PDA

View Full Version : Spider 2 top+cabinet



Nova
3 juni 2006, 18:06
hai

ik ben op zoek naar een nieuwe amp, heb nu een cube 30. Vanmiddag bij feedback wat getest en ik was erg tevreden over de Spider 212, maar de prijs van top en cabinet los viel me ook erg mee.
ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vond eigenlijk meer over de 212. Ik vroeg me af wat jullie vonden van de top+cabinet.

bij voorbaat dank

robert-gitarist
3 juni 2006, 18:24
Als jij hem goed vind klinken en je hebt het geld of hebt het er voor over dan koop je die toch?Als jou test goed is dan zal ik die gewonen nemen.. ;)

Nova
3 juni 2006, 18:41
ja klopt wel maar vanwege drukte heb ik niet zoveel kunnen testen en ik lees er achteraf eigenlijk alleen maar kritiek over..

redenen?

guitardude
3 juni 2006, 18:54
ja klopt wel maar vanwege drukte heb ik niet zoveel kunnen testen en ik lees er achteraf eigenlijk alleen maar kritiek over..

redenen?
Mijn kritiek is dat de Modeling van de spider 2 niet echt van hoogstaand niveau is. Als ik het tenminste vergelijk met mijn Pod XT. Ik heb hiervoor de 212 gehad en vond dat gewoon het origineel amper benaderen.
maar je moet je eigenlijk niks aantrekken van die Kritiek. Als je er zelf maar tevreden mee bent en het goed vind klinken toch :hippie:

Lord Abortion
3 juni 2006, 19:02
Ik heb een tijdje op een SpiderII stack gerepeteerd die ik kon gebruiken van een vriend. Wel een veelzijdige amp, en goed voor zijn prijs. De box is ook maar een klein goedkoop dingetje. Maar hij klinkt toch een beetje fake. Ik zou veel eerder voor een Randall RH100 gaan met een goede cab ofzo.

robert-gitarist
3 juni 2006, 19:07
Ik heb een tijdje op een SpiderII stack gerepeteerd die ik kon gebruiken van een vriend. Wel een veelzijdige amp, en goed voor zijn prijs. De box is ook maar een klein goedkoop dingetje. Maar hij klinkt toch een beetje fake. Ik zou veel eerder voor een Randall RH100 gaan met een goede cab ofzo.

Wel leuk z'n Randall,maar die heeft geen modeling effecten aanboord.En misschien neemt zij/hij juist die Line6 er voor ;) Randall ben ik zwaar voorstander van/Line6 is wel leuk spul alleen de effecten zijn het gewoon net niet.

Chiel
3 juni 2006, 19:19
Koop je er toch gewoon tzt een leuk multi-FX bij? Een Intellifex ofzo komt nog wel eens voorbij voor rond de 200 euro en daar kun je heel wat jaartjes mee vooruit!

Nova
3 juni 2006, 20:33
ik doe het niet voor de effecten, integendeel
het gaat mij vooral om die distortion (ok en een beetje chorus, maar daar heb ik ook wel een pedaaltje voor). Er stond een man in de winkel die erg positief was over deze Line6, dus ik wou even kijken hoe er hier op gereageerd werd.
De reden dat ik het vraag is dus omdat ik nog niet heel veel andere dingen echt heb geprobeerd. Misschien wat aanraders in ongeveer dezelfde prijsklasse? Want ook de prijs sprak me wel aan ;-)

vester86
3 juni 2006, 21:14
en een flextone??? ligt qua geluidskwaliteit toch net een stuk hoger!

Nova
3 juni 2006, 21:45
oh, ik zal er ook maar even bij zeggen waarvoor ik hem wil gaan gebruiken..
Ik ben lead gitarist in een metal band, we spelen vanalles... van powermetal tot heavy metal tot ballads (ja echt..)
Ik hou wel van zware distortion, zolang de tonen goed te onderscheiden zijn (dus niet te fuzzy) en voor de leadstukken en solo's wil ik een mooie warme distortion, dus niet te scherp. (ja veeleisend)
Nu bereik ik dat met een Cube30, een Line 6 Übermetal (waar ik heel erg over te spreken ben) en een choruspedaaltje voor die leadstukken/solo's/clean.
maar goed, zoiets dus.. misschien helpt het wat bij suggesties :)

Scali
3 juni 2006, 22:06
Volgens mij zit je met die Spider dan prima.
Hij mag dan niet echt een modeler zijn zoals een PodXT, die vooral versterkers nabootst, maar de hi-gain geluiden van de Spider vind ik best goed, erg strak en zuiver, en weinig ruis.
Het Insane-standje op de Spider is wel ongeveer te vergelijken met het Ubermetal-pedaal, heb ik begrepen.

Volgens mij heb je bij de Flextone nou juist dat soort geluiden niet.

Ik denk dat ik zelf ongeveer dezelfde geluiden zoek als jij, van die heerlijke 'gladde' solo-geluiden. En eigenlijk vind ik die eerder in transistordistortions of modelers dan in gitaarversterkers.
Ik heb jaren gespeeld met een Zoom 8080, die een supermooie lead distortion had. Dat was een analoog effect, met transistors.
Sinds kort heb ik een Zoom G9.2tt, die kan het PodXT-trucje een stuk beter dan de Zoom 8080, maar gelukkig zijn ze bij Zoom de goede kanten van de 8080 niet vergeten, want ze hebben een aantal 'fantasie-modellen' toegevoegd, die sterk doen denken aan die mooie lead distortion.

Ik heb wel een versterker waar ik ook een lekkere sound uit krijg, maar dat is wel een Marshall 6101, en dat is na een hoop experimenteren met buizen, boostertjes, eqs en noisegates. Modeling is gewoon veel makkelijker, en goedkoper, niet te vergeten.

andoni
4 juni 2006, 10:33
Ik heb ook een paar jaar op een Spider 212 gespeeld. Qua kwaliteit zeker geen klachten, alleen de sound vond ik nogal plastic. Ik zou het wel zonde van het geld vinden om voor de top + cab versie te gaan. Die klinkt echt niet beter dan de comboversie. Een Spider blijft hoe je het ook draait of keert een oefenversterkertje en het heeft absoluut geen zin om die als top+cab te nemen. Die cab is zo'n zielig mormel dat die alleen bruikbaar is met het Spider topje.

nielsduursma
4 juni 2006, 10:41
Er stond een man in de winkel die erg positief was over deze Line6

stond er laatst ook zo eentje :stop: een line6 gitaar, een line6 pod xt live EN een line6 stack. en hij zat het zowat de hemel in te prijzen, over hoe goed en beter line6 wel niet was.

hij beweerde overigens helemaal NIKS met line6 te maken te hebben.

Nova
4 juni 2006, 13:28
ok bedankt voor de reacties :)
Het is trouwens wel de bedoeling om ermee op te treden. Ik stel wat dat betreft niet zo'n hoge eisen.. speel nu over m'n Cube30 (doorversterkt uiteraard) en daar hoor ik ook niemand over klagen (behalve mezelf). Ik wil dus in ieder geval wat meer volume en dus die sound waarnaar ik op zoek ben. Ik denk dat ik maar eventjes wat geld opzij ga zetten en die 212 neem dan :)

anyway, bedankt!