PDA

View Full Version : Cube 15 --> Hiwatt G40 12R ?



lepaul
3 juni 2006, 10:13
Hey gitaarfans,

Ik heb even een vraag.

Mijn broertje heeft op dit moment een Roland Cube 15 als versterker, deze werd hem aangeraden toen hij begon met spelen en hij is er nog steeds zeer tevreden mee. Maar... hij is zo'n persoon die altijd net iets meer wil.
Toen hij dus in het feedback krantje een aanbieding zag van de Hiwatt G40 12R, begon het aan hem te knagen. Deze was nu dus 169 eurie geprijsd (alhoewel de website 179 zegt) en ik speelde nog in op zijn impulsiviteit door te zeggen dat ik zijn cube 15 dan overkoop voor 90 euro (we hebben momenteel allebei wel een gitaar, maar we spelen nog op dezelfde versterker).
In zijn hoofd maakt hij dan al het rekensommetje dat hij voor 79 euro, er 25 watt bijkrijgt en het lijkt wel een goede versterker.

Maar onze vraag is dus: Is de Hiwatt G40 12R een versterker van kwaliteit en in hoeverre is het een vooruitgang op de Cube 15?
Is het die 79 euro waard, of moet hij het gewoon op zijn Cube houden?
(in dat geval koop ik net zo lief een nieuwe Cube 15 in de winkel).

Alvast bedankt, ook namens m'n broertje :)

nielsduursma
3 juni 2006, 11:27
ik had hem ook al gezien. ik zou zeggen probeer hem gewoon! en die aanbieding geld alleen in het uitverkoop weekend (wat nu een hele week is geworden) dus de feedback site heeft gelijk. buiten die ene week is die versterker gewoon 179

Scali
3 juni 2006, 11:43
Die HiWatt is toch een heel ander soort versterker? Geen modeling/effecten.
Met de Cube kun je alle kanten uit, met de HiWatt moet het basisgeluid nou net precies zijn wat je zoekt... anders komen er weer allerlei pedalen bij, en om te doen wat de Cube kan, ben je dan veel duurder uit.

lepaul
3 juni 2006, 14:25
Voordeel aan de Cube is dus dat er inderdaad meer mogelijkheden zijn, maar wij spelen toch bijna altijd clean. Distortion, overdrive, metal en metal stack switchen we alleen soms aan voor de lol, maar meer ook niet. Hij is ook helemaal niet van de hardrock en metal-muziek.
We gaan zeker zo snel mogelijk naar de feedback om hem uit te proberen, maar het is altijd fijn om wat advies te winnen bij de kenners.
Bedankt alvast voor de reacties :)
Zijn er nog meer mensen die er iets over weten te zeggen?

d'oh
3 juni 2006, 16:02
ik heb hem eens geprobeerd, de 40 watt-versie en de 100 watt-versie, en vond ze echt wel goed klinken, beter dan vox pathfinder, marshall mg-series en de fender frontman-series. Nu kan je deze HiWatt-versterkers niet vergelijken met de cube of de vox ad-series, aangezien die modeling zijn.

persoonlijk vond ik het clean geluid erg fijn, en de overdrive die er uit kwam vond ik dan weer wat minder. maar dan kan je dan natuurlijk een pedaaltje voor nemen, mocht je die overdrive dan toch nog gaan gebruiken.
Misschien wel handig om er bij te zeggen ik hem ze getest met een london city strat, de mk2 dacht ik.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

Flo
6 september 2006, 19:56
Ik heb hem zelf ook geprobeert.

Moeite waard..
Overdriven en distorsion waren echt goed, Clean had je echt een mooi funky Red Hot Chili Pepper geluid.

Zeker de moeite waard voor die prijs. Klinkt veel zuiverder als de andere 40 watters omdat hij een 12 inch speaker heeft.

Ik ga hem zelf ook kopen :satisfie:

Voor prijs - geluid is het echt een topper en niet met de cube te vergelijken..

Een nadeel is inderdaad dat er geen ingebouwde effecten inzitten maar met de standaard pedalen kan je goed schakelen tussen Distorsion en Clean, Extra pedaal uitgang voor de Reverb.. Echt moeite waard!!!

MarshallSG
6 september 2006, 21:16
Ik heb 'm. Ik ben er best te spreken over zeker voor het geld. Het clean is behoorlijk goed. De mijne heeft iets van een krasje op het cleane kanaal maar daar valt goed mee te leven. Het OD kanaal vind ik redelijk tot goed bruikbaar,beter als een Fender. Hoewel ik toch pedaaltjes gebruik voor scheur.

maw zeker een versterker om eens uit te proberen. Ik heb zelf een Cube 30 gehad. Maar ik heb liever deze HIWATT al die modeling dingen gebruikte ik toch niet.

Grt Marcel

Bins
7 september 2006, 00:16
De clean van de cube 15 is best goed imo, en het maakt op je slaapkamer echt niet uit of je nou een 15 of een 40 watt versterker hebt. "Voor 79 euro er 25 watt bijkrijgen" slaat echt nergens op. De cube 15 staat hier in de huiskamer, en komt nooit boven de "2". Je moet een nieuwe versterker kopen omdat ie beter klinkt, niet voor meer watt.

Ik zou die 79 euro dan liever in een leuk reverb of chorus pedaaltje investeren, als ik alleen voor de clean ging.

RvB
8 september 2006, 15:03
Ik ben zelf van de cube 30 naar de hiwatt g100 112r gegaan, vooral als je hem wat verder opengooid blijft het echt vol en vet klinken. Bij de cube was de bas weg halverwege.

Kijk ook naar die 100 watt. Vind hem iets beter dan die 40 watt.