PDA

View Full Version : Snaren knappen vaak



DavidGilmour
4 juni 2006, 10:13
Hey mensen,

Ik speel nu ongeveer 2 maanden gitaar, en ik heb ondertussen al 4 e-snaren versleten en sinds vandaag.. ook nog een B-snaar. Is dit normaal? Doe ik iets fout? Want het begint nu toch wel vervelend te worden, hoor!

Tips? Bedankt!

nielsduursma
4 juni 2006, 10:38
wat voor gitaar heb je? en breken de snaren altijd op dezelfde plekken?

als je snaren altijd bij de brug breken kan het zijn dat er een braampje (een oneffenheidje, of een scherp randje) zit waardoor je snaar breekt.

DavidGilmour
4 juni 2006, 10:40
Ik heb een Ibanez GSA-60. En over die braampjes, dat zei m'n leraar ook toen de e-snaar zovaak knapte. Dat is een beetje verholpen, maar nu beginnen de andere snaren. Vooral klote is dat de winkels vandaag en morgen gesloten zijn, haha :mad:

robert-gitarist
4 juni 2006, 11:55
wat voor gitaar heb je? en breken de snaren altijd op dezelfde plekken?

als je snaren altijd bij de brug breken kan het zijn dat er een braampje (een oneffenheidje, of een scherp randje) zit waardoor je snaar breekt.

Inderdaad..kijk ff na je brugzadeltjes en na je topkam...
In het begin heb ik ook redelijk wat snaren versleten trouwens maar dat kwam omdat ik gewoon als een idioot over die snaren liep te raggen :rockon:

DavidGilmour
4 juni 2006, 13:32
Haha oke bedankt. Ik zal ff 't schuurpapier uit de kast halen ;-)
Zal uiteindelijk vanzelf wel zoveel verslijten dat het stopt. De gitaar is nog brandnieuw dus alles is nog scherp, maar dat verhelp ik wel ;-)

Rock on!