiteindelijk kan je maar van één van de mogelijkheden gebruik maken... tenzij je natuurlijk tijdens een optreden voortdurend aan je knoppen wil zitten draaien.

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: heb je enkel en alleen een korte analoge slap-back delay nodig voor je solo's, dan is de Ibanez AD-9 een goede keuze. Wil je een WAAIER van mogelijkheden (zonder te veek geklooi op het podium dankzij de 3 presets), probeer dan zeker de Line 6 DM eens.

provisus
5 juni 2006, 14:07
TC electronics, maar die is wel wat duurder...maar wel echt de beste chorus die er ooit is geweest, nnaar mijn mening

de Delay van TC electronics is toch een digitale?! is dat dan minder goed dan bijv een diamond memory lane? want die is analoog....

Jurjan
5 juni 2006, 14:10
Ik lees veel goeds over de EHX Small Clone, die ga ik dan ook zeker eens uit proberen.

Wat betreft een delay blijft het moeilijk. In eerste instantie had ik de Line6 DL-4 op het oog. Het is natuurlijk ideaal om meerdere delays tot je beschikking te hebben. Op Harmony Central zijn ze niet echt te spreken over de betrouwbaarheid van de DL-4, dit baart mij een beetje zorgen. Zijn er mensen die ook veel problemen ervaren met de Line6 DL-4?

fullorder
5 juni 2006, 14:56
Wat betreft een delay blijft het moeilijk. In eerste instantie had ik de Line6 DL-4 op het oog. Het is natuurlijk ideaal om meerdere delays tot je beschikking te hebben. Op Harmony Central zijn ze niet echt te spreken over de betrouwbaarheid van de DL-4, dit baart mij een beetje zorgen. Zijn er mensen die ook veel problemen ervaren met de Line6 DL-4?


Als die betrouwbaardheid echt een probleem is (zou het zelf niet weten) is de Boss DD-20 een goed alternatief. Qua mogelijkheden en geluidskwaliteit van dezelfde orde als de DL-4 (afgaande op verhalen van forummers) en betrouwbaarheid is bij Boss in mijn ervaring vanzelfsprekend.

Jurjan
6 juni 2006, 20:52
Volgens mij zijn er wel meer mensen met tips hierover :) Help een onwetende kneus hehe

Wicked Willy
7 juni 2006, 10:51
Heb een Line6 MM4 en een DL4, nog nooit problemen mee gehad. De DL4 vreet wel batterijen, dus een adapter is geen overbodige luxe.