PDA

View Full Version : Les Paul strings through body



Mitch
15 november 2002, 12:35
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd/gezien ? Lijkt me wel kinky; sterker nog: ik vraag me af of je een in het laag ietwat slecht gedefinieerde Epi LP als de mijne net iets strakker kan krijgen, of dat je er alleen maar meer mid voor terug krijgt.

Roept u maar !

michielv
15 november 2002, 16:01
Nooit gezien maar volgens mij zijn er wel hardtail varianten van de Wolfgang die eigenlijk zoiets hebben.

Heb je al eens gespeeld met de hoogte van je snarenhouder (dus niet de tune-o-matic maar de stop-bar)? Daarmee kun je de hoek enigszins aanpssen wat misschien wel een effect heeft op je geluid?

De enige gitaristen die snaren door de body hebben icm. een tune-o-matic (tenminste, die me zo te binnen schieten) zijn die gasten van Status Quo die hun Tele's helemaal omgebouwd hebben.....

Ic3gl0vE
15 november 2002, 17:23
Op 2002-11-15 16:01, schreef michielv:

De enige gitaristen die snaren door de body hebben icm. een tune-o-matic (tenminste, die me zo te binnen schieten) zijn die gasten van Status Quo die hun Tele's helemaal omgebouwd hebben.....


Ic3gl0vE heeft ook een gitaar met een tune-o-matic en string trough

sebass
15 november 2002, 18:34
Godin heeft wel een model wat een beetje op een les paul lijkt maar wel string through.

Mitch
15 november 2002, 20:00
Ja, die Godin heb ik ook wel eens gezien. Toch de site maar eens afstruinen.

IcE: wat voor gitaar heb je dan ? Omgebouwd of was -ie zo kant en klaar ?

Ic3gl0vE
16 november 2002, 21:33
Jackson Randy Rhoads en die was al zo toen ik 'm kocht