PDA

View Full Version : Boss OC-2



up-guitarman
3 juni 2006, 15:42
Heeft er iemand hier zo'n boss OC-2 octave in zijn FX keten zitten?
Zo ja, is het aanrader, en wat is een goeie 2de hands prijs voor dit pedaal?

Greetz,
eRik

robert-gitarist
3 juni 2006, 16:48
Ik zelf heb hem niet maar wel eens getest..zelf vond ik het tien keer niks maar goed ik heb ook een whammy en die maakt z'n OC-2 natuurlijk overbodig.Goeie prijs er voor is tussen de 40 en 55 euro.Meer zou ik er echt niet voor betalen..55 is wel het uiterste

Speeddemon
3 juni 2006, 18:27
Ik heb de oudste versie, die Octaver heet ipv Octave (MIJ uiteraard), en als je die NA een compressor en VOOR distortion/phaser zet, vind ik 'm erg cool.

Ik geloof dat ik er 60 voor gelapt heb (incl. verzenden uit US, met doosje en boekje uiteraard... :cooler: )

Maar 50-60 vind ik wel een aardige richtlijn.

up-guitarman
3 juni 2006, 19:03
Bedankt

Werkt deze pedaal ook goed zonder comp ervoor?
Distortion erachter wordt de SD-1 in combi met mijn marshall scheurkanaal (en wss binnenkort een big muff), goeie combi?

Speeddemon
3 juni 2006, 19:44
Bedankt

Werkt deze pedaal ook goed zonder comp ervoor?
Redelijk. Een Octaver verwacht een redelijk constant input volume, en daar helpt een comp heel erg bij.

up-guitarman
3 juni 2006, 21:53
Thx, heb er eentje op het oog als ik het doe zien we wel hoe het klinkt zonder comp ...

Nocki
3 juni 2006, 22:12
Hoi,

Ik heb er 1 gehad en nu een week terug weer een gekocht. dat ie niet 100% trackt is waar. het is geen super pedaal maar wel een heel leuke. hij klinkt heel leuk en het effect is geweldig. ikgebruik maar 1 toon onder het origineel en het geeft een heel leuk geluid. hij trackt het beste in de loop. voor de preamp is het wat minder. ik ben er gek op. ik gebruikte toen ik geen oc-2 had ook wel de octaver van deg-major die heel goed trackt maar dat was mij te strak. ik houdt wel van dat halve met de oc-2. heel persoonlik.

50 euro is idd wel een redelijke prijs. Ik ben weer helemaal in de pedalen en heb voor de pedalen die ik tot nu toe heb gevonden toch al teveel betaald... :-) en dat zal ik nog wel even blijven doen tot ik alles heb wat ik wil hebben. alleen zijn er helaas op het moment maar heel weinig mensen die er een verkopen. heb zelfs al een paar mensen gemaild maar niks meer terug gehoord...

Nocki

Speeddemon
3 juni 2006, 22:23
De OC-2 vervormt ook zeer lichtjes op 't octaaf, en dat licht smerige maakt 'm juist zo vet.

Misschien niet 100% wat je zoekt als je supercleane jazzruns (octaved) wil spelen, maar voor funk, soul, en stoner is 't perfect!

Nocki
3 juni 2006, 22:25
Ja dat is inderdaad wat ik bedoel!!! Hee speedy ik hoop dat je gauw van vakantie terug bent! ik heb heel veel zin in die 5 looper!!!! kan niet wachten! :)

Nocki

Speeddemon
3 juni 2006, 23:38
Ja dat is inderdaad wat ik bedoel!!! Hee speedy ik hoop dat je gauw van vakantie terug bent! ik heb heel veel zin in die 5 looper!!!! kan niet wachten! :)

Nocki
Heb 2 behuizingen ervoor binnen vandaag van Banzai.

Maar ik ben echt blij met deze 'zomerstop', want ik wil nog 5 projecten af hebben voor de 23e. :chicken:

Ondertussen is de waiting-list voor de Fuzzwork Orange ook nagenoeg volgestroomd, heb ik een aantal dealer-aanbiedingen gekregen, etc, dus ja, drukker dan druk voorlopig.

up-guitarman
4 juni 2006, 01:16
hij trackt het beste in de loop. voor de preamp is het wat minder.


In de loop ??? Waar gebruik jij em speedy ??? (en de rest natuurlijk, die er ééntje heeft of heeft gehad)
Op offstage zeiden ze net dat hij best zo dicht mogelijk tegen je gitaar geplaatst wordt omdat hij dan beter trackt.

Ze gaven daar trouwens ook een tip i.v.m. leuke ranzige freakgeluiden in de stijl van een op hol geslagen computer als je ondertussen wat met de volumeknop van je gitaar speelt, vermits de octave pas begint te tracken vanaf een bepaald volume. Lijkt me vet !!!

Speeddemon
4 juni 2006, 01:41
idd, zo vroeg mogelijk in de keten, maar als 't effe kan, NA een comp.

Nocki
4 juni 2006, 12:19
Ik kan begrijpen dat mensen dat zeggen en ik geef ze helemaal gelijk. Het heeft waarschijnlijk te maken met de manier waarop je m gebruikt. tot nu toe vind ik m zelf beter klinken in de loop maar hij hoort voor de preamp.

hij heeft gewoon een stevig signaal nodig waar die het goed op doet. een chorus of andere detuner ervoor zorgt voor verwaring.

Nocki

up-guitarman
6 juni 2006, 10:14
Ik heb er net eentje gescoord: 50€ incl. verzekerde verzending !!!

Fuhgawz
6 juni 2006, 14:58
Je moet dat ding absoluut VOOR de OD/DS/FZ zetten. Zoals eerder gezegd heeftie sowieso al wat moeite met tracken van de lage noten (akkoorden lukt al helemaal niet), dus je inputsignaal moet zo clean mogelijk zijn als je wilt dat hij goed trackt. Wil je aan de andere kant niet dat hij goed trackt (hetgeen ook een leuk effect oplevert) kun je hem ook na de OD/DS/FZ zetten.
Zoals gezegd issie niet echt geschikt voor ultracleane jazz shit en perfecte kopieen, maar wil je je lead geluid wat vetter/voller laten klinken issie erg lekker. 8-)

up-guitarman
6 juni 2006, 19:21
Het is vooral voor solos, en als ik wil dat hij niet goed trackt draai ik de volumeknop wat terug, werkt naar het schijnt ook wel lekker !!!

Ik heb enkele dagen terug ook een big muff gescoord dus dat wordt een vette combi lijkt me !!!

Speeddemon
6 juni 2006, 20:06
Ik heb enkele dagen terug ook een big muff gescoord dus dat wordt een vette combi lijkt me !!!
Daar zeg je me iets!

10 Juni wordt er een Little Big Muff naar me verzonden, en ik heb een OC-2 liggen... :rockon: Wordt een partijtje old-school Sabbath meespelen! :hippie:

Fuhgawz
6 juni 2006, 23:21
Yeah ik heb ook een combi OC-2 / Big Muff. Idd erg vet, maar als je wilt dattie een beetje trackt moet je de OC-2 toch echt voor de Muff zetten, want dat ding produceert dus echt geen stabiel signaal, wat eigenlijk juist het mooie is aan de Big Muff. :)

up-guitarman
7 juni 2006, 12:13
Vet, ik kijk er al naar uit !!! (Maar eerst de examens ...)

Fuhgawz
7 juni 2006, 12:30
Yeah, als je alle knoppen hoog zet kun je er zelfs synth achtige geluiden uithalen. Ook erg leuk! ;) Ondanks zijn beperkingen is de OC-2 toch wel één van mijn favoriete effecten.

MarkS
9 juni 2006, 01:00
Ik gebruikte hem vaak om reggae bassloopjes te spelen. Palm-muted, met een pinnige originele grondtoon en 1 oktaaf eronder om het lekker aan te dikken.

paulusdeBKB
9 juni 2006, 02:28
Ik heb hem ook, en ben er erg blij mee. In een bandje met een kutbassist kan ik hem lekker helpen/in de weg zitten, en een monofoon introotje met octaver is helemaal fijn en vet!

up-guitarman
9 juni 2006, 21:34
Kheb em vandaag binnengekregen en al een uurtje getest. Ik ben er erg blij mee, met een dikke Overdrive (en vanaf volgende week een big muff) klinkt hij erg vet voor solo's, intro's, ... Ook met een phaser ervoor werkt hij heel lekker.

En ja, je leest het goed, een phaser ervoor !!! Ik heb uiteraard eerst getest waar hij het lekkerste klinkt. Mijn Washburn Phaser heeft altijd vooraan gestaan in de keten, en ook nu weer werkt hij het beste met de octaver erachter. zo klinkt de octaver, verliest anders door de phaser wat van zijn lagetonen ...

Nu is het dus: Gitaar => Phaser => OC-2 => de rest => amp

Speeddemon
10 juni 2006, 00:04
En ja, je leest het goed, een phaser ervoor !!! Ik heb uiteraard eerst getest waar hij het lekkerste klinkt. Mijn Washburn Phaser heeft altijd vooraan gestaan in de keten, en ook nu weer werkt hij het beste met de octaver erachter. zo klinkt de octaver, verliest anders door de phaser wat van zijn lagetonen ...
Dat ligt dan vooral aan een beroerde frequency respons van je phaser.
Met een vintage Boss PH-1(r) heb je meer dan genoeg laag. Ibanez PT9 netzo, en die vind je nog wel eens op marktplaats.

up-guitarman
10 juni 2006, 00:27
Dat ligt dan vooral aan een beroerde frequency respons van je phaser.
Met een vintage Boss PH-1(r) heb je meer dan genoeg laag. Ibanez PT9 netzo, en die vind je nog wel eens op marktplaats.

Het is ook daarom dat de Boss PH-1r bijna achteraan staat (enkel de delay staat er nog achter) en de washburn vooraan !!!

PH-1r geeft idd meer dan genoeg bas. Maar de washburn vooraan is ook erg vet !!!