PDA

View Full Version : marshall



tmcm
4 juni 2006, 00:43
Was een beetje in onderhandling met een zweed over een gitaar, zag ik dat ie ook amps had.
Nou ben ik niet de grootste marshall kenner op deze planeet maar is 1000 euro voor een 50 watt artist uit '72 niet best een aardige prijs?
Ik dacht dat die krengen uit die tijd onbetaalbaar waren?

http://www.halkans.com/images/821marshall.jpg

keef
4 juni 2006, 13:21
Ik ken de Artist niet uit eigen ervaring, maar het is niet een 'standaard' Marshall. Volgens velen de minst gezochte vintage Marshall - zelfs de minst favoriete van Jim Marshall. Zonder mods komt er naar ik begrijp niet de scheur uit die zo kenmerkend (en geliefd) is.

En voor 1000 euro scoor je met een beetje mazzel een Superlead of Superbass uit hetzelfde tijdperk.

Maar misschien sla je je over 10 jaar voor je kop...

tmcm
4 juni 2006, 13:26
ja, tot nu toe elk decennia gedaan!

Dude
4 juni 2006, 15:40
Heb je 1000 eurie liggen waar je niks mee doet ?? kopen, zal vast meer waard worden. Ik zou wachten en kopen wat ik echt wil hebben.... in het geval van een superlead

tmcm
4 juni 2006, 15:54
dat hele gedoe over investeren

betaal nu 1000 euro, over tien jaar is het zeker 2500 waard.. of 300...

da's niet echt binnelopen he

het enige waar ik nog de grap van inzie is kopen van 30 jaar oude fenders, die gaan tussen hun dertigste en vijftigste met sprongen omhoog

jaar geleden een 73 strat verkocht voor 1700 -raakte hem in Nederland niet eens kwijt- en doen nu op ebay.com 3500,

dat was weer een decennium moment

the sure thing
4 juni 2006, 20:10
... een Artist top kom je niet zo heel veel tegen... Voor de scheur hoef je 'm niet te kopen. Ik denk dat deze top zo'n EUR 800 wel waard is. Als hij echt geheel in originele staat is en in super-mint condition, zou EUR 1.000 net aan kunnen. Maar dan moet je 'm kopen meer voor de verzamelwaarde en voor de leuk, niet voor de beste Mashall-scheur die er is. BTW: deze versterker reageert wel erruug goed op scheurpedalen!