PDA

View Full Version : Steinberg Nuendo



idno
15 november 2002, 11:17
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van Steinberg Nuendo op mijn PC. Dit programma was bij mij niet bekend, dus wou ik vragen: is het wat om gitaar op te nemen? Ik gebruik dan m'n GT-3 in de line instelling, zodat ik de line-in jack van m'n geluidskaart kan gebruiken.

adtree
22 november 2002, 23:09
heb zelf alleen ervaring met logic,maar dat werkt prima (steinberg dus ook)waar je rekening mee moet houden zijn de opname levels (0db)en dat het geluid iets kan veranderen

muziekschuur
26 november 2002, 16:13
Nuendo is de surround suite voor de professionele markt. Het is een soort Rolls Royce waar je nu rijles in krijgt.

Het kan surround mixen en nog veel meer. Wat jij wil kan er mee, en de rest. Beginnen met het beste is mooi... Ik zou er een boek over kopen en dat eens uitlezen. Enne koop dan eens wat hardware van bijv. M-audio of st-audio (kijk op hoontech.nl) voor een meersporen aansluiting.

Succes

idno
28 november 2002, 11:22
Ja, ik zat al te denken over een goede geluidskaart. Die ik nu heb zit op m'n moederbord geïntegreerd. Zelf zat ik te denken aan een Soundblaster Live! of Audigy, want veel proffesionelere kaarten kan je niet gebruiken voor spellen enzo (tenminste, het wordt niet aanbevolen).

adtree
29 november 2002, 17:36
zoek op internet eens naar Forums,Logic ondersteund ook surround en forums over logic zijn er genoeg bv: http://community.sonikmatter.com/cgi-bin/emagic/ultimatebb.cgi
.Je keuze van geluidskaart is sterk afhankelijk van wat je wil,persoonlijk geef ik de voorkeur aan een specifieke geluidskaart om muziek te maken in plaats van een (goedkopere) algemene kaart