PDA

View Full Version : Gibson Les Paul: Advies gevraagd



Pagina's : 1 [2]

Kim Wilson
4 april 2007, 09:53
Bijna, zeg je? Man, ik kom niet meer bij! :seriousf:

kassie
5 april 2007, 18:24
altijd leuk beetje rellen schoppen hier. tuurlijk mag iedereen op een gibson spelen als je het kunt betalen. Ben het grondig met jullie eens :hippie: Waar iedereen altijd graag A zegt. zeg ik liever B. gewoon voor de diversiteit. Hoef ik het er nog niet eens mee eens te zijn. Het is een forum, je kunt ook stelling nemen i.p.v. menen.

Braindead
5 april 2007, 20:34
inderdaad nogal een zielige reactie kassie.

Ik heb ook een gibson, maar ik heb helemaal niets te vertellen.

Ik speel een leuk stukkie gitaar,
in een coverbandje, en ik treedt 12 keer per jaar op.

En daarbij gebruik ik graag goede spullen, die lang meegaan.
That's it.

Maar waarom dan een Gibson? Er zijn zoveel goede spullen (gitaren) die lang meegaan......

Nashville6120
5 april 2007, 20:52
altijd leuk beetje rellen schoppen hier. tuurlijk mag iedereen op een gibson spelen als je het kunt betalen. Ben het grondig met jullie eens :hippie: Waar iedereen altijd graag A zegt. zeg ik liever B. gewoon voor de diversiteit. Hoef ik het er nog niet eens mee eens te zijn. Het is een forum, je kunt ook stelling nemen i.p.v. menen.
Ok dan..
euhm..
je hebt ons goed liggen gehad..

heavy-metal-thunder
5 april 2007, 21:03
altijd leuk beetje rellen schoppen hier. tuurlijk mag iedereen op een gibson spelen als je het kunt betalen. Ben het grondig met jullie eens :hippie: Waar iedereen altijd graag A zegt. zeg ik liever B. gewoon voor de diversiteit. Hoef ik het er nog niet eens mee eens te zijn. Het is een forum, je kunt ook stelling nemen i.p.v. menen.

best leuk van je. Of het nu steek houdt of niet, gewoon een beetje animo brengen. Want na de ban van CMW - en wie was het ook alweer, - Al (of Jay of??) - erg saai te vinden.

marc_o
5 april 2007, 22:36
altijd leuk beetje rellen schoppen hier. tuurlijk mag iedereen op een gibson spelen als je het kunt betalen. Ben het grondig met jullie eens :hippie: Waar iedereen altijd graag A zegt. zeg ik liever B. gewoon voor de diversiteit. Hoef ik het er nog niet eens mee eens te zijn. Het is een forum, je kunt ook stelling nemen i.p.v. menen.

Ik heb nog een leuke spreuk voor je verzameling.

"if you can't beat them, join them"

kassie
5 april 2007, 23:01
Ik heb nog een leuke spreuk voor je verzameling.

"if you can't beat them, join them"

hahaha dankjewel. hou wel van zulk soort quotes ja.

kassie
5 april 2007, 23:04
best leuk van je. Of het nu steek houdt of niet, gewoon een beetje animo brengen. Want na de ban van CMW - en wie was het ook alweer, - Al (of Jay of??) - erg saai te vinden.

dan moeten ze het ook wel bont gemaakt hebben. op zich moet het op een forum niet verplicht zijn om je eigen mening altijd maar te verkondigen. Op de uni moet ik zo vaak discussies voeren met totaal andere standpunten dan die van mezelf, dat is eigenlijk ook best moeilijk. daarom werd ik ook totaal de grond in geboord, maar leuk is het wel! haha.

heavy-metal-thunder
8 april 2007, 12:20
dan moeten ze het ook wel bont gemaakt hebben. op zich moet het op een forum niet verplicht zijn om je eigen mening altijd maar te verkondigen. Op de uni moet ik zo vaak discussies voeren met totaal andere standpunten dan die van mezelf, dat is eigenlijk ook best moeilijk. daarom werd ik ook totaal de grond in geboord, maar leuk is het wel! haha.

nou ja, ze hadden beiden een goede kennis van guitar amps en beiden waren ze daar professioneel mee bezig. Dit leidt soms al eens tot verhitte discussies, waarbij de ene zijn produkten/werkwijze al eens tegenstrijdig was met die van de andere. Leuk en leerzaam, maar mods hebben er anders over beslist...

Orpheo
8 april 2007, 14:01
best leuk van je. Of het nu steek houdt of niet, gewoon een beetje animo brengen. Want na de ban van CMW - en wie was het ook alweer, - Al (of Jay of??) - erg saai te vinden.

cmw? chris winsemius? geband? wat is dat voor kul...? ben bang dat je scali bedoeld...

en jay call is ook niet geband...

Rormo
8 april 2007, 14:23
scali is al een jaar geleden gebanned ofzo, denk niet dat het daar over gaat hier ;)

Chris Winsemius
8 april 2007, 14:26
cmw? chris winsemius? geband? wat is dat voor kul...? ben bang dat je scali bedoeld...

en jay call is ook niet geband...

Hoi Orpheo

Niet om die hele geschiedenis weer op te halen maar ik ben 'n tijdje terug terecht 'n weekje gebanned.

Fijne paasdagen!

heavy-metal-thunder
8 april 2007, 16:52
cmw? chris winsemius? geband? wat is dat voor kul...? ben bang dat je scali bedoeld...

en jay call is ook niet geband...

Nix kul!!! Zeker weten dat Chris een rode kaart heeft gekregen! Wie de tegenpartij was, weet ik niet zo goed meer... één van die andere techneuten (oh, als mijn geheugen met niet in de steek laat, Nico Verduyn).

almarvk
8 april 2007, 16:56
Jongens, dit soort geneuzel en gebash doe je maar via PM of je rapporteert wat naar een moderator. Dit gedeelte van het forum gaat over elektrische gitaren en niet over beslissingen van moderators.

Ik verzoek jullie dan ook om 's een keer te kappen met al dat gezeik op elkaar!
Ik heb het al eerder gezegt: de volgende die nu weer ongeoorloofd iemand afzeikt oid krijgt van mij vakantie!

Vragen? -> PM!

Balthazar
18 april 2007, 00:14
misschien een domme vraag , maar wat is eigenlijk het verschil tussen lp classic, standard, en custom? en welke ( betaalbare) jaren zijn goed en welke minder? beter nieuw of 20 jaar oud? enzo
ik wil ns wat les pauls gaan testen binnenkort, maar wel met enige voorkennis als het kan

Orpheo
18 april 2007, 00:21
misschien een domme vraag , maar wat is eigenlijk het verschil tussen lp classic, standard, en custom? en welke ( betaalbare) jaren zijn goed en welke minder? beter nieuw of 20 jaar oud? enzo
ik wil ns wat les pauls gaan testen binnenkort, maar wel met enige voorkennis als het kan

classic: goedkope versie, maar een halsprofiel beschikbaar. imo vaak lelijke bursts, soms echter BLOEDmooi, plaintop, geen flames! (op de antique classic na) en hotte pups

standard: burstbuckers, flametop, 2 halsprofielen.

custom: alleen in customshop, of een oudere, die dan dus niet customshop is. ebben toets ipv rosewood. gave bindings, blockinleg.

en beter, slechter... is pure smaak.

Balthazar
18 april 2007, 00:27
classic: goedkope versie, maar een halsprofiel beschikbaar. imo vaak lelijke bursts, soms echter BLOEDmooi, plaintop, geen flames! (op de antique classic na) en hotte pups

standard: burstbuckers, flametop, 2 halsprofielen.

custom: alleen in customshop, of een oudere, die dan dus niet customshop is. ebben toets ipv rosewood. gave bindings, blockinleg.

en beter, slechter... is pure smaak.
dankjewel! wat bedoel je met halsprofiel? en hoe verhouden de burstbuckers en de hotte pickpups zich tot elkaar?

LP_CL
18 april 2007, 00:30
ik snap niet goed waarom de classic die amper 100€ goedkoper is dan de standard de 'goedkope versie' zou zijn. zeker als je spreekt over gitaren van 2400€
Ik dacht nog steeds dat de studio's de 'goedkope versie's' waren, samen met de BFG's

LP_CL
18 april 2007, 00:33
dankjewel! wat bedoel je met halsprofiel? en hoe verhouden de burstbuckers en de hotte pickpups zich tot elkaar?
De 496R/500T heeft iets meer output dan de burstbucker, en zo dus ontworpen met de bedoeling een iets zwaardere rock-sound te produceren.
Test gewoon even uit wat je het liefst hebt, het is een kwestie van smaak.

Orpheo
18 april 2007, 00:43
ik snap niet goed waarom de classic die amper 100€ goedkoper is dan de standard de 'goedkope versie' zou zijn. zeker als je spreekt over gitaren van 2400€
Ik dacht nog steeds dat de studio's de 'goedkope versie's' waren, samen met de BFG's

hij is ooit ingezet als een goedkopere versie van rond de 1900 euro (nja, dat was zo een paar jaar geleden) en de standard was rond de 2400. goedkoper is de standard faded, studio en bfg, inderdaad.