PDA

View Full Version : Slagritmes?



KC-Girl
3 juni 2006, 13:30
Heeeeey allemaal!
Ik ben een beginnende gitariste en ik volg geen gitaarlessen maar probeer het zo'n beetje mezelf aan te leren. Dit lukt al redelijk, maar toch... Als ik probeer een liedje na te spelen vind ik wel de juiste akkoorden terug op het net, maar ik weet nooit hoe ik het akkoord moet aanslaan. Hoe snel, ritme, op of neer... Kan ik dit ergens op het net vinden? Of kan ik dit alleen maar leren door te luisteren en te oefenen? Alvast bedankt!
Greets,
KC-Girl :)
P.S.: In mijn oefenboek staan een aantal slagpatronen. Zijn er een maar een vast aantal of zijn er oneindig veel slagpatronen?

JER00N
3 juni 2006, 13:33
Bij tabs is het tempo nooit aangegeven, dit moet je altijd zelf een beetje uitzoeken door gewoon te luisteren, maar als je meespeelt met het nummer krijg je de 'feeling' ook al snel te pakken :)

KC-Girl
3 juni 2006, 13:39
Hoe weet ik wanneer ik moet neerslaan en opslaan? Enkel door te luisteren? Ik weet niet of ik nu een oerdomme vraag stel , maar toch...

Jax
3 juni 2006, 13:43
Hoi KC-girl,

Kijk eens naar deze (http://www.cyberfret.com/techniques/strumming/101/index.php) online les, andere slagritmes zijn gewoon variaties op deze basisritmes. Zodra je die onder de knie hebt, hoor je al snel in andere nummers hoe die verschillen met de basispatronen.

Veel succes!

KC-Girl
3 juni 2006, 19:38
Een hele dikke merci! Nu weet ik dat ik zal moete studeren om het te horen. Ik had er voordien niet echt de moed voor omdat ik niet wist of er oneindig veel slagritmes waren of niet. Duidelijkheid werd geschept! In mijn oefenboek staan 15-tal ritmes dus... oefenen maar!
Greets,
KC-Girl

jaspie
3 juni 2006, 22:26
Toen ik net begon met gitaar spelen heb eigenlijk nooit op bepaalde slagritmes opzich geoefend. Ik ging gewoon liedjes naspelen ( veel nirvana toen:P) en toen ontwikkelde mijn aanslag gevoel zich vanzelf( gewoon veel luisteren en proberen uit te vogelen).

Ik denk als je gewoon veel nummers leert dat het vanzelf komt;)

Dracool
5 juni 2006, 15:15
Hee KC-Girl, je moet zoals eerder gezegd inderdaad goed luisteren naar het liedje. Maar dat lukt pas goed na heel veel oefenen. Een goede site waar je veel gevarieerde slagritmes kan oefenen is deze http://www.grouptherapy.guernsey.net/strumming.html

Veel succes :)