PDA

View Full Version : Mesa/boogie appr.



martini
3 juni 2006, 11:32
Het merk met de uitstraling. Naast Ampeg vind ik dit merk het meeste power uitstralen. Mn gitarist heeft een 50/50 en ik wil voor basversterking mijn ampeg v4bh vervangen voor een mesa bass 400+.

Heeft iemand ervaringen met deze machine? Het ding is 10 jaar oud, maar slechts 1 jaar gebruikt. Weet iemand of het nodig is om de buizen te vervangen?

AART
3 juni 2006, 11:37
Ze staan erom bekend dat het tanks zijn.

De buizen zullen misschien vervangen moeten worden als ze oud zijn(4-6 jaar meestal).

martini
3 juni 2006, 11:48
Weet je ook een plek waar je dat goed en niet al te duur kan laten doen? Of is het zelf ook makkelijk te doen? Ik heb redelijke technische kennis en scholing, maar ik verampeneer liever niet die spullen weet je wel. ;)

AART
3 juni 2006, 12:58
Mesa's hoef je niet te biassen zolang ze niet een bias-mod gehad hebben.

Je moet alleen wel de goede buizen hebben met de goede waarde, eurotubes.com kan je daar wel mee helpen(je mailt ze gewoon wat voor amp je hebt en ze sturen je een setje geschikt voor die amp).

kost je 100-150 euro(ligt aan het aantal buizen in de amp).

Mithrandir
3 juni 2006, 21:29
verplaatst vanuit algemeen

chennie
4 juni 2006, 15:03
Ik waardeer hard mee !
SInds ik mijn mesa heb, heb ik geeneens meer de drang om andere versterkers uit te proberen.

BLOK182
4 juni 2006, 20:52
Kan Mesa goed waarderen, het spul heeft wat, als je het vasthebt enzo, klasse apart:p Zelf tevreden over zowel de Nomadseries als de Blue Angel gespeeld een tijdlang, en wie weet wordt mijn volgende amp toch weer een Mesa...

future2future
4 juni 2006, 20:54
Heb een Mark IV en ben er echt heel tevreden over, supersound en nooit problemen mee

Nocki
4 juni 2006, 21:24
Ja... eenmaal Mesaman altijd een Mesa man... heb al vanalles van mesa gehad en ook nooit de behoefte voor iets anders. het is gewoon mijn soundje... heb 2 jaar lang op de mark IV gespeeld en daarvoor en tijdens nog van alles erbij gehad maar bijna altijd mesa... andere dingen hebben het gewoon niet. zit nu te wachten tot de nieuwe roadster top binnen komt!

Nocki

AART
4 juni 2006, 21:28
Ik speel nu dus sinds oktober op Mark IV's.
Eerst eentje die nu bij Epicenturiesaway staat en nu de oude van Nocki.
Bevalt me uitstekend zo, zou voor geen goud een andere amp willen ipv de Mark IV, zit nog te denken aan een ADA MP 1 ernaast, maar ik raak steeds meer overtuigd in de kracht van dit ding in tegenstelling tot de amps die ik hiervoor had, daar had ik steeds net niet mijn sound, en na een half jaar deed ik ze weg.

future2future
4 juni 2006, 21:30
+ 1 Eens Mesa, Altijd Mesa, heb tot nu toe nog niks gevonden wat ik bbeter vind klinken dan mijn Mark IV

AART
4 juni 2006, 22:41
Ik moet trouwens wel zeggen, dat ik op zijn tijd een Rectrumfrier ook wel kan waarderen :satisfie:

Maar die zijn niet strak en droog genoeg.