PDA

View Full Version : [Bluesy ding] Thrill Is Gone



Scali
4 juni 2006, 12:23
Jan Nel had een backingtrack gemaakt, gebaseerd op The Thrill Is Gone... maar dan anders.

Vond ik een mooi moment om eens te kijken of ik wat geluidjes met de buisjes van m'n G9.2tt kon bouwen.
Ik heb er twee takes van gebrouwen...
Take 1 (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=4014987)
Take 2 (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=4015013)

meul
4 juni 2006, 13:07
Hey Sc

Die take 2 is wel lekker. toch blijf je horen dat het geen buizenbak is die zwaar openstaat. je blijft de vervorming en eindversterker buizen compressie van een ouwe marshal die op 10 staat missen. het heeft gewoon geen echte rauwe energie. maar jahh... het alternatief is 20 stacks ter waarde van 6 auto's in je kamer plus het schrappen van de naam scali van de vriendenlijst wegens ernstige geluids overlast, en maar hopen dat je een smeris treft die van gitaarmuziek houd. m.a.w, prima soundje man :)

Scali
4 juni 2006, 13:12
Een andere verklaring zou zijn dat ik helemaal niet op zoek ben naar dat geluid, omdat ik dat helemaal niet mooi vind, en dat ik daarom de eindbuisvervoming met mate heb toegevoegd, en niet op 10 heb gezet. Hij stond op 3, hooguit.

Koop zelf een G9.2tt en ik garandeer je dat je je geluid eruit kunt krijgen. Alleen is mijn geluid niet jouw geluid.

meul
4 juni 2006, 13:28
Een andere verklaring zou zijn dat ik helemaal niet op zoek ben naar dat geluid, omdat ik dat helemaal niet mooi vind, en dat ik daarom de eindbuisvervoming met mate heb toegevoegd, en niet op 10 heb gezet. Hij stond op 3, hooguit.

Koop zelf een G9.2tt en ik garandeer je dat je je geluid eruit kunt krijgen. Alleen is mijn geluid niet jouw geluid.

Ik ben zelf ook niet zo'n sound freak als jij dat bent. ik zoek in eerste instantie naar een sound die bij mijn spel past. wat ik zelf aan buizen mooi vind is de zuigende energie wanneer je de boel echt op zijn lazer gaat geven.
maar das echt kwestie van smaak zoals je zelf al aangeeft.

LordRiffenstein
4 juni 2006, 14:00
In take 1 zou de gitaar een stuk meer op de voorgrond mogen. Mis ook een beetje mids en/of treble in die sound. Hij is niet slecht, lekker vet maar wat extra hoog zou ook niet fout zijn. Take2 luistert een stuk aangenamer.

Technisch is het altijd prima maar ik vind dat je het allemaal een beetje te veel dichtsmeert. Probeer je solos zeker op die bluesy tracks wat meer te laten ademen, meer ruimte, nog minder noten en uit de noten die je dan wel speelt, nog meer halen via bendings ed.

Jan the Bassman
4 juni 2006, 15:58
Voor de liefhebbers, hier is het trackje, met de (voor mij) gebruikelijk missertjes (die ik doorgaans probeer te verkopen als 'the human touch'):
http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4014614&q=hi

Scali
4 juni 2006, 16:14
In take 1 zou de gitaar een stuk meer op de voorgrond mogen.

Grappig genoeg was de eerste mix juist wat te hard, en heb ik een tweede gemaakt, met de gitaar wat zachter. Hij begint wat zacht, omdat ik mijn volume op de gitaar moest 'zoeken' in het begin. Dat was vooral met afmixen wat verwarrend.


Technisch is het altijd prima maar ik vind dat je het allemaal een beetje te veel dichtsmeert. Probeer je solos zeker op die bluesy tracks wat meer te laten ademen, meer ruimte, nog minder noten en uit de noten die je dan wel speelt, nog meer halen via bendings ed.

Ja ach, ik ben net Veronica... Jong, snel, wild :)
Misschien dat ik rustiger ga spelen als ik ouder word, maar nu wil ik dat niet, en kan ik dat niet.
Ik heb het wel eens geprobeerd... als ik maar denk aan Andre Hazes, en voor mijn gevoel extreem 'gemaakt' en overdreven speel, dan krijg ik die sound er wel in, en vinden bluesliefhebbers het mooi. Maar dan walg ik van mezelf en mijn spel, eerlijk gezegd :P
De Led Zep-jam is zo'n voorbeeld daarvan, met soms van die erg overdreven bends en dingen... Hier doe ik het ook af en toe wel, maar het is toch niet echt mijn ding. Ik speel liever vloeiend en strak, zoals bv Satriani. Al dat overdreven gesjor aan snaren vind ik nogal camp... Aanstelleritis op gitaar, zeg maar.

Rw
3 juli 2006, 10:53
kan je dat backing trackje mij ook mailen? want ik kan daar niet inloggen

Jan the Bassman
3 juli 2006, 17:01
Mmmm, dat is vreemd, want Soundclick is volgens mij voor iedereen wel toegankelijk.

Je moet jezelf wel eerst even registreren, dat is gratis en niet moeilijk.

Moet lukken!

dIRE sTRAITS
20 juli 2006, 16:04
hoe kan je die backing opslaan op je computer?? voor de rest mooi gedaan !

Jan the Bassman
29 juli 2006, 23:38
Ik denk gewoon in Soundclick op het pijltje 'MP3 downloaden' klikken.
Ik denk dat je computer dan vraagt om 'uitvoeren/opslaan als/en nog iets'.
Kies voor 'opslaan als' en vervolgens wordt gevraagd waar je het op wilt slaan.

Moet lukken, ik kan het zelfs!

Succes!