PDA

View Full Version : Fender Blues Junior tweed



hanzeman
3 juni 2006, 13:59
In de laatste folder van Feedback staat ook een nieuwe Fender Blues Junior Tweed uitvoering. Met een 12 inch Jensen speaker volgens de tekst! Zou dit een foutje zijn van de Feedback schoolkrantredactie (zoals ik er nog een aantal tegenkwam in de folder)? Of zou Fender inzien dat de Eminence speaker die er nu in zit niet echt sprankelt?

hanzeman
3 juni 2006, 17:44
Heb inmiddels wel gegoogeld en op fender.com gekeken, maar niets bekend van een Fender Blues Junior Tweed Reissue... en al helemaal niets van een Jensen speaker erin...

jacky
3 juni 2006, 18:47
Wat er opstaat zit er in ja toch niet dan ......

En als het niet zo is kan je het vragen wat waar wanneer en waarom

Ik weet niet of het een verbetering is die speaker blijft een plat klinkend ampje

Eko
3 juni 2006, 19:23
Voor degene die nog denken dat het een ,plat ampje is,... Heb je er wel eens over gespeeld terwijl hij open staat? De combinatie van een single-coil met deze amp is killing. En het kan tenminste nog eens in de kroeg! Kun je met een 100watt bak niet doen.

hanzeman
3 juni 2006, 19:23
Heb er vanmiddag op nog op gespeeld (gewone zwarte versie) en zelfs met het ietwat saaie Eminence speakertje vind ik dit een drie keer leukere amp dan de Blues Deluxe Reissue of de kille Hot Rod Deluxe. De MIM versies zijn sowieso beter dan de oorspronkelijke made in USA versies. Iets met het PCB en de reverb geloof ik...

Als het waar is van die Tweed versie met een Jensen bij Feedback koop ik er zeker een. Twee 14 inch tilt legs erop schroeven en een Tube screamertje ervoor en spelen maar...

hanzeman
3 juni 2006, 20:03
Maar niemand die weet of Fender inderdaad weer een serie Blues Junior uitbrengt met Jensen speaker, zoals eerder de Relic Blues Junior serie?

Eko
3 juni 2006, 21:57
De standaard speaker is inderdaad niet echt top. Hij klinkt goed maar moet nog worden ingespeeld. na ongeveer een half jaar klinkt hij al iets minder breekbaar. Uitwisselen voor een Jensen is zeker een aanrader, hoewel er op de FDP ( fender discusion page) een hele stroom liefhebbers al hele discussies heeft opgezet over het merk speakers e.d.