PDA

View Full Version : Red Snapper gebruik



Jascha
2 juni 2006, 20:42
Ik heb een Menatone Red Snapper. Als booster een prima pedaal (vol. max en gain op 0) om een licht overstuurde versterker flink op z'n donder te geven (ala tube screamer).

Echter, wanneer ik hem als overdrive (tbv crunch-geluid) gebruik op een volledig cleane versterker (Ampeg VL503-cleane kanaal) ben ik niet tevreden.

Het probleem is de balans tussen het cleane en overstuurde geluid. Met de gain op bv. 2 uur en level op 12 uur geeft dit pedaal zo'n enorme volumeboost dat de balans tussen clean en overstuurd volledig weg is. Uiteraard kan ik het level van de Snapper terugdraaien naar bv. 9 uur, maar dan klinkt het overstuurde geluid beduidend minder goed.

Is de Red Snapper gewoon niet echt geschikt voor het creeeren van een lekkere crunch op een cleane amp, met behoud van balans tussen clean en crunch? Doe ik iets fout? Wat is evt. een betere keus?

Alvast dank!

Les Paul
2 juni 2006, 21:37
Elke versterker reageert anders op een pedaaltje als de Red Snapper. Sommige versterkers houden helemaal niet van overdrive's, anderen werken ongelofelijk goed met pedaaltjes.
Mijn ervaring met de Red Snapper is erg positief. Gain op 10:00u en volume op 12:00u zijn mijn normale settings. Ik gebruik hem vooral met een Marshall DSL100 op het cleane kanaal met gain maximaal.

guitaraddict
4 juni 2006, 16:31
Hallo,

Ik ben het met Les Paul eens , het hangt af van de gebruikte versterker.
Die ampeg heeft waarschijnlijk heel veel headroom over op het claane kanaal.
De preamp buizen staan ingesteld op maximale voltageswing.
De marshall gaat eerder comprimeren .

Alf

Jascha
5 juni 2006, 17:27
Klopt, die Ampeg heeft inderdaad veel headroom. Vervormt niet, zelfs niet op heel hoog volume.

Bedankt voor de antwoorden!

ieme
5 juni 2006, 20:19
ik heb em en gebruik hem met verschillende amps, zo is hij voor mijn vox een solo boost, mijn framus dragon een overdrive op t cleane kanaal en voor mijn guytron gebruik ik hem als soloboost in de fx loop...