PDA

View Full Version : Gibson neck pocket



Lord Abortion
3 juni 2006, 19:00
In de eighties wou Gibson doormidden gezaagde gitaren gebruiken als reclame ... ging dus mooi niet door:

http://nzguitars.com/forum/files/neck_joints_208.jpg

Rampzalig schandalig!

Agent_Smith
3 juni 2006, 19:28
Ja dit plaatje is al zeer vele malen langsgekomen.

Orpheo
3 juni 2006, 21:32
het is bekend, dit plaatje, maar dan nog. t zegt niks. mijn custom heeft een dikkere sustain en tone dan menig customshop met long tenon. de nekverbinding zegt echt niks. vind ik dan.

Bram+
3 juni 2006, 21:37
Wat is die onderste eigenlijk? Een long tenon les paul?

Orpheo
3 juni 2006, 21:39
Wat is die onderste eigenlijk? Een long tenon les paul?

jup 4 5 6 7 8 9 0

Bram+
3 juni 2006, 21:45
Hmm dan ziet die 'nieuwe' nekverbinding er niet zo net uit eigenlijk, los van de discussie of het iets uitmaakt qua tone/sustain. Ik dacht dat het minder erg was. Het 'levende' bewijs dat bij de 'grote jongens' steeds meer 'haast en vliegwerk' bij de bouw komt kijken, maar dat is een allang uitsgesproken en uitgekauwd onderwerp dunkt mij.

Orpheo
3 juni 2006, 21:59
Hmm dan ziet die 'nieuwe' nekverbinding er niet zo net uit eigenlijk, los van de discussie of het iets uitmaakt qua tone/sustain. Ik dacht dat het minder erg was. Het 'levende' bewijs dat bij de 'grote jongens' steeds meer 'haast en vliegwerk' bij de bouw komt kijken, maar dat is een allang uitsgesproken en uitgekauwd onderwerp dunkt mij.

halverwege jaren 80 is gibson over gegaan naar andere eigenaren, en die proberen wel weer de kwaliteit omhoog te krijgen, maar dat is gewoon heel lastig, de vraag is immens hoog. ik snap dus ook niet dat ze de prijzen niet laten zakken (ja wel n beetje; lagere prijzen, nog meer mensen die gibson willen, de druk niet meer aan kunnen, helemaaal niet meer aan kunnen, en nog ergere kutgitaren maken)...

Robbert
3 juni 2006, 22:00
Ik kende hem nog niet, maar kan er wel om lachen.

Niks mis met een bolt on nek dus :seriousf:

iam
3 juni 2006, 22:09
ik geloof dat deze foto ook fake was ofzo?

Wormaap
3 juni 2006, 23:01
Sinds wanneer produceert Gibson gitaren met scalloped halzen? (Onderste foto)

Edit: Ik ben stom, het is gewoon tape die in die vorm loopt :X

Agent_Smith
4 juni 2006, 11:30
ik geloof dat deze foto ook fake was ofzo?

Er staat dus idd nergens bij of het hier gaat om een Gibson.

Anders Destium
4 juni 2006, 11:39
Pin me er niet op vast maar was de bovenste geen Epi of zoiets? Het was een soort van Ed Roman logica dacht ik: Kraak een gitaar af op basis van een foto en daardoor eigenschappen van een andere gitaar...

Nocki
4 juni 2006, 12:15
Hihi... eindelijk geintrodiceerd in nederland. Ed Roman haat!!! :)

maar idd...

Lord Abortion
4 juni 2006, 12:22
Het schijnt trouwens dat Gibson een proces gaat aanspannen tegen Ed Roman, omdat hij Gibsons vervalste en verkocht als echte. Hopelijk komen andere merken dan ook eens in actie, zodat hij zijn zaak kan sluiten!

Anders Destium
4 juni 2006, 12:22
Zo'n zelfde soort geintje heeft Ed Roman uitgehaald bij PRSen, waardoor hij een hele tijd zijn dealership kwijt was. Dan weet je mede waarom hij altijd zo ontzettend negatief is over PRS., ik kom weleens op Amerikaanse fora, de verhalen (http://edroman.aleclee.com/main.html) over de goede man daar word je niet vrolijk van ;)

Lord Abortion
4 juni 2006, 12:31
Ik weet waar je het over hebt. De man verkoopt 'originele 70ies BC Rich Ironbirds' ... Wel vreemd, vooral omdat die pas ontworpen waren rond '85. En zo doet hij wel iets met quasi elk merk, echt een klote oplichter!