PDA

View Full Version : Ruis Fender Twin Amp



hanzeman
4 juni 2006, 10:27
Een Fender Twin Amp (heb gisteren een recente Twin Amp bespeeld) heeft de mogelijkheid om op een kwart van het vermogen te spelen, wordt dan 25 watt ipv 100. Ik dacht dat dat dan misschien op 25 watt nog wel iets was om thuis te gebruiken. Bij lage volumes is er dan echter toch nog best veel ruis te horen, net zoveel als dat de versterker op 100 watt staat. Als je op 100 watt blaast in een zaal is dit niet storend, maar op 25 watt is het goed hoorbaar. Je zou verwachten dat bij een kwart van het vermogen je ook een kwart van de ruis hebt. Maar dat is dus niet zo. Is hier iets aan te doen? Is het bv beter om een paar eindbuizen te trekken ipv vermogen terug te schakelen met de switch achter op de versterker?

Bouke
4 juni 2006, 11:56
Ik heb bij mijn twin amp én twee buizen getrokken én op kwart vermogen, heb nu dus ongeveer 12 watt. Werkt prima, mooie oversturing. Ruis heb ik medt mijn twin niet zoveel last van.

Bouke

hanzeman
4 juni 2006, 12:13
en op 12 watt is ie natuurlijk prima te handhaven, ook thuis...

Ik kan er een kopen voor 700 euro, lijkt dat een redelijke prijs voor deze amp? Hij is 8 jaar oud en ziet er prima uit.

Heb gisteren op een nieuwe gespeeld bij Staffhorst Utrecht om te kijken of het geluid van een Twin Amp een beetje lekker is, was ook een ouder model dus zonder tremolo en die klonk toch wel heel mooi clean met mijn strat, zeker met de bright switch aan.